Menopauză, 10 simptome comune. Cum să le gestionezi

26 apr 2019 / 17:22
Menopauza vine cu o serie de simptome
Menopauza vine cu o serie de simptome

Simptomele menopauzei sunt, adesea, greu de gestionat. În unele cazuri, medicul poate prescrie medicamente care să reducă simptomele. Până a ajunge, însă, la medic, o serie de sfaturi de la specialiști pot fi de ajutor.

Menopauza vine în general cu multe stări noi, pe care femeile nu le-au mai experimentat și nu știu cum să le abordeze. Specialiștii de la webmd.com au descris 10 simptome ale menopauzei și sfaturi pentru eliminarea lor.

Bufeuri. Păstrați un jurnal pentru a urmări ce vă declanșează bufeurile. Cofeină? Alcool? Prea cald în casă? Stres? Toate sunt cauze comune. Când încep bufeurile, respirați lent, adânc, inspirați pe nas și expirați pe gură. Pentru cazuri dificile, discutați cu medicul dumneavoastră.

Transpirații nocturne. Noaptea, bufeurile pot să apară timp de trei minute sau mai mult, făcându-vă  să transpirați și să vă strice somnul. Dar există modalități de a vă menține temperatua normală. Îmbrăcați o pijama de bnbac, subțire. Puneți o pungă de legme congelate sub pernă, apoi răcuciți perna astfel încât să vă puneți fața pe partea rece. Alegeți pături ușoare, utilizați un ventilator pe noptieră, pentru a mențne aerul în mișcare.

Mișcare fizică și activități noi

Somn. Yoga, tai chi și meditația vă pot ajuta să dormiți mai bine, arată cercetările. Orice exercițiu poate face diferența - trebuie doar să nu le faceți cu mai puțin de trei ore înainte de culcare. Evitați alcoolul, în special seara. Puteți bea un pahar de lapte cald cu miere, în loc. Are o substanță care vă poate ajuta să vă relaxați. Citiți o carte, vă va lua somnul în curând. Dacă totuși aveți probleme, discutați cu medicul despre un mediament pentru somn, pe termen scurt.

Uscăciune vaginală. Modificările hormonale fac peretele vaginal mai subțire și uscat, ceea ce poate face sexul dureros. Există o mulțime de produse care vă pot ajuta, sunt lubrifianți vaginali pe bază de apă sau hidratant vaginal, fră prescripție meicală. De asemenea, puteți să întrebați medicul dumneavoastră despre creme sau inele vaginale cu prescripție sau pilule de prescripție pentru uscăciune vaginală și sex dureros. Cu cât faceți mai mult sex, cu atât este mai bine pentru fluxul de sânge, care menține sănătoasă zona.

Stări foarte bune și foarte rele. E ca și la sindomul premenstrual, schimbările de dispoziție sunt fireși în ceastă perioadă. Și dacă ați avut sindrom premenstrual persistent, modificările hormonale care se întâmplă în această perioadă pot provoca schimbări de dispoziție chiar mai mari. Yoga și tai chi pot ajuta și aici. Medicul dvs. vă poate recomanda o pilulă cu doze scăzute de contracepționale, antidepresive sau tratamente alternative pentru schimbările de dispoziție.

Migrenele se pot agrava la menopauză sau pot apărea pentru prima dată. Păstrați un jurnal pentru a vedea ce pare să le declanșeze și dacă acestea apar împreună cu bufeurile. Astfel puteți lua măsuri pentru a le diminua. Consumul de mese mici în timpul zilei poate ajuta dacă foamea este un declanșator de cefalee. Lipsa de somn este o alta, așa ca un pui de somn e bun în cazul în care calitatea somnului de noapte este deteriroată. Tratamentele variază. Unele pot preveni migrenele. Altele pot face mai puțin frecvente sau severe migrenele. Discutați cu medicul dumneavoastră.

Căderea părului. Parul poate fi subțire și să cadă mai repede în timpul perioadei menopauzei. În același timp, poate crește acolo unde nu vrei - pe bărbie și pe obraji. Pentru a vă salva podoaba capilară, treceți la produse de colorat care nu au substanțe chimice dure. Evitați soarele, care îl usucă. Pentru părul facial nedorit, adresați-vă unui medic dermatolog pentru a vă ajuta.

Coșuri pe față. Vă așteptați să aveți acnee în adolescență, dar nu la 50 de ani. Surpriză. Acneea este comună și în cazul menopauzei. Asigurați-vă că produsele dvs. de hidratare, de protecție solară, de curățare și alte produse de față sunt blânde. Căutați cuvintele "fără ulei", "nu se vor înfunda porii", "noncomedogeni" și "non-acnegeni". Chiar și cazuri dificile pot dispărea cu timpul și cu ajutorul unui medic.

„Ceață pe creier” dimineața. Provocați-vă creierul în moduri noi. Învățați ceva nou, ca un hobby sau o limbă străină. Reduceți nivelul de stres. Femeile care au mai multe bufeuri - care pot fi legate de stres - spun că au mai multe probleme de memorie.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.24