COVID, impact asupra creierului. Reduce nivelul de cortizol
Acesta este efectul dramatic pe care COVID îl are asupra creierului. Efectele sunt iremediabile.
Deschiderea noului an școlar a fost adusă din nou în discuție pe rețelele de socializare. De această dată medicul pediatru Mihai Craiu a arătat câteva argumente pentru care școala trebuie să înceapă și în ce condiții.
Iată ce a scris el:
„Din nou despre subiectul deschiderii școlilor, in contextul COVID-19.
Frica ne determină să luăm decizii pripite sau eronate. Înainte de a decide ce este de făcut ar trebui să ne uităm la fapte.
1. Copiii reprezintă doar 1 până la 9% din cazurile confirmate de COVID-19 pe plan mondial.
2. Copiii fac deseori forme ușoare de COVID-19, având un risc de spitalizare de 20 de ori mai mic decât al unui adult (8 la 100.000 copii față de 164,5 la 100.000 la adulți)
3. Copiii reprezintă sub 0,1% din totalul deceselor atribuibile SARS-CoV-2. Singura complicație gravă a bolii, așa numitul PIMS-TS sau MIS-C (sindromul inflamator multisistemic sau Kawasaki-like) a produs în SUA 10 decese la copil, la o populație de 17 ori mai mare decât a României. În contextul unui număr de 5.000.000 de bolnavi confirmați.
4. Copiii mici, de grădiniță sau de școală primară, sunt infectați cu noul coronavirus de două ori mai rar decât adulții, în fața acelorași condiții de transmitere comunitară și nu transmit la fel de ușor boala către alte persoane.
Ce putem face până să înceapă școala? Noi, părinții...
Să exersăm, cu ai noștri copii, spălatul corect pe mâini și purtatul unei bariere la nivelul feței. Nu neapărat mască chirurgicală, dacă ideea de mască agasează emoțional copilul sau familia... Poate fi o bandană, o bentiță mai lată, un model de fular sau un batic colorat...
În timpul iernii aproape toți copiii români sunt duși la grădiniță sau în parc cu fularul la gură. Am putea să facem acest exercițiu cu orice copil având vârsta mai mare de 2 ani. Doar sub 2 ani e interzisă purtarea măștii.
Și dacă frica persistă, puteți să completați un chestionar on-line, de la CDC, pentru ca să vedeți, in cazul familiei dvs, dacă este rezonabilă participarea copilului la școala reală sau trebuie să vă pregătiți de scoală on-line.
Acesta este efectul dramatic pe care COVID îl are asupra creierului. Efectele sunt iremediabile.
Asta s-a aflat abia acum despre testele de diagnostic pentru COVID. Care a fost acuratețea lor.
Originea pandemiei de COVID-19 rămâne un mister, deși au trecut deja cinci ani de la carantina care a marcat oraşul Wuhan.
JN.1 este noua tulpină COVID care se răspândește rapid la nivel global. Ce se știe despre aceasta.
Actualizare epidemiologică: cazurile COVID-19 în creștere în Europa.
Uniunea Europeană achiziționează vaccinuri pentru a se pregăti pentru următoarea pandemie.
După COVID, OMS și experții în sănătate au definit boala răspândită "prin aer".
Vaccinul anti-COVID produce efecte și după ani de zile. Ce s-a aflat abia acum.
China susţine că ipoteza scurgerii virusului SARS-CoV-2 dintr-un laborator este "extrem de improbabilă".
Pandemia rămâne un subiect tabu în China la cinci ani de la înregistrarea primului deces cunoscut legat de COVID-19.