8 alimente care te SCAPĂ de insomnie. Tu le consumi?

Cătălina Burghelea / 16 feb 2021 / 20:24
8 alimente care te SCAPĂ de insomnie. Tu le consumi?, FOTO pexels
8 alimente care te SCAPĂ de insomnie. Tu le consumi?, FOTO pexels

Unele alimente te pot ajuta să adormi mai repede, dacă suferi de insomnie. 

1. Somon

Peștele gras, mai ales somonul, este bogat în acizi grași omega 3 și vitamina D. Se crede că această combinație unică este foarte benefică pentru tratarea insomniei. Motivul ar fi că ajută la producerea serotoninei, care s-a dovedit că favorizează somnul liniștit.

Mai precis, persoanele cu deficit de vitamina D s-au dovedit a fi mai predispuse la insomnii. 

2. Migdale și nuci

Migdalele sunt bogate într-o substanță numită melatonină. De asemenea, sunt bogate în magneziu și calciu, două minerale care relaxează mușchii. Magneziul reduce inflamația care poate provoca multă anxietate și durere celui care suferă.

Nucile oferă proprietăți foarte similare și conțin și triptofan, un aminoacid care induce somnul. S-a constatat că acest acid oferă ajutor pacienților care suferă de insomnie. 

3. Ceai de plante

Ceaiul de mușețel, în special, conține doze mari de flavonă și apigenină. Pe de o parte, flavonele reduc inflamația, pe de altă parte, apigenina este un antioxidant excelent, care are capacitatea de a reduce efectele insomniei.

4. Kiwi

Într-un studiu din 2011, 24 de participanți au fost hrăniți cu două kiwi cu o oră înainte de somn, timp de 4 săptămâni. La sfârșitul acestei perioade, toți participanții au observat că somnul lor a fost îmbunătățit. Au observat că au dormit mai bine, au adormit mai repede și nu s-au trezit în miezul nopții. Se crede că nivelul ridicat de serotonină al unui kiwi este principalul motiv pentru care fructul poate fi atât de benefic atunci când vine vorba de insomnie.

5. Orez alb

Datorită ratei sale glicemice ridicate, s-a constatat că orezul promovează somnul de calitate. Într-un studiu la care au participat 1.848 de persoane, s-a ajuns la concluzia că cei care au consumat mai mult orez au dormit mai mult. 

6. Cireșe proaspete și suc de vișine

Cireșele acre sunt bogate în fibre, antioxidanți, vitamine și minerale. Datorită tuturor acestor proprietăți, un  studiu a sugerat că acestea pot combate insomnia.

Melatonina este produsă de corpul nostru în mod natural, dar s-ar putea să nu fie suficientă pentru cei care suferă de insomnie. De menționat este faptul că melatonina nu te va adormi imediat, ci doar te va ajuta să te relaxezi mai repede.

7. Busuioc sfânt

Busuiocul sfânt este un medicament anti-stres verificat, care a ajutat mulți oameni să-și îmbunătățească somnul. Această plantă reduce nivelul cortizolului din corpul nostru. Acesta din urmă este responsabil pentru creșterea nivelului de stres și, prin urmare, creează insomnie și insomnie. 

8. Făină de ovăz

La fel ca multe dintre alimentele menționate mai sus, ovăzul conține și triptofan. Nu numai asta, dar este și bogată în vitamina B3, care ajută la producerea serotoninei. Această vitamină este un scut minunat împotriva colesterolului și un mare antioxidant.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy