EXCLUSIV De ce se pune muzică în magazine. Simona Trifu: Asta se întâmplă. E un pretext

Te-ai întrebat vreodată de ce se difuzează muzică în magazine. Ei bine, ne-a explicat medicul psihiatru Simona Trifu.
Muzica este adesea difuzată în magazine din mai multe motive, iar impactul său asupra psihicului poate fi variat și influențat de mai mulți factori.
Expertul în psihologie și psihiatrie, conf. univ. dr. Simona Trifu, aduce în atenție legătura subtilă dintre muzică, reclame și comportamentul de cumpărare al oamenilor. Într-o societate în care ritmul de viață este tot mai alert și oamenii se confruntă cu niveluri crescute de stres și oboseală, industria alimentară și comercială utilizează muzica ca pe un instrument subtil de influențare.
"Atunci când se difuzează reclame crește volumul la televiziune. Am văzut în magazine, mall-uri, difuzează muzică la un volum ridicat și volumul la care e difuzată reclama e și mai puternic. E o legătură între muzică și vânzări? Care e interesul să pui muzică în difuzoare la alimentară", a spus jurnalistul Val Vâlcu, moderatorul emisiunii Interviurile DC MEDICAL și DC News.
Muzica, impact asupra modului în care ne facem cumpărăturile
Muzică - FOTO: Freepik@lookstudio
Muzica poate afecta emoțiile și stările emoționale ale clienților. De exemplu, muzica veselă și energică poate încuraja clienții să se simtă mai fericiți și mai entuziasmați, ceea ce ar putea influența deciziile lor de cumpărare.
Studiile arată că muzica poate influența comportamentul consumatorilor, inclusiv timpul petrecut în magazin. Muzica plăcută poate face ca clienții să rămână mai mult timp în magazin și să exploreze mai multe produse, ceea ce ar putea crește șansele de a face achiziții.
"Motivul superficial ar fi acela că ne dorim o lume în care oamenii să fie fericiți. Oamenii sunt din ce în ce mai obosiți, muncesc din ce în ce mai mult. Atunci, societatea sub pretextul că iese în atenția omului obosit dorește să îi pună muzică. Asta se întâmplă și în taxi.
Totul sub pretextul ca să îți fie ție bine, să ai o stare psihică mai bună pentru că muncești mult. De fapt, este un soi de exaltare care are loc la nivel pulsional. Muzica și reclamele nu se adresează nivelului conștient decât în această parabolă. De fapt, se adresează nivelului subconștient, unde omul simte o exaltare de moment și își face mai multe cumpărături.
Mecanismul ține o oră, două, în măsura în care cel în cauză chiar a rezonat cu mesajele transmise. Nu toată lumea rezonează.
Sunt oameni sugestibili și sunt mulți. Peste 50% din oameni sunt receptivi la astfel de situații, dar sunt și oameni total non-sugestibili, adică sunt deranjați", a explicat conf. univ. dr. Simona Trifu, psihiatru la Spitalul Obregia București, în exclusivitate la DC MEDICAL.
Vezi mai multe în VIDEO:
-
-
Donald Trump, din nou la spital12.10.2025, 09:57
-
-
-
Apa îmbuteliată, riscuri uriașe. Duce la cancer11.10.2025, 22:22
Oxigenul: leac sau pericol? Cum devine, paradoxal, armă împotriva bolilor grave
Criza vârstei mijlocii a dispărut. Tinerii suferă cel mai mult de probleme de sănătate mintală
Căldura și tulburările afective, subiectul săptămânii la DrPsy
Spitalele, evaluate de noi inspectori. Mesajul care poate duce la demiteri
Marele avantaj al colonoscopiei. Cât de des se recomandă. Dr. Eliza Gangone (SANADOR) explică
CNAS: Nu există date exacte despre numărul persoanelor asigurate după 1 septembrie 2025
Cum a reușit Andreea Mantea să scape de kilogramele nedorite
Dr. Oana Dolofan spune cu ce afecțiuni severe se confundă durerea de stomac
Medicina cu patru P-uri, aplicată în oncologie. Dr. Eduard Dănăilă (SANADOR): Personalizată, predictivă, preventivă și participativă
Acesta este tratamentul care elimină cancerul. Funcționează în cazul fiecărui pacient și este folosit și în România.
Psihologia copilului și kinetoterapia se întâlnesc la DrPsy! Camelia Ștefan, interviu
Te uiți la Insula Iubirii? Uite ce fel de om ești. Radu Leca îți dezvăluie problema
Manifestul DCNews, DCMedical și ARGUMENT susținut din Cluj, pentru o Românie în care sănătatea nu este un lux, ci o necesitate
Prevenția, investiția esențială pentru viitorul sănătății în România. Iulian Trandafir: Este o chestiune de educare a oamenilor
Torsiunea testiculară: simptome și testul care pune diagnosticul. Dr. Bogdan Pârlițeanu: Trebuie intervenit în maxim 4 - 6 ore!
4 din 5 cazuri de cancer de sân în România sunt depistate în stadii avansate
Noile terapii pentru cancer care prelungesc viața pacienților. Conf. univ. dr. Lucia Stănculeanu explică
Campania RESPIR 2025: GINA, standardul de aur pentru pacienții cu astm sever
Misiunea 70/2030: România vrea să controleze hipertensiunea și să salveze vieți
Ispitele de la Insula Iubirii ajung să dezvolte "tricupluri" în viața reală. Psihologul Radu Leca, avertisment
Tumorboard, rol esențial în cazul pacientului oncologic. Conf. univ. dr. Michael Schenker: Entitate extrem de importantă
Dermatita atopică NU e o formă de alergie. Dr. Alin Nicolescu: Provoacă astm sau rinită
Radioterapia stereotaxică și brahiterapia, decontate prin CNAS. Dr. Matei Bâră: Oferim pacienților un tratament personalizat și adaptat fiecărei formațiuni tumorale
Recent, radioterapia a beneficiat de progrese importante nu doar în plan tehnologic, ci și în ceea ce privește accesibilitatea financiară pentru pacienți.