Acțiuni decisive împotriva vânzării de medicamente GLP-1 contrafăcute. Importanța securității cibernetice în industria medicamentelor

Vlad Crăciunoiu |
Data publicării:
medicamente contrafacute Foto: Freepik
medicamente contrafacute Foto: Freepik

Într-un efort de a combate vânzarea de medicamente false, peste 250 de site-uri au fost închise pentru comercializarea de versiuni contrafăcute ale medicamentelor populare din clasa GLP-1.

Firma de securitate cibernetică BrandShield a făcut progrese semnificative în combaterea vânzării de medicamente contrafăcute online, vizând în special versiunile false ale unor medicamente populare pentru pierderea în greutate și diabet din clasa GLP-1.

Potrivit directorului general Yoav Keren, compania a eliminat peste 250 de site-uri web care vindeau aceste medicamente contrafăcute, dintr-un total de 279 de site-uri web de farmacii închise anul trecut pentru vânzarea de medicamente destinate tratării afecțiunilor metabolice. Acest lucru reprezintă o tendință îngrijorătoare, deoarece peste 90% dintre site-urile închise aveau legătură cu medicamentele GLP-1.

Medicamentele GLP-1, precum Ozempic și Wegovy de la Novo Nordisk, precum și Mounjaro și Zepbound de la Eli Lilly, au câștigat popularitate nu numai pentru eficacitatea lor în tratarea diabetului de tip 2, ci și pentru capacitatea lor de a ajuta la pierderea în greutate.

S-a demonstrat că aceste medicamente îi ajută pe pacienți să piardă până la 20% din greutate, ceea ce a dus la o creștere a cererii și la crearea unei piețe profitabile pentru versiunile contrafăcute. Din păcate, au fost raportate cazuri de vătămare legate de aceste medicamente contrafăcute în cel puțin nouă țări, inclusiv în Statele Unite, Belgia, Marea Britanie și Elveția.

Keren și-a exprimat îngrijorarea cu privire la faptul că infractorii exploatează popularitatea tot mai mare a acestor medicamente pentru a vinde mai multe contrafaceri. În 2022, BrandShield a identificat 34 de site-uri web care vindeau GLP-1 contrafăcute, un număr mai mic în comparație cu 2023, când compania s-a concentrat în mod special pe țintirea tuturor medicamentelor GLP-1.

Keren a precizat că firma sa nu a găsit aceeași concentrație a unei anumite clase de medicamente în nicio categorie de tratament ca în cazul GLP-1 ca tratamente metabolice, potrivit Reuters.

BrandShield a colaborat cu Pharmaceutical Security Institute (PSI), o organizație susținută de industrie, pentru a desființa astfel de site-uri web. Membrii PSI, printre care Lilly și Novo, au selectat medicamentele care să fie vizate.

BrandShield colectează dovezile privind produsele contrafăcute și le transmite furnizorilor de servicii care găzduiesc site-urile web, ceea ce duce la eliminarea acestora. Atunci când este permis sau solicitat de clienții săi producători de medicamente, compania împărtășește aceste informații cu agențiile de aplicare a legii. Administrația americană pentru alimente și medicamente (FDA) a investigat Ozempic contrafăcut în lanțul de aprovizionare legitim din SUA.

Pe lângă site-urile web, BrandShield a vizat, de asemenea, listarea medicamentelor contrafăcute pe platformele de socializare. Anul trecut, compania a eliminat 3 968 de anunțuri de pe platformele de socializare și de pe piețe, dintre care aproape 60% au fost găsite pe Facebook.

În total, au fost eliminate peste 6.900 de listări de medicamente ilegale, inclusiv 992 de piețe din India, 544 din Indonezia, 364 din China și 114 din Brazilia. Cu toate acestea, Keren a menționat că societatea nu avea date specifice cu privire la câte dintre aceste listări vindeau GLP-1-uri false.

Pe scurt, eforturile BrandShield de combatere a vânzării de medicamente contrafăcute online, în special a medicamentelor GLP-1 false, sunt de apreciat. Colaborarea companiei cu PSI și abordarea sa proactivă în ceea ce privește colectarea probelor și schimbul de informații cu agențiile de aplicare a legii sunt pași cruciali în protejarea consumatorilor de riscurile asociate cu medicamentele contrafăcute.

În ciuda acestor eforturi, cererea în creștere de medicamente GLP-1 și profitabilitatea vânzării de versiuni contrafăcute continuă să reprezinte provocări care necesită o vigilență și o colaborare continuă între organismele de reglementare, agențiile de aplicare a legii și firmele de securitate cibernetică precum BrandShield.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel