Sportiv profesionist, aproape mort după ce a înghițit o scobitoare

Adisa Codruț / 12 feb 2019 / 19:01
Tânărul a înghițit accidental o scobitoare
Tânărul a înghițit accidental o scobitoare

Sportivul este atlet de performanță și a fost aproape de moarte, după ce a înghițit în mod accidental un obiect banal: o scobitoare. 

Banala scobitoare i-a creat probleme serioase tânărului de 18 ani, după ce a străpuns intestinul și a intrat într-o arteră. Cazul a fost detaliat în The New England Journal of Medicine.

Rana provcată de scobitoare a produs o hemoragie care putea să-i pună viața în pericol, pe lângă o infecție a sângelui. De altfel, tânărul nu și-a amintit când a înghițit scobitoarea și a fost nevoie de o săptămână de consultații la trei spitale diferite, până când medicii au reușit să înțeleagă ce s-a petrecut și care era cauza acestor simptome misterioase pe care le prezenta sportivul.

Simptome înrăutățite

Tânărul, a cărui identitate nu a fos dezvăluită, era sănătos când a plecat într-o călătorie în sud-estul SUA. În timpul călătoriei el a început să simtă dureri abdominale, febră, greață și diaree, motiv pentru care a ajuns la Urgență. Doctorii au făcut mai multe teste de sânge și Computer Tomograf (CT), dar nu a putut vedea nimic deosebit, așa că l-au trimis înapoi la hotel, după cinci ore. În timpul următoarelor două săptămâni siptomele tânărului au încetat, dar apoi o durere abdominală a revenit chiar când pleca în călătorie spre vestul SUA. Pe lângă asta, el mai simțea o durere de spate și a început să aibă scaune cu sânge, motiv pentru care s-a întors la Urgență. De această dată, scanarea CT a arătat că există mult aer și lichid acumulat în abdomen. Medicii, însă, tot nu erau siguri ce anume cauzează aceste simptome. Totuși, ei i-au sugerat să meargă la medic când se va întoarce acasă, în New England.

Medicii de la Massachusetts General Hospital din Boston au spus că trebuie să facă o colonoscopie, însă în timpul pregătirii pentru această procedură, starea tânărului s-a înrăutățit, el a început să facă febră și să aibă frisoane, pe lângă sângerările abundente în scaun. Testele au arătat, de asemenea, o infecție bacteriană în sânge. Totuși, doctorii au făcut colonoscopia și, astfel, au descoperit scobitoarea de cinci centimetri înfiptă în peretele intestinului gros. Ei au fost șocați să descopere obiectul acolo, de vreme ce nu l-au văzut la scanarea CT, iar tânărul nu a spus că ar fi înghițit ceva neobișnuit, a spus pentru New York Times Dr. Fabian J. Scheid, un internist de la Mass General, care a tratat pacientul.

Operație de urgență

Medicii au îndepărtat scobitoarea cu ajutorul unui endoscop (un tub flexibil cu o cameră atașată). Dar scobitoarea provocase o rană și pe arteră, odată ce a fost îndepărtată de acolo. Tânărul a suferit atunci o hemoragie care i-a pus viața în pericol, au mai arătat medicii. A fost nevoie de o operație de urgență pentru stoparea hemoragiei și refacerea rănilor produse de scobitoare.

Alte cazuri asemănătoare

În 2014, doctori din Germania au publicat un studiu în care au descris 136 de cazuri în care oamenii au înghițit scobitori, arătând că 80% dintre aceștia au suferit perforări ale intestinului și aproape 10% dintre ei au murit din cauza acestor răni. Cu toate acestea, rănile majore produse de scobitori nu sunt frecvente. Dar, dacă o pesoană nu-și dă seama că a înghițit o scobitoare, diagnosticarea se face cu mare dificultate. Scobitorile din lemn sunt greu de văzut prin aparatura cu raze X și chiar la ultrasunete.

Cazul acesta a subliniat necesitatea ca medicii să rămână „deschiși la minte” și să ia în considerare o gamă largă de diagnostice pentru cineva care se prezintă cu dureri abdominale fără o cauză certă, a spus Biehler pentru Live Science. Arată, de asemenea, că „orice poate intra în gură, va fi înghițit de cineva”, a mai spus el. În special copiii mici sunt cei care înghit destul de frecvent diferite obiecte și nu ar trebui să aibă acces la scobitori, a mai spus el, într-un articol care poate fi citit AICI.

După ce i s-a spus că a înghițit o scobitoare, tânărul din New England și-a amintit că a mâncat un sandwich care „nu a alunecat prea bine”, înainte de a se îmbolnăvi, a mai scris New York Times. Pacientul a rămas internat pentru 10 zile și a avut nevoie de antibiotice pentru tratarea infecției din sânge. El a urmat, de asemenea, un lung program de reabilitare, pentru a reveni în formă pentru sportul de performanță și a fost nevoie de șapte luni până când a paticipat la prima competiție sportivă.

Articolul original poate fi găsit aici

Articole Recomandate
Comentarii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.28