GSK: Campania „Zâmbetele schimbă vieți”, pentru copiii cu despicătură de buză și palat

Dana Lascu |
Data publicării:
Copil cu despicătură de buză și de palat. Foto: GSK
Copil cu despicătură de buză și de palat. Foto: GSK

GSK Consumer Healthcare, în parteneriat cu Smile Train, lansează campania „Zâmbetele schimbă vieți” pentru a susține fondurile necesare tratamentului pentru copiii cu despicătură de buză și palat.

- GSK Consumer Healthcare și Smile Train, cel mai mare ONG internațional specializat în ajutorarea copiilor cu despicătura de buză și palat, s-au angajat într-un parteneriat strategic la nivel global pentru a susține operații și tratamente integrate pentru copiii afectați din peste 90 de țări, inclusiv România, cu scopul de a efectua în curs de 5 ani cel puțin 13.500 de operații gratuite, sigure și de calitate.

- La nivel global se estimează că 200.000 de copii se nasc în fiecare an cu despicătura de buză și palat, 1 din 700 suferind de această malformaţie.

- În România, se estimeaza că aproximativ 1 din 600 de copii se naște cu despicătura de buză și/sau palat, aproximativ 350 de copii pe an.

Copiii cu despicătură de buză și palat, operați la „Marie Curie”

GSK Consumer Healthcare și Smile Train, cel mai mare ONG internațional specializat în ajutorarea copiilor cu despicătură de buză și palat, au lansat campania „Zâmbetele schimbă vieți” prin care își propun să contribuie la asigurarea tratamentului pentru copiii născuți cu această afecțiune și să elimine stigmatul cu care aceștia se confruntă. Fondurile strânse în campanie vor susține programele Smile Train, inclusiv cele desfășurate la Spitalul Clinic de Copii „Maria Sklodowska Curie” din București. În același timp, campania urmărește să crească notorietatea asociată afecțiunii, precum și creșterea gradului de educare a medicilor stomatologi în privința tratamentului pe care aceștia îl pot oferi, înainte și după corecția chirurgicală a despicăturii de buză și/ sau palat.

Despicătura de buză și/ sau palat apare atunci când anumite părți ale corpului nu se îmbină corect în timpul dezvoltării fetale. Boala poate afecta buza și/sau cerul gurii, care e compus atât din părți tari cât și din părți moi; copiii afectați care nu primesc tratament au deseori dificultăți în a mânca, a respira și a vorbi corect, riscând să fie marginalizați și să rămână cu probleme medicale. Global se estimează că 200.000 de copii se nasc cu această afecțiune în fiecare an, fiind afectat 1 din 700 de copii. În fiecare zi, 540 de copii se nasc cu această malformație. În România, se estimează că 1 din 600 de copii se naște cu despicătură de buză și/sau palat, aproximativ 350 de copii în fiecare an.

Cum participi

Campania lansată în România susține parteneriatul global prin donarea a câte 1 leu pentru fiecare produs de igienă orală cumpărat în iunie 2021 și implică toate produsele de igienă orală GSK Consumer Healthcare comercializate în România: Sensodyne, parodontax, Aquafresh și Corega. În același timp, și angajații GSK Consumer Healthcare vor avea opțiunea să doneze pentru a susține cauza, iar suma adunată va fi dublată de către companie. Pe lângă contribuția financiară importantă care va susține operațiile copiilor afectați de despicătură de buză și/sau palat, parteneriatul urmărește și creșterea gradului de notorietate a afecțiunii în rândul consumatorilor și experților și susține igiena și sănătatea orală în rândul pacienților, ca parte a îngrijirii generale a sănătăţii. De asemenea, în România, pe parcursul acestui an se va desfășura o serie de webinarii dedicate medicilor stomatologi, organizate pe subiecte legate de tratamentul despicăturii de buză și/sau palat al copiilor până la 18 ani.

„Mulți dintre copiii născuți cu despicătură de buză și/sau palat nu sunt tratați pentru că părinții nu cunosc întotdeauna ce opțiuni de tratament sau finanțare pot accesa. Pentru a adresa această problemă, suntem onorați să lansăm această campanie globală și în România, să contribuim la îmbunătățirea vieții copiilor care suferă de această afecțiune. Tradiția GSK Consumer Healthcare ne legitimează drept specialiști în igiena orală, așa că știm bine importanța unei guri sănătoase. Eforturile noastre vor susține finanțarea operațiilor chirurgicale necesare și trainingul echipelor medicale care tratează și gestionează această afecţiune, dar contribuie și la creșterea gradului de notorietate, astfel încât părinții copiilor afectați să știe ce opțiuni de tratament au”, a declarat Nigel Stephenson, General Manager GSK Consumer Healthcare Romania & Moldova.   

Smile Train este cea mai mare organizație internațională dedicată tratamentului despicăturii de buză și/sau palat, care acționează concret și local, susținând o gamă coerentă de servicii medicale oferite în mod gratuit pacienților cu despicătură de buză și/sau palat de care se ocupă. Începând cu 1999 și până acum, ONG-ul a susținut peste 1,5 milioane de pacienți, oferindu-le de la sprijin nutrițional și operații chirurgicale până la servicii de logopedie și servicii de îngrijire orală.

„Alături de noi din 2020, Spitalul Clinic de Copii Maria Sklodowska Curie este unul dintre cei mai noi parteneri și singurul din România. Până acum, Smile Train a finanțat intervenții chirurgicale în spitalul partener și a furnizat granturi pentru a susține programul de ortodonție a echipei care tratează despicătura de buză sau palat. Ne dorim foarte mult să susținem creșterea ponderii serviciilor medicale oferite de către spital pacienților cu despicătură de buză sau palat, la fel cum continuăm să investim în educație și programe chirurgicale și non chirurgicale menite să ajungă la pacienții din toate colțurile țării. Expansiunea acestor programe va permite Smile Train și GSK Consumer Healthcare să continue eforturile depuse împreună pentru a transforma viețile pacienților români afectați și ale familiilor acestora”, a completat Shannon Lambert, Vice President & Regional Director, Americas & Europe Smile Train. 

Ambiția comună a GSK și Smile Train în România este să creeze cadrul și oportunitatea ca fiecare copil cu despicătură de buză și/sau palat să fie tratat în siguranță și cât mai repede posibil. Parteneriatul se sprijină pe echipa medicală a Spitalului Clinic de Copii Maria Sklodowska Curie din București, ca promotor al eforturilor pentru a trata această afecțiune în România și în regiune – nu numai realizarea intervenţiilor chirurgicale, ci și organizarea de sesiuni de training, de educație publică, schimburi de experienţă la nivel regional și multe alte acțiuni.

Rezolvare pentru o afecțiune teribilă

„Nu mai demult de acum 20 de ani, despicătura de buză și/sau palat era o afecțiune teribilă care punea în pericol viața copiilor afectați în România, cu rate ridicate de abandon în orfelinate. Între timp, știința și medicina au evoluat până la punctul în care părinții pot afla de soluțiile disponibile cu suficient timp înainte ca un copil afectat să se nască, iar tratamentul poate începe imediat după aceea. În România, de asemenea, s-a înregistrat un progres semnificativ în managementul acestei boli, de la specializarea de echipe medicale în mai multe locuri din țară, până la informarea din ce în ce mai bună a familiilor afectate în privința opțiunilor medicale pe care le pot accesa. Dar eforturile noastre sunt departe de a se sfârși; încă există medici stomatologi care ezită să îngrijească acești pacienți, precum încă există multe familii vulnerabile care nu știu ce opțiuni au. Așadar, întâmpinăm cu bucurie orice sprijin primim pentru a ne continua misiunea de a ajunge la obiectivul de a nu mai avea nici un caz de despicătură de buză și/sau palat rămas netratat. Mulțumită susținerii GSK Consumer Healthcare și Smile Train, au fost posibile deja anul trecut 40 de intervenții chirurgicale și tratamente post operatorii de calitate, la timp și în condiții de siguranță”, a afirmat Conf. Univ. Dr. Radu Spătaru, Director Medical al Spitalului Clinic pentru Copii Maria Sklodowska Curie.

GSK Consumer Healthcare și Smile Train, cel mai mare ONG internațional specializat în ajutorarea copiilor cu despicătură de buză și/sau palat, au încheiat un parteneriat strategic global pentru o perioadă de 5 ani pentru a oferi spijin copiilor care suferă de despicătură de buză și/sau palat. Cu sprijinul companiei producătoare de produse de igienă orală, GSK Consumer Healthcare, organizația non-guvernamentală Smile Train susține operații și tratamente integrate pentru copiii care se nasc cu despicătură de buză și/sau palat din peste 90 de țări, inclusiv România.

Rezultatele campaniei

Prin perfecționarea continuă a medicilor la nivel local și prin oferirea de donații spitalelor partenere, asocierea reprezintă o soluție sustenabilă și un model scalabil pentru tratarea afecțiunii, îmbunătățind complet viața copiilor, inclusiv capacitatea lor de a mânca, de a respira și de a vorbi.

În România, Smile Train a finanțat deja 40 de intervenții chirurgicale pentru copiii care sufereau de despicătură de buză și/sau palat, în cadrul Spitalului Clinic de Urgență pentru copii Maria Sklodowska Curie.

Țări implicate în parteneriatul GSK Consumer Healthcare & Smile Train: Afghanistan, Argentina, Bangladesh, Benin, Bolivia, Brazilia, Bulgaria Burkina Faso, Burundi, Cambodgia, Camerun, Republica Central Africană, Ciad, Chile, China, Columbia, Foasta de Fildeș, Cuba, Dijbouti, Republica Dominicană, RD Congo, Ecuador, Egipt, El Salvador, Etiopia, Gabon, Gambia, Ghana, Guatemala, Guineea, Honduras, India, Indonezia, Iordania, Kenya, Laos, Liban, Malawi, Malaezia, Mali, Mauritania, Mexic, Mongolia, Mozambic, Myanmar, Nepal, Nicaragua, Niger, Nigeria, Pakistan, Teritoriile palestiniene, Peru, Filipine, Republica Congo – Brazzaville, România, Federația Rusă, Rwanda, Senegal, Somalia, Somalialand, Sudul Sudanului, Spania, Sri Lanka, Taiwan, Tanzania, Tailanda, Togo, Uganda, Uzbekistan, Venezuela, Vietnam, Zambia, Zimbabwe

Rezultate campanie la nivel global:

- Peste 25.000 de familii au primit sprijin din partea GSK Consumer Healthcare, prin intermediul Smile Train.

- Peste 2.000 de profesioniști din domeniul medical, printre care chirurgi, anesteziști, asistente, medici stomatologi, logopezi și nutriționiști au fost instruți în abordarea afecțiunii, în peste 46 de țări.

Mecanismul campaniei:

Campania lansată în România susține parteneriatul global GSK Consumer Healthcare – Smile Train prin donarea a câte 1 leu pentru fiecare produs de igienă orală participant cumpărat în iunie 2021 și implică toate produsele de igienă orală GSK Consumer Healthcare comercializate în România: Sensodyne, parodontax, Aquafresh și Corega. Astfel susținem fondurile necesare tratamentului pentru copiii care suferă de despicătură de buză și/sau palat

Pe lângă contribuția financiară care va susține operațiile copiilor afectați de despicătură de buză și palat în România, parteneriatul urmărește și creșterea gradului de notorietate a afecțiunii în rândul consumatorilor și experților și susține igiena și sănătatea orală în rândul pacienților, ca parte a îngrijirii generale a sănătății. Totodată, în România, pe parcursul acestui an se va desfășura o serie de webinarii dedicate medicilor stomatologi, care vor avea teme asociate  tratamentului despicăturii de buză sau palat al copiilor până în 18 ani.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel