Nelu Tătaru, despre coada de la Institutul Oncologic din Cluj-Napoca: Problema este de management

Dana Lascu |
Data publicării:
Sute de oameni au stat la coadă la Institutul Oncologic din  Cluj Napoca. Foto: CLUJ24.RO
Sute de oameni au stat la coadă la Institutul Oncologic din Cluj Napoca. Foto: CLUJ24.RO

Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, spune că la spitalele unde s-au format cozi de vină este managementul care nu a fost capabil să asigure, prin programări, accesul fluent al pacienților la tratamente. 

Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a declarat miercuri, la Digi24, că situația de la Institutul Oncologic din Cluj-Napoca, unde pacienții au stat cu sutele la o coadă pentru a fi tratați, dar și cea de la alte spitale unde a existat aceeași problemă, este de fapt „o problemă de management al unității”.

„Sesizări sunt, am avut niște discuții, problema este la management la aceste unități sanitare în care, considerentele pe care le repetam și acum două sau trei săptămâni, orice pacient vine cu o programare. Dacă toți pacienții sunt chemați la prima oră, săracii nu au decât să-și aștepte rândul; atunci, respectarea oricăror reguli nu mai este o prioritate în condițiile în care își așteaptă rândul la un consult al unui medic (...) Am fost și la Spitalul Floreasca și la Spitalul Universitar, unde, dacă ieri aveam într-adevăr cozile pe care le aveam, astăzi, după discuțiile pe care le-am avut ieri, și chiar am fost personal să verific, nu le avem. (...) Eu cred că acel management, acel corp medical trebuie să înțeleagă că avem o programare, avem o zi în care să chemăm acel om, o oră care să îi fie dedicată lui”, a declarat Tătaru.

Sute de persoane venite din toată țara așteaptă, zilnic, la cozi mari pentru a-și putea urma tratamentul la Institutul Oncologic din Cluj-Napoca (IOCN), dar unitatea medicală nu poate să facă față solicitărilor.

Directorul medical al IOCN, Patriciu Achimaș-Cadariu, fost ministru al Sănătății, a declarat miercuri, pentru Agerpres, că acest lucru este cauzat de faptul că bolnavii respectivi n-au putut să beneficieze de tratament în ultimele două luni, din cauza pandemiei de coronavirus.

„Sunt pacienți care n-au fost tratați în lunile astea. Am avut 1.830 săptămâna trecută, 570 ieri, azi n-avem încă statistica, dar sunt sigur peste 500. Facem tot ce e omenește posibil. Vin pacienți și nu-i putem opri, oricât ar fi de planificat. Și sigur că-i primești pe toți, că 80% sunt din altă localitate. Și trebuie făcut triajul, fiindcă astea-s regulile, și testare la pacienții oncologici. Iar toate aceste lucruri trebuie să se desfășoare în afara spațiului de spital. Căutăm toate soluțiile și noi, colegii mei sunt absolut înnebuniți de cât lucrează. A ne bate joc de oameni ar însemna să-i trimitem acasă", a spus Patriciu Achimaș Cadariu.

Foto: Cluj24.ro

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel