Vaccinul COVID-19, investiție medicală care a salvat vieți și bani, arată cel mai recent studiu
Vaccinul anti-COVID produce efecte și după ani de zile. Ce s-a aflat abia acum.
Potrivit unui prim studiu mondial, realizat de Centrul australian de precizie al Universității din Australia de Sud, consumul excesiv de cafea poate dăuna sănătății.
Folosind date de la peste 300.000 de participanți la Biobankul britanic, cercetătorii au examinat conexiunile dintre consumul obișnuit de cafea, instrumentat genetic și o gamă completă de boli, descoperind că prea multă cafea poate crește riscul de osteoartrită, artropatie (boală articulară) și obezitate.
În cercetările anterioare efectuate de profesorul Hyppönen și echipa, șase căni de cafea pe zi au fost considerate limita superioară a consumului sigur.
Expert epidemiolog genetic, profesorul UniSA, Elina Hyppönen, spune că înțelegerea oricăror riscuri asociate cu consumul de cafea obișnuit ar putea avea implicații foarte mari asupra sănătății populației.
„La nivel global, bem în jur de trei miliarde de căni de cafea în fiecare zi, deci are sens să explorăm argumentele pro și contra acestui aspect asupra sănătății noastre", spune profesorul Hyppönen.
"În mod obișnuit, efectele consumului de cafea sunt cercetate folosind o abordare observațională, în care se fac comparații între consumatorii de cafea și cei care nu beau cafea. Dar acest lucru poate da rezultate înșelătoare.
„În acest studiu, am folosit o abordare genetică - numită analiză MR-PheWAS - pentru a stabili efectele adevărate ale consumului de cafea împotriva a 1117 condiții clinice.
„În mod sigur, rezultatele noastre sugerează că, un consumu moderat de cafea este în mare parte sigur.
Dar, de asemenea, a arătat că băutul frecvent de cafea a crescut riscurile a trei boli: artroză, artropatie și obezitate, care pot provoca dureri și suferințe semnificative pentru persoanele cu aceste afecțiuni.
Profesorul Hyppönen spune că prevalența acestor afecțiuni în Australia și în întreaga lume arată cât de importantă este determinarea posibilelor cauze și influențe ale bolilor.
„Consumul excesiv de cafea poate duce la riscuri crescute de anumite boli", spune profesorul Hyppönen.
„Pentru persoanele cu istoric familial de artroză sau artrită sau pentru cei care sunt îngrijorați de dezvoltarea acestor afecțiuni, aceste rezultate ar trebui să acționeze ca un mesaj de precauție.
„În general, organismul trimite mesaje puternice cu privire la consumul de cafea, așa că este imperativ ca indivizii să le asculte atunci când consumă cafea." În timp ce aceste rezultate sunt în multe feluri liniștitoare în ceea ce privește consumul general de cafea, mesajul pe care ar trebui să-l amintim este întotdeauna să consumăm cafea. cu moderație - acesta este cel mai bun pariu pentru a vă bucura și de cafea și de sănătate bună. "
Studiul aici.
Vaccinul anti-COVID produce efecte și după ani de zile. Ce s-a aflat abia acum.
Ce se întâmplă în cazul persoanelor care s-au vaccinat anti-COVID. Care este rolul critic pe care vaccinul l-a avut.
Cererea AstraZeneca pentru medicamentul de prevenire COVID primește o evaluare accelerată în UE.
Aceasta este complicația gravă pe care o provoacă infecția cu COVID-19.
Profesorul universitar dr. Doina Anca Pleșca, medic primar Pediatrie, a vorbit despre tripla agresiune a virusurilor din acest sezon.
Un studiu australian a descoperit că pacienții cu long-COVID prezintă umflături ale creierului legate de probleme de memorie și concentrare.
După COVID, OMS și experții în sănătate au definit boala răspândită "prin aer".
FDA aprobă, în sfârșit, vaccinul Novavax, dar doar pentru unii! Robert F. Kennedy Jr. trage un semnal de alarmă.
Actualizare epidemiologică: cazurile COVID-19 în creștere în Europa.
JN.1 este noua tulpină COVID care se răspândește rapid la nivel global. Ce se știe despre aceasta.
Medicii au explicat la ce să ne așteptăm în ceea ce privește boala COVID. Ce trebuie să știm despre infecția cu SARS-CoV2.