Nou antibiotic descoperit, care poate distruge bacteriile rezistente la medicamente. Zosurabalpin poate revoluționa lupta împotriva infecțiilor rezistente la antibiotice

Ana-Maria Bugiu |

Cercetătorii au descoperit un nou antibiotic, numit Zosurabalpin, care a adus lumina speranței în lupta împotriva bacteriilor considerate a fi amenințări majore pentru sănătatea umană.

Cercetătorii au dat recent lovitura ce ar putea schimba jocul. Descoperirea unui nou antibiotic, numit Zosurabalpin, a adus lumina speranței în lupta împotriva bacteriilor considerate a fi amenințări majore pentru sănătatea umană din cauza rezistenței lor extinse la medicamente.

Această descoperire revoluționară a fost făcută de o echipă de cercetători la Roche Pharma Research and Early Development din Basel, Elveția. Zosurabalpin a dovedit capacitatea de a învinge tulpinile puternic rezistente la medicamente ale Acinetobacter baumannii rezistente la carbapenem (Crab), o bacterie clasificată de Organizația Mondială a Sănătății ca patogen critic de prioritate 1, potrivit the Guardian.

Dr. Michael Lobritz, coordonatorul global al bolilor infecțioase la Roche Pharma Research, explică: "Aceasta este o descoperire monumentală în lumea medicală, deoarece Zosurabalpin este primul antibiotic descoperit în ultimii 50 de ani care are un efect asupra bacteriilor gram-negative protejate de o membrană externă", a explicat acesta.

În experimentele publicate în revista Nature, echipa de cercetători a demonstrat că Zosurabalpin împiedică transportul lipopolizaharidului (LPS), o substanță crucială pentru supraviețuirea bacteriilor, către membrana externă a bacteriilor gram-negative, ducând la moartea acestora.

Profesorul Daniel Kahne de la Universitatea Harvard, unul dintre cercetătorii implicați în studiu, a menționat: "Aceasta este o descoperire cu totul nouă în ceea ce privește modul de acțiune al unui antibiotic. Zosurabalpin este unic în compoziția sa chimică și în mecanismul său de acțiune", conform the Guardian.

Cu toate acestea, experții avertizează că această descoperire nu rezolvă complet amenințarea infecțiilor rezistente la antibiotice. În același timp, într-un context în care lumea se confruntă cu rezistența bacteriilor la antibiotice, comitetele de știință și inovare cer acțiuni suplimentare pentru dezvoltarea terapiilor cu bacteriofage ca alternativă la antibiotice. Aceste bacteriofage ar putea oferi o cale nouă și promițătoare în tratarea infecțiilor rezistente.

Vezi și: Celulita: cum să o tratezi. Cel mai important lucru pe care trebuie să îl faci înainte de a începe tratamentul

Descoperirea Zosurabalpin-ului reprezintă un pas important în direcția luptei împotriva infecțiilor rezistente la antibiotice. Cu toate acestea, eforturile continue și inovațiile sunt esențiale pentru a aborda această problemă globală a sănătății.