Cum ar trebui să arate publicitatea la medicamente. Dan Zaharescu: Nu este realizabil pe termen foarte scurt

Monika Baciu |
Data publicării:
EXCLUSIV
cum ar trebui sa arate publicitatea la medicamente - FOTO: FrYuriArcursPeopleimageseepik@
cum ar trebui sa arate publicitatea la medicamente - FOTO: FrYuriArcursPeopleimageseepik@

Cum ar trebui să arate publicitatea la medicamente. 

Cum ar trebui să arate publicitatea la medicamente. Ce se poate întâmpla în viitor. 

”Producătorii de medicamente au trimis o propunere de amendament a legii privind publicitatea la medicamente, existând o deschidere. Care este feedback-ul”, a spus jurnalistul Val Vâlcu, moderatorul dezbaterii ”Vaccinul, cel mai puternic stimulent al imunității” în cadrul ”Săptămânii Europene a Imunizării”. 

Ce se întâmplă cu publicitatea la medicamente

Potrivit legii, publicitatea pentru medicamente include orice mod de informare prin contact direct (sistemul "door-to-door"), precum şi orice formă de promovare destinată să stimuleze prescrierea, distribuirea, vânzarea sau consumul de medicamente; publicitatea pentru medicamente va include în special:

- publicitatea pentru medicamente destinată publicului larg;

- publicitatea pentru medicamente destinată persoanelor calificate să prescrie sau să distribuie medicamente;

- vizite ale reprezentanţilor medicali la persoane calificate să prescrie medicamente;

- furnizarea de mostre;

- stimularea prescrierii sau distribuirii medicamentelor prin oferirea, promiterea ori acordarea unor avantaje în bani sau în natură, cu excepţia cazurilor în care acestea au o valoare simbolică;

- sponsorizarea întâlnirilor promoţionale la care participă persoane calificate să prescrie sau să distribuie medicamente;

- sponsorizarea congreselor ştiinţifice la care participă persoane calificate să prescrie sau să distribuie medicamente şi, în special, plata cheltuielilor de transport şi cazare ocazionate de acestea.

”Pentru a îmbunătăți ghidul de publicitate cu privire la medicamente este nevoie de un dialog cu autoritățile, respectiv cu Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale. Acest dialog a fost statuat, funcționează, însă, pentru moment noi am propus un set de modificări la ghidul existent, modificări care să accelereze și să faciliteze procesul de comunicare și informare cu privire la boli, soluțiile care există pentru tratarea unor situații.

Acest lucru, din păcate, nu este realizabil pe termen foarte scurt din cauza resurselor pe care Agenția le are în acest moment.

Suntem în dialog, Agenția a luat cunoștință de propunerile noastre, dar când vom discuta concret despre modificarea acestui ghid va veni, undeva, spre mijlocul acestui an”, a explicat Dan Zaharescu, Director Executiv ARPIM, în exclusivitate la DC MEDICAL în cadrul dezbaterii ”Vaccinul, cel mai puternic stimulent al imunității” în cadrul ”Săptămânii Europene a Imunizării” care este importanța vaccinării.

Vezi mai multe în VIDEO:

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel