Primul semn că ai miopie. Testul simplu care pune diagnosticul. Ce se întâmplă, de fapt, atunci când ai miopie
Află care sunt opțiunile de tratament în funcție de vârstă și ce poți face să previi avansarea miopiei.
Un nou studiu (link direct), realizat de cercetătorii de la Universitatea din Buffalo, a descoperit că persoanele care au consumat o dietă nesănătoasă, bazată pe carne procesată, alimente prăjite, lactate cu conținut ridicat de grăsimi și cereale rafinate, aveau de trei ori mai multe șanse să dezvolte degenerare maculară sau AMD în stadiu târziu.
Degenerarea maculară legată de vârstă (AMD) este o boală a ochilor care se poate agrava în timp. Este cauza principală a pierderii vizuale severe, permanente, la persoanele de peste 60 de ani. Aceasta apare atunci când macula, care se află în retină, este deteriorată, ceea ce duce la pierderea vederii centrale. Când este descoperită prea târziu, aceasta este o condiție ireversibilă.
Potrivit studiului, dieta nesănătoasă, cunoscută sub denumirea de model dietetic occidental, nu a fost asociată cu AMD precoce. Echipa a descoperit acest lucru analizând subiecții care au participat la Studiul Atherosclerosis Risk in Communities de-a lungul a peste 18 ani (1987-1995.) Utilizând date despre 66 de alimente diferite consumate de subiecți, au descoperit că au fost urmate două tipare: dieta occidentală și dieta „prudentă”, care este ceva mai sănătoasă.
Dieta occidentală (WPD) sau dieta standard americană (SAD) este un model alimentar modern care se caracterizează în general prin aporturi mari de carne roșie, carne procesată, alimente preambalate, unt, bomboane și dulciuri, alimente prăjite, cu conținut ridicat de grăsimi, produse lactate, ouă, cereale rafinate, cartofi, porumb (și sirop de porumb cu fructoză ridicată).
Subiecții care nu aveau AMD sau AMD precoce la începutul studiului și au urmat modelul occidental nesănătos, au avut mai multe șanse să dezvolte AMD în stadiu tardiv 18 ani mai târziu.
Studiul a fost publicat în British Journal of Ophthalmology.
Află care sunt opțiunile de tratament în funcție de vârstă și ce poți face să previi avansarea miopiei.
Ochii pot indica 5 boli grave. Dacă ai acest semn, înseamnă că ai CANCER.
Află mai multe despre cele mai frecvente afecțiuni oculare legate de vârstă și modul în care să le gestionezi.
8 sfaturi pentru a preveni oboseala ochilor. Află care sunt simptomele specifice oboselii ochilor și când este cazul să mergi la doctor.
Care este legătura dintre stres și artrita reumatoidă. Ce este artrita reumatoidă, cum afectează ochii și care sunt complicațiile majore.
Ce se întâmplă dacă dormi cu ochii deschiși? Cauzele, simptomele și factorii de risc ai lagofthalmiei nocturne.
Câștigătoarea premiului Oscar Judi Dench spune că ar putea renunța la carieră, după 60 de ani de activitate.
Această activitate profesională poate afecta ochii și provoca complicații semnificative.
7 obiceiuri pe care le ai și înrăutățesc vederea. Ce recomandă experții pentru prevenirea bolilor oculare.
Adevărul surprinzător despre ochelarii de soare. E posibil să-ți pui vederea în pericol fără să realizezi.
Acest lucru simplu ar putea preveni demența. Are un impact major asupra creierului.