CNAS, anunț de ultimă oră pentru asigurați

CNAS, anunț de ultimă oră pentru asigurați FOTO: Agerpres

CNAS schimbă regulile în cazul persoanelor asigurate. Ce se întâmplă începând de săptămâna viitoare.

Casele de asigurări de sănătate vor avea program prelungit o zi pe săptămână. Casele județene de asigurări de sănătate vor avea, începând de săptămâna viitoare, o zi cu program prelungit pentru relația cu publicul. Decizia vine în contextul în care mulți români nu pot ajunge la ghișee în timpul orelor obișnuite de lucru.

"Am stabilit, în cadrul unei videoconferințe cu directorii caselor de asigurări de sănătate județene, noi măsuri organizatorice prin care venim în întâmpinarea nevoilor pe care le au persoanele asigurate în relația cu CNAS. Am convenit ca, pentru a oferi tuturor posibilitatea de a interacționa cu casa de asigurări, fiecare casă județeană va stabili ziua în care își va prelungi programul", a explicat dr. Horațiu Moldovan, președintele CNAS, într-o postare pe Facebook.

Noile programe de lucru vor fi publicate pe paginile de internet ale instituțiilor județene, iar pe site-ul CNAS va fi disponibilă situația centralizată la nivel național.

Acces echitabil la servicii medicale

Decizia de a ajusta intervalul de interacțiune cu publicul face parte din setul de măsuri inițiate în septembrie pentru a simplifica procesul de validare a calității de asigurat, în cazul persoanelor care au depus Declarația unică.

"Aceste măsuri au avut rezultatele pe care le-am preconizat.

  • În ultima lună, calitatea de asigurat a fost validată, la cerere, pentru 104.669 de persoane, ceea ce înseamnă o medie de aproximativ 3.500 solicitări pe zi.
  • Peste 60% dintre aceste solicitări au fost făcute la ghișeu, în timp ce aproape 40% au fost transmise online", a adăugat dr. Moldovan.

Monitorizarea și optimizarea interacțiunii cu publicul

În cadrul videoconferinței, dr. Moldovan a subliniat importanța menținerii unei bune operativități în procesarea cererilor, pentru a garanta continuitatea serviciilor medicale.

"Voi monitoriza și în perioada următoare ritmul și evoluția interacțiunii dintre asigurați și casele de asigurări de sănătate și vom veni cu noi măsuri de optimizare. Obiectivul e să reușim, la nivelul tuturor caselor de asigurări de sănătate județene, să oferim servicii transparente, prompte și accesibile tuturor beneficiarilor, iar fiecare cetățean care se adresează CAS să găsească un interlocutor atent la nevoile sale și care să îi ofere sprijin real în accesarea serviciilor de sănătate", a precizat președintele CNAS.

Comunicarea online, soluție rapidă și eficientă

Dr. Moldovan a subliniat, de asemenea, importanța comunicării prin email, un instrument tot mai utilizat de români.

"Mă bucur că un număr din ce în ce mai mare de români aleg să comunice cu noi prin e-mail, un mod simplu și rapid, care aduce un câștig de timp și de confort în relația cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate. La ghișeu sau online, suntem alături de fiecare om care se bazează pe sistemul public de sănătate!", a mai transmis dr. Horațiu Moldovan.

Google News icon  Urmărește-ne și pe Google News - abonează‑te!

Articole similare

Donald Trump, din nou la spital

12 oct 2025, 09:57
Donald Trump, președintele Statelor Unite ale Americii, a ajuns din nou la spital. Ce se întâmplă cu președintele SUA, la doar câteva zile după ce medicii au anunțat că este într-o stare...