REZIDENȚIAT 2019. Metodologia care stabilește cum se va da examenul. Oficial

Dana Lascu |
Data actualizării: | Data publicării:
Medic
Medic

Ministerul Sănătății a pus în dezbatere publică, până în 14 noiembrie, proiectul de ordin care reglementează toate detaliile legate de modul de desfășurare al examenului de Rezidențiat 2019. Metodologia intră în vigoare doar după publicarea ordinului în Monitorul Oficial. Documentul integral la finalul materialului.

Primul ordin pus în dezbatere publică de Ministerul Sănătății este cel legat de Metodologia pentru examenul de REZIDENȚIAT 2019 , realizată după întâlnirea organizată cu rectorii universităților de medicină și farmacie din țară, la începutul lunii septembrie.

Concursul se va desfășura tot după aceleași reguli ca și anul trecut, așa cum DC Medical a anunțat d eja zilele trecute. În esență, va fi sub formă de test-grilă cu 200 de întrebări pentru fiecare domeniu, identice pentru toate centrele universitare în care se organizează concursul, iar examenul de rezidențiat va dura 4 ore. Alegerea unui loc sau post este condiţionată de obţinerea unui punctaj minim de promovare de 60% din punctajul maxim realizat la nivel naţional pentru cele 200 de întrebări pentru fiecare domeniu.

Citește și: REZIDENȚIAT 2019: Sorina Pintea, ministrul Sănătăți: Examenul, AMÂNAT pe 8 decembrie! NOUL CALENDAR

Acte la dosarul de înscriere:

Dosarul de înscriere a candidatului va conţine următoarele documente:

a) Cererea de înscriere la concurs, în care se vor menţiona:
- numele candidatului, iniţiala/iniţialele tatălui, precum şi toate prenumele candidatului înscrise în buletinul, cartea de identitate sau paşaportul cu care se va legitima la intrarea în sală, aflate în termen de valabilitate;
- centrul universitar şi domeniul pentru care concurează;
- acordul pentru folosirea numelui şi pentru afişarea rezultatului pe internet;

Citește și: REZIDENȚIAT 2019: Specialitățile deficitare pentru care se dă examen pe post. Oficial

Declaraţie de consimţământ pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, respectiv că datele vor fi tratate confidenţial, în conformitate cu prevederile Regulamentului general privind protecţia datelor (RGPD) nr. 679 din 27 aprilie 2016, privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare.

b) xerocopia buletinului, cărţii de identitate sau a paşaportului (paginile din care reies numele şi prenumele candidatului, precum şi data naşterii);

c) copia diplomei de licenţă de medic, stomatolog (medic dentist) sau farmacist. Absolvenţii promoţiei 2019 pot prezenta, până la eliberarea diplomei de licenţă, adeverinţă privind promovarea examenului de licenţă;

d) adeverinţa eliberată de unitatea în care este încadrat, din care să reiasă specialitatea în care este confirmat şi tipul contractului individual de muncă, numai pentru rezidenţi şi specialişti;

e) certificatul medical privind starea de sănătate, eliberat de unitatea sanitară teritorială desemnată de direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, în care se precizează că este apt/inapt din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii în domeniul pentru care candidează;

f) copia actelor doveditoare (certificat de căsătorie etc.) privind schimbarea numelui faţă de numele înscris în diploma de licenţă, dacă este cazul;

g) chitanţa de plată a taxei de concurs. Taxa de concurs este stabilită de Ministerul Sănătăţii şi se achită în contul ministerului, care va fi indicat prin anunţul de concurs.

Persoanelor care nu îşi exprimă acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal le vor fi respinse dosarele de concurs.

Citește și: REZIDENȚIAT 2019. Taxa pentru înscriere, cât este și unde va fi plătită. Oficial

(2) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. c) şi f) (copiile diplomei de licență și a actelor doveditoare) vor fi însoţite de original în vederea certificării la depunere, conform art. 2 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 179/2017. În cazul în care persoana se prezintă cu copiile legalizate după documente, direcţia de sănătate publică este obligată să le accepte.

(3) După finalizarea înscrierilor, respectiv la data de 11 noiembrie 2019, ora 15,00, candidaţii nu mai pot solicita schimbarea opţiunilor de a concura într-un anumit centru universitar, sub niciun motiv.

(4) Un candidat poate depune un singur dosar de concurs.

(5) Depunerea mai multor dosare ale aceleiaşi persoane pentru unul sau mai multe domenii de concurs atrage măsura eliminării candidatului respectiv din concurs.

Întreaga METODOLOGIE, AICI:

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel