Oamenii de ştiinţă au modificat o bacterie comună pentru a produce o substanţă halucinogenă

Oamenii de ştiinţă au transformat o bacterie comună, Escherichia coli, într-o "fabrică de droguri psihedelice" care produce psilocibină, substanţa psihoactivă responsabilă de inducerea stărilor de transă după consumarea aşa-numitelor ciuperci magice, conform unui material publicat marţi de Live Science.

Potrivit Agerpres, psilocibina poate fi găsită la peste 100 de specii de ciuperci, dintre care cea mai cunoscută este probabil Psilocybe cubensis, care are o pălărie mare şi plată de culoare alb-gălbuie, pe un picior subţire. Deşi cunoscută pentru capacitatea de a induce halucinaţii, psilocibina este testată în prezent ca potenţial tratament pentru mai multe afecţiuni psihiatrice, printre care diferitele adicţii, de alcool, tutun etc, grave tulburări depresive şi stres post-traumatic, conform ClinicalTrials.gov.

În cazul în care se va trece la producţia de medicamente pe bază de psilocibină pentru tratarea acestor afecţiuni, va fi nevoie de o sursă mai bună pentru această substanţă decât ciupercile, motiv pentru care s-a încercat obţinerea ei pe bacterii E. coli, conform echipei de cercetători de la Universitatea din Miami. Alte medicamente, dar şi insulina, sunt produse deja cu ajutorul bacteriilor modificate genetic.

În noul studiu, cercetătorii de la Universitatea din Miami au manipulat metabolismul bacteriei E. coli astfel încât să producă psilocibină. Ulterior ei au trecut pe culturi de E. coli capabile să producă cantităţi mari din această substanţă.

"Am preluat de la ciuperci informaţia ADN care permite sinteza de psilocibină şi am introdus-o în E. coli", a explicat unul dintre co-autorii studiului, profesorul Andrew Jones.

Echipa de la Universitatea din Miami a dezvoltat multiple tulpini de bacterii E. coli capabile să sintetizeze psilocibină şi le-au testat la diferite condiţii de mediu - temperaturi diferite, nutrienţi diferiţi etc. Ulterior echipa a selectat cea mai eficientă tulpină, pe care au denumit-o pPsilo16, şi au cultivat-o într-un bioreactor pentru a obţine producţia de masă a psilocibinei, conform studiului publicat iniţial la 21 septembrie în revista Metabolic Engineering.

"Ceea ce este uluitor este viteza cu care am reuşit să obţinem un nivel ridicat al producţiei", a adăugat Jones. De-a lungul perioadei de 18 luni în care a fost desfăşurat acest studiu, cercetătorii au reuşit să crească producţia de psilocibină de 500 de ori.

Conform autorilor, bacteria E. coli reuşeşte să producă psilocibină cu o eficienţă mai ridicată decât orice alt organism cu care s-a încercat acest lucru iar concluzia studiului este că psilocibina poate fi produsă în cantităţi industriale pentru a fi folosită în industria farmaceutică