Efectele adverse ale alcoolului pe vreme caldă. Riscurile de deshidratare, oboseală și precauțiile pe care trebuie să le știi

Vlad Crăciunoiu |
Data actualizării: | Data publicării:
Alcool Foto: Freepik @EyeEm
Alcool Foto: Freepik @EyeEm

În sezonul cald, modul în care alegi să consumi alcool poate influența semnificativ starea ta de bine și sănătatea pe termen lung.

Consumul de alcool pe vreme caldă poate duce la deshidratare și epuizare din cauza pierderii crescute de lichide. Cantitatea totală de alcool consumată contează mai mult decât momentul zilei, iar consumul de alimente înainte de a bea și hidratarea pot contribui la atenuarea efectelor adverse ale consumului de alcool.

Consumul de alcool în timpul zilei nu afectează neapărat organismul în mod diferit față de consumul de seara, dar începerea devreme poate duce la un consum mai mare pe parcursul zilei.

Simptomele mahmurelii pot apărea spre seară, pe măsură ce nivelul de alcool din sânge scade, iar simptome precum oboseala, anxietatea și greața ating, de obicei, vârful odată ce nivelul de alcool din sânge ajunge la zero.

Momentul consumului de alcool contează mai puțin decât cantitatea totală consumată, deoarece consumul excesiv de alcool poate reduce controlul impulsurilor și coordonarea, ducând la luarea unor decizii greșite.

Tavis Glassman, profesor de sănătate publică la Universitatea din Toledo, consideră că problema cu alcoolul este că nu contează când este consumat, deoarece consumul excesiv poate duce la rezultate negative.

Mâncarea și absorbția alcoolului în sânge

Consumul de alcool pe stomacul gol poate duce la o absorbție mai rapidă și la niveluri mai ridicate în sânge, potrivit lui Richard Ries, profesor de psihiatrie și științe comportamentale la Facultatea de Medicină a Universității din Washington. Ries recomandă să bei încet și cu mâncare alături, deoarece mâncarea în stomac încetinește absorbția alcoolului, dar prea multe băuturi prea repede pot duce totuși la intoxicație.

Vezi și: Cum o dietă sănătoasă îți poate proteja creierul indiferent de vârstă. Legătura dintre dietă și declinul cognitiv

Foto: Freepik @Wavebreak Media

Hidratează-te constant

Sărbătorile și zilele libere implică adesea activități în aer liber, iar hidratarea este esențială din cauza temperaturilor ridicate. Alcoolul poate contribui la deshidratare prin împiedicarea hormonului vasopresină de a reține lichidele, ceea ce duce la creșterea urinării și la pierderea de lichide. Acest lucru poate crește riscul de îmbolnăvire de căldură și de accident vascular cerebral de căldură.

Pentru a evita deshidratarea, cel mai bine este să evitați alcoolul și alte băuturi deshidratante precum cafeaua, sucurile și ceaiul cu cofeină. Dacă beți alcool, este esențial să consumați multă apă și alte lichide care conțin electroliți fără conținut de alcool. De asemenea, este important să consumați multă apă și alte lichide care conțin electroliți fără conținut de alcool.

Citește și: Pietrele la rinichi: simptome, cauze și când să ceri ajutor medical. Impactul lor asupra sănătății

Impactul asupra somnului

Alcoolul poate perturba somnul prin creșterea nivelului de epinefrină din organism, un hormon al stresului care crește ritmul cardiac și stimulează organismul, ducând la treziri nocturne. Acest lucru poate reprezenta 10% din cazurile de insomnie persistentă.

Alcoolul relaxează mușchii gâtului, agravând problemele de respirație legate de somn și contribuind la apneea de somn. În plus, alcoolul poate crește nevoia de a urina în timpul nopții, perturbând și mai mult somnul.

Calitatea sedativă a alcoolului poate, de asemenea, să vă afecteze energia, făcându-vă să vă simțiți somnolent sau letargic în perioadele cu energie scăzută, cum ar fi după-amiaza sau seara târziu. Consumul de vin, bere sau băuturi alcoolice tari în timpul zilei vă poate face să vă simțiți somnolent sau letargic, mai ales dacă nu ați dormit bine cu o noapte înainte.

Stabilirea unei limite este importantă

Pentru a evita accidentele legate de alcool, este important să vă planificați evadarea de acasă înainte de a bea, să amânați primul pahar și să stabiliți o oră limită. Un raport al CDC a constatat că aproape o treime dintre înecuri au fost legate de nivelul de alcool în sânge de 0,10% sau mai mare. Dacă vă simțiți sătul, obosit, cu greață, agitat sau altfel de rău, este timpul să vă opriți din băut și să mergeți într-un loc sigur pentru a continua relaxarea.

Este recomandat să evitați alcoolul ca primă băutură a zilei. Începeți ziua hidratat cu apă și o masă echilibrată. Acordați atenție numărului de băuturi și luați lucrurile încet, verificându-vă după fiecare băutură.

Consumul a 4 sau mai multe băuturi pe zi pentru femei și a 5 sau mai multe băuturi pe zi pentru bărbați este considerat consum excesiv de alcool. Feriți-vă de presiunea colectivă și respectați propriile limite privind consumul de alcool. Stabiliți o oră de oprire și planificați din timp pentru a evita excesele.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel