Chiar și consumul minim de alcool este legat de un risc mai mare de cancer
Într-un studiu realizat în Japonia, chiar și consumul ușor până la moderat de alcool a fost asociat cu riscuri crescute de cancer. În studiul publicat în CANCER, un jurnal revizuit de...
Deși unele studii au legat consumul limitat de alcool la riscuri mai mici de anumite tipuri de cancer, chiar și consumul ușor până la moderat a fost asociat cu un risc mai mare de cancer în general. Pentru a studia problema în Japonia, Masayoshi Zaitsu, MD, doctor, Universitatea din Tokyo și Harvard T.H. Școala Chan de Sănătate Publică și colegii săi au examinat informațiile din 2005-2016 din 33 de spitale generale din Japonia. Echipa a examinat datele clinice privind 63,232 de pacienți cu cancer și 63,232 de controale potrivite pentru sex, vârstă, data internării în spital și timpul petrecut în spital. Toți participanții au raportat cantitatea lor medie zilnică de unități alcoolice standardizate și durata consumului. (O băutură standardizată conținând 23 de grame de etanol a fost echivalentă cu o cană de 180 de mililitri de sake japonez, o sticlă de 500 de mililitri de bere, o pahar de 180 de mililitri de vin, sau o cană de whisky de 60 de mililitri, notează Eurekalert.
În general, riscul de cancer părea a fi cel mai scăzut la zero consum de alcool și a existat o asociere aproape liniară între riscul de cancer și consumul de alcool. Asociația a sugerat că un nivel ușor de băut la un punct de 10 băuturi pe an (de exemplu, o băutură pe zi timp de 10 ani sau două băuturi pe zi timp de cinci ani) ar crește riscul global de cancer cu cinci procente. Cei care beau două sau mai puține băuturi pe zi aveau un risc crescut de cancer, indiferent de cât timp au consumat alcool. De asemenea, analizele clasificate în funcție de sex, comportamente de băut / fumat și de clasă profesională au arătat în mare parte aceleași modele.
Riscul ridicat pare să fie explicat prin riscul de cancer legat de alcool pe zone relativ comune, incluzând colorectul, stomacul, sânul, prostata și esofagul.
-
-
Te trezesc cârceii noaptea? Verifică dacă ai lipsă de magneziu10.06.2026, 23:03
-
-
-
Creștere dramatică a deceselor cauzate de cancer la nivel mondial
Primul semn că faci cancer pulmonar. E banal și mulți îl confundă cu oboseala
De ce crește alarmant numărul cazurilor de cancer colorectal sub 65 de ani
EXCLUSIV Biopsia lichidă, rol în diagnosticul și supravegherea dinamică a cancerului
Ce nu ți-a spus nimeni despre biopsia clasică. Adevărul care te va surprinde.
De ce persoanele trecute de o anumită vârstă nu mai fac cancer
De ce simptomele cancerului apar abia după 10-15 ani de la apariția bolii în organism
Cum schimbă o simplă aplicație pe telefon viața bolnavilor de cancer avansat
De ce unele cancere de sân nu răspund la tratament?
EXCLUSIV Dr. Matei Bâră (SANADOR), despre radioterapia țintită care protejează inima și plămânii
"Am fost diagnosticată cu cancer intestinal metastatic stadiul 4, cu 9 tumori în ficat". Simptomul care a dus-o în operație de urgență
Cele două alimente care duc la cancer. OMS, avertisment
Băutura populară care provoacă cancer după un singur pahar
Numărul deceselor cauzate de cancer explodează. 18,5 milioane oameni ar putea muri până în 2050
Cancerul, diagnosticat tardiv
3 din 4 cazuri de cancer ovarian sunt diagnosticate târziu, când boala e deja avansată. FABC avertizează
De ce crește incidența cancerului pulmonar sub 50 de ani. Care este legătura cu mâncarea
O genă poate face imunoterapia pentru cancer mai puternică. Atacă direct celulele canceroase
Noi factori de risc pentru cancerul colorectal precoce. Obezitatea și antibioticele cresc incidența
Cancerul de col uterin, boala care poate fi prevenită
Cum învață tumorile să supraviețuiască tratamentului
Chimioterapia: de ce apar efectele secundare
Trei tipuri de cancer cu mortalitate în creștere. Medicii lansează un avertisment
EXCLUSIV Testele genetice, rol în personalizarea tratamentului oncologic. Conf. dr. Viorica Rădoi: Facem plan de screening. Diagnostic precoce. Dr. Eduard Dănăilă: Sunt gratuite
Un simplu test îți poate dezvălui riscul de cancer cu ani înainte ca boala să apară. Se poate face gratuit.
