Autismul virtual, între amenințare și provocare

Georgiana Ioniță / 24 ian 2020 / 13:09

Un studiu făcut de Centrul Pentru Copii cu Autism arată că în cazul a 90% dintre copiii de 2-3 ani, diagnosticați cu o formă de autism, factorul declanșator este vizionarea excesiva a programelor tv sau a altor forme de realitate virtuală. Autismul virtual este diferit de tulburarea de spectru autist. Ce este comun celor două tipuri de tulburări este extraordinara atracție pentru tot ce înseamnă tehnologie

Alexandra Dreghiciu, specialist în autism și mamă a unui copil cu autism, spune că soluția ar sta în mâinile...copiiilor.

"Copiii cu tulburare de spectru autist își pierd cu ușurință focusul în momentul în care în mediu apare un stimul din sferă tehnologiei: sunetul unui telefon, un ecran de computer, tabletă sau laptop etc. Autismul virtual este diferit de tulburarea de spectru autist. Ce este comun celor două tipuri de tulburări este extraordinara atracție pentru tot ce înseamnă tehnologie, dar și extraordinarul rol în intervenția terapeutică a echipei terapeut-părinte-copil". a explicat Alexandra Dreghiciu pentru DC Medical.

Dacă în cazul autismului virtual șansele de recuperare merg până la 100%, în cazul în care se intervine la timp, în cazul autismului clasic, intervenția implică o perioadă îndelungată și alte orizonturi de așteptare.

"În ce privește diagnosticul diferențial, dacă vorbim de autism clasic, vorbim de cauze ce țin de factori ereditari, de o posibilă lezare a lobului temporal sau lezarea amigdalei, factori pe care nu îi putem controla.
În privință autismului virtual, expunerea excesiva la tabletă sau telefon a unui copil ale cărui trasee neuronale sunt în plină dezvoltare, poate produce mari perturbări", a mai spus aceasta.

"Expunerea la ecrane înainte de împlinirea vârstei de 2 ani e asociată cu diminuarea capacității de învățare, creșterea impulsivității și scăderea capacității de control al crizelor de furie și al altor comportamente negative", a spune John Coleman, autor Suzie Hayman-Părinții și tehnologia digitală"

Potrivit specialiștilor, în cazul autismului clasic folosirea tehnologiei poate fi un factor agravant, pentru că nu creează în primul rând condițiile asimilării abilităților sociale și este un stimul în plus, în timp ce în cazul autismului virtual este un factor declanșator. Pentru un copil mic, aflat în stadiul simbiotic de dezvoltare, când este total dependent de mamă, a fi lăsat singur mai mult timp, este resimțit că o traumă, similară abandonului.

 

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.24