Pernele, efecte negative asupra sănătății. Cum să alegi perna potrivită pentru tine

Ana-Maria Bugiu |
Data actualizării: | Data publicării:
pernele foto:freepik@lookstudio
pernele foto:freepik@lookstudio

Pernele pot avea efecte negative asupra sănătății. Cum să alegi perna potrivită și ce poziții de somn să alegi de acum înainte

Pernele pot ajuta sau pot dăuna, în funcție de fermitatea lor și poziția de dormit. Însă, uneori, pernele chiar pot afecta sănătatea. Găsirea pernelor potrivite pentru tine te poate ajuta să previi sau să ameliorezi anumite afecțiuni cauzate de o poziție greșită de somn.

Pernele și durerea

O pernă prea moale sau prea fermă duce adesea la dureri de gât. Dacă dormi pe o parte cu o pernă moale care nu oferă suficient suport sub gât, capul tău trebuie să se întindă lateral pentru a se așeza pe pernă. Dacă dormi pe burtă - o poziție care îndoaie excesiv gâtul în spate - utilizarea unei perne ferme împinge capul și mai departe înapoi. 

Vezi și: Energizantele distrug organismul tinerilor, dacă sunt consumate când nu trebuie. Mihail Pautov: Pentru un copil de 15 ani este otravă pură și poate fi fatal!

De asemenea, dormitul pe spate cu un suport prea ferm, împinge gâtul prea mult înainte.

Pentru persoanele care suferă de apnee în somn - o condiție în care se oprește respirația periodic în timpul somnului - pernele pot interfera cu tratamentul CPAP (presiune pozitivă continuă a căilor respiratorii). CPAP menține căile respiratorii deschise printr-un dispozitiv amplasat lângă pat, care împinge aerul printr-o mască pe care o porți în timpul somnului. 

Pierderea somnului din cauza disconfortului pe timp de noapte are consecințe. Corpul tău are mai puțin timp pentru creșterea mușchilor, repararea țesuturilor și alte funcții importante care apar în timpul somnului.

Privarea de somn poate afecta dispoziția, abilitățile de gândire și apetitul. Privarea cronică de somn crește riscul de căderi, obezitate, diabet, tensiune arterială ridicată și boli de inimă.

Pernele speciale te pot ajuta să previi unele probleme, cum ar fi simptomele de arsuri la stomac. "Printre schimbările de stil de viață, ridicarea capului la 30 de grade poate fi eficientă. Am avut succes cu pacienții care folosesc o pernă în formă de potcoavă", spune dr. James Mojica, directorul laboratorului de somn de la Spaulding Rehabilitation Hospital afiliat Universității Harvard.

Dormitul cu partea superioară a corpului ridicată poate reduce, de asemenea, simptomele problemelor sinusale.

Găsirea pernei potrivite este o chestiune de preferință personală. Ai multe opțiuni în era tehnologiei avansate de astăzi: materiale care se conformează formei tale (spumă cu memorie), care te mențin răcoros, îndepărtează umiditatea sau resping mucegaiul și acarienii (ceea ce poate ajuta persoanele alergice). Unele perne chiar urmăresc obiceiurile tale de somn și au diferite funcții, precum trezirea sau adormirea pe fundal muzical. 

Materialele tradiționale sunt, de asemenea, populare. Pernile umplute cu puf și pene se conformează formei tale și resping acarienii, dar pot menține căldura. Pernele umplute cu bumbac, lână sau bumbac sintetic sunt mai ieftine, dar oferă un climat mai atractiv pentru acarieni.

Ține cont și de fermitate. Dacă dormi pe o parte, ai nevoie de o pernă fermă pentru susținere. Pernele rectangulare pot ajuta, fiind mai înalte decât pernele obișnuite. Dacă dormi pe spate sau pe burtă, ai putea dori să folosești perne mai subțiri și mai moi. Scopul este de a obține o poziție confortabilă care să te ajute să dormi. "Încearcă să menții coloana vertebrală într-o poziție relativ dreaptă. Dar rețeta fiecăruia va fi puțin diferită", spune Matthew O'Rourke, un fizioterapeut de la Spaulding Rehabilitation Hospital, la Health Harvard.

Vezi și: Gastrita: simptome și cauza care o provoacă. Testul simplu care îți arată dacă ai gastrită. Când se poate transforma în cancer de stomac

Deși ajustarea poziției tale de somn poate ajuta la amânarea apariției simptomelor, nu va elimina problemele de sănătate, cum ar fi apneea în somn - chiar dacă unele perne sunt promovate ca soluții pentru sforăit și tulburări de somn. Singurul mod de a trata tulburările de somn, spun medicii, este să discuți cu medicul tău și să primești un diagnostic și tratament adecvat.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy - smt4.3.1
pixel