Ce se întâmplă dacă mânânci 18 grame de ciuperci pe zi. Rolul ULUITOR și NEȘTIUT pe care-l au: DOVEZI importante

Ciuperci cancer Foto: Pexels
Ciuperci cancer Foto: Pexels

Ce se poate întâmpla în corpul nostru dacă mâncăm ciuperci în fiecare zi. Rolul incredibil pe care-l au ciupercile pentru sănătate și nu știa nimeni până acum.

Un studiu nou dezvoltat de oamenii de știință americani arată efectele miraculoase ale consumului de ciuperci în alimentația noastră zilnică. 

Analiza experților, care s-a realizat prin încropirea a 17 studii despre cancer publicate între anii 1966 și 2020, demonstrează că introducerea ciupercilor în mesele zilnice poate reduce riscul de apariție a cancerului.

Cele 17 studii menționate anterior s-au realizat pentru a afla dacă există sau nu o legătură între consumul de ciuperci și boala incurabilă. Există deja multe alte studii care au fost corelat în trecut consumul de ciuperci și riscul de dezvoltare al acestei boli incurabile, în special cancerul cervical și cel de prostată.

În plus, studiul s-a bazat pe datele colectate de la 19.500 de pacienți diagnosticați cu cancer și a arătat că indiferent de specia de ciuperci, consumul lor zilnic diminuează riscul apariției cancerului.

Astfel, echipa de cercetători de la Institutul de Cancer Penn State a descoperit că, consumul a 18 grame de ciuperci poate reduce riscul de a dezvolta cancer cu 45%.

Mai mult, aceștia mai spus că 18 grame de ciuperci înseamnă un sfert de cană sau o jumătate de ciupercă mare din specia Agaricus bisporus.

Cancerul pulmonar, aproape ÎNVINS. Schenker: Un mare, mare pas înainte! Anii câștigați de oameni, niciun ban din lumea asta nu-i pot compensa

"Dovezi importante ce susțin efectele benefice ale ciupercilor în detrimental cancerului"

 

"În mare, aceste noi descoperiri aduc dovezi importante ce susțin efectele benefice ale ciupercilor în detrimental cancerului. Sunt necesare și alte studii pentu a demonstra mecanismul implicat și pentru a vorbi despre analiza asupra anumitor tipuri de cancer care ar putea fi impactate de consumul ce ciuperci", a declarat John Richie, un professor de științe în medicină și farmacologie de la Institutul Penn State, potrivit South China Morning Post.

"Este important să luăm în considerare aportul de ciuperci în contextul mai larg al comportamentelor legate de alimentație și activitate fizică ale unui individ. Recenziile noastre, care sunt cele mai cuprinzătoare examinări ale impactului factorilor stilului de viață asupra riscului de cancer, găsesc câteva dovezi că consumul de fructe și legume ar putea reduce riscul apariției mai multor tipuri de cancer și, de asemenea, pot reduce probabilitatea de a câștiga în greutate în exces, care este în sine un risc puternic pentru mai multe tipuri de cancer”, a declarat Helen Croker, șefa de interpretare a cercetării la Fondul Mondial de Cercetare a Cancerului.

Metodele folosite pentru a aproxima conținutul de ciuperci din alimentația zilnică vin totuși cu o marjă de eroare, dar experții spun că cu cât e mai mare cantitatea de ciuperci consumate, cu atât riscul de dezvoltare a cancerului e mai redus.

De asemenea, rezultatele depind și de starea în care ciupercile sunt consumate, fie că acestea sunt mâncate crude, într-o salată, sau gătite la cuptor sau în tigaie.

Specialiștii au mai aflat că ciupercile au un efect și asupra cancerului la sân.

"Asocierea dintre consumul ridicat de ciuperci și riscul scăzut al dezvoltării cancerului, în special cancerul la sân, poate indica un posibil rol de protecție pe care ciupercile îl au în alimentație", a fost concluzia specialiștilor.

Ciupercile, ce beneficii aduc sănătății

 

Ciupercile sunt o sursă excelentă de proteine, vitamine, minerale, fibre și antioxidanți.

Pe lângă studiile făcute pentru cancer, s-a dovedit că ciupercile au rol anti-inflamator și antioxidant.

Un compus numit ergotionină, care se găsește în ciuperci, are proprietăți antioxidante unice, dar corpul uman nu îl poate sintetiza singur. Ergotionina protejează, de asemenea, celulele, contribuind la sănătatea lor.

Ciupercile care conțin cele mai mari cantități de ergotionină sunt: shiitake, maitake, păstravul scailor și păstrăvul de fag, în timp ce speciile care conțin o cantitate mica din acest compus sunt: portabello, cremini și champignon.

"Ciupercile sunt cea mai mare sursă alimentară de ergotioneină, care este un antioxidant și protector celular unic și puternic", a spus Djibril Ba, un student absolvent în epidemiologie la Penn State College of Medicine.

Sam Miller, șeful departamentului de nutriție pentru Pure Nutrition din Hong Kong, a spus că este "foarte important să nu fim prea entuziasmați de rezultatele niciunui articol de cercetare" și a observat că orice consum de fructe și legume ar proteja împotriva anumitor tipuri de cancer, cu un aport mai mare asociat cu un risc mai scăzut de a dezvolta cancer de-a lungul vieții.

"Rezultatele îmi sugerează că cei care nu au mâncat deloc ciuperci au fost destul de probabil să mănânce mai puține legume în general decât cei care au consumat cel mai mare aport, ceea ce înseamnă că cel mai mic aport ar putea avea un risc mai mare de cancer, indiferent de aportul de ciuperci", a mai spus el.

Blugii și pantalonii mulați, PERICOL pentru sănătate. Ce pățești dacă te STRÂNG în zona nasturelui și îți tragi BURTA

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy