Laptele cu cereale: un mic dejun care nu promite sănătate. Alternativele pentru cerealele procesate

Ana-Maria Bugiu |
Data actualizării: | Data publicării:
laptele cu cereale foto:freepik@jcomp
laptele cu cereale foto:freepik@jcomp

În spatele ambalajelor atractive și a afirmațiilor sănătoase ale cerealelor pentru micul dejun, se ascunde adesea o realitate mai complexă. 

Cerealele pentru micul dejun sunt omniprezente în bucătăriile noastre, promițând nutriție de calitate pentru începutul zilei. Cu toate acestea, în spatele ambalajelor atractive și a afirmațiilor sănătoase, se ascunde, adesea, o realitate mai complexă. 

Vezi și: 9 lucruri pe care nu le știai despre praz. Cât de mult timp poți depozita prazul fără să se strice

Cerealele pentru micul dejun

Cerealele pentru micul dejun sunt produse din cereale procesate și adesea fortificate cu vitamine și minerale. Procesul de fabricare implică etape precum procesarea, amestecarea, extruziunea, uscarea și modelarea, aducând la viață diversele forme și texturi pe care le întâlnim în pachetele de cereale. Cu toate acestea, sub exteriorul crocant și apetisant se ascunde o realitate despre nivelul de procesare și conținutul adăugat al acestor produse.

Unul dintre principalii factori de îngrijorare în privința cerealelor pentru micul dejun este conținutul lor ridicat de zahăr și carbohidrați. Majoritatea cerealelor conțin zahăr într-un procent semnificativ, iar consumul excesiv de zahăr adăugat poate contribui la riscul crescut al unor boli cronice. 

Multe cereale pentru micul dejun se comercializează ca produse sănătoase, dar se sugerează citirea cu atenție a etichetei cu informații nutriționale și a listei de ingrediente pentru a face alegeri informate, în loc să ne bazăm doar pe promisiunile de sănătate.

Există câteva sfaturi practice pentru cei care doresc să facă alegeri mai sănătoase în privința micului dejun. Acestea includ limitarea consumului de zahăr adăugat, alegerea unor cereale bogate în fibre, acordarea atenției la dimensiunile porțiilor și citirea atentă a listei de ingrediente. De asemenea, trebuie să avem în vedere și importanța adăugării proteinelor la micul dejun pentru a spori senzația de sațietate și a reduce pofta de mâncare

Există alternative mai sănătoase la cerealele procesate, precum fulgii de ovăz simpli cu stafide și nuci, iaurtul grecesc cu nuci și fructe tăiate sau ouăle, alături de legume. Se accentuează beneficiile nutriționale ale acestor alegeri și modul în care acestea pot contribui la sănătatea generală și la gestionarea greutății.

Vezi și: Temperatura de la care se consideră febră. Mahler: E modalitatea prin care corpul blochează înmulțirea virusului

Este recomandat să fim conștienți de conținutul nutrițional, să citim etichetele și să facem alegeri informate pentru a ne asigura că micul dejun este o parte sănătoasă și hrănitoare a zilei noastre.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel