Alimente nesănătoase și băuturi dulci: cât de mult cresc riscul de boli cardiace
Alimentele nesănătoase produc inflamație în organism. De asemenea, băuturile dulci, fie cu zahăr, fie cu îndulcitori artificiali, au același efect: cresc riscul de boli cardiovasculare, arată un nou...
Două studii recente au scos în evidență modul în care alimentele și băuturile inflamatorii pot influența riscul bolilor de inimă.
Un studiu, publicat în Journal of the American College of Cardiology, a analizat impactul dietelor cu efect inflamator ridicat sau scăzut la 210.000 de persoane care nu aveau boli de inimă la începutul studiului.
Dietele puternic inflamatorii au fost definite ca fiind cele cu mai multă carne roșie, prelucrată și cu organe; carbohidrați rafinați; și băuturi îndulcite.
În schimb, dietele antiinflamatoare subliniază legumele cu frunze verzi (varză, spanac), legumele galbene închise și portocalii (ardei galbeni, morcovi), cerealele integrale, fructele, ceaiul, cafeaua și cantitățile moderate de vin roșu.
Obiceiurile alimentare ale participanților au fost înregistrate la fiecare patru ani, timp de până la 32 de ani.
Cei care au urmat o dietă cu conținut inflamator ridicat au ajuns la un risc cu 38% mai mare de boli de inimă și cu 28% cu un risc mai mare de accident vascular cerebral decât cei care au urmat o dietă cu potențial inflamator scăzut.
Băuturile dulci, același risc ca și alimentele nesăntoase
Al doilea studiu, publicat în același jurnal, a analizat modul în care băuturile cu îndulcitori artificiali și băuturile cu zahăr au afectat sănătatea inimii la aproape 105.000 de persoane.
Cercetătorii au descoperit că cei care au băut, în medie, aproximativ 3/4 cană sau mai mult pe zi, fie cu băuturi zaharate, fie cu îndulcitori artificiali, au prezentat un risc mai mare de boli de inimă decât cei care au consumat puțină sau nici una dintre aceste băuturi.
De asemenea, nu a existat nicio diferență de risc între cele două tipuri de băuturi. Acest lucru sugerează că chiar și așa-numitele băuturi sănătoase, cum ar fi sodă dietetică sau suc de fructe, sunt dăunătoare, dacă sunt consumate în mod regulat.
-
-
-
-
De ce apar, de fapt, cariile dentare: zahărul nu este singurul vinovat08.06.2026, 21:23
-
Ce spune mersul tău despre cum îmbătrânești. Mersul pe jos: cheia unei bătrâneți bune
De ce să aplici crema de față pe tenul umed
Nu arunca apa în care ai fiert castanele. Secretul pentru un păr sănătos și strălucitor
Tatuajele și riscurile invizibile: metale grele, inflamații și efecte pe termen lung
Machiaj impecabil de Revelion. Trucul simplu care te va face să strălucești
Ce soluție trebuie aplicată pe unghii înainte de manichiura cu gel
Colagenul chiar te scapă de riduri? Ce conțin, de fapt, cremele și suplimentele pe care ai dat bani
Cum te ajută merele să ștergi ridurile: 4 efecte uimitoare pentru piele
Manichiura cu gel, pericol pentru unghii. Semnul banal adesea ignorat
De ce încărunțește părul și când poate reveni culoarea. Ce au descoperit cercetătorii
Crema care te scapă de riduri și îți întinerește aspectul tenului. Cum transformă crema de păpădie tenul matur
Trucul simplu care "șterge" pungile de sub ochi în câteva minute
Ai barbă? S-ar putea să ai mai multă mizerie și mai mulți microbi decât un câine!
Adevărul șocant despre barbă: este mai murdară decât o toaletă publică? Uite ce au descoperit cercetătorii!
De ce trebuie să speli apa micelară de pe față după ce te demachiezi
Martha Stewart dezvăluie secretele anti-aging la 84 de ani. Produse ieftine pentru un ten fără riduri
De ce îți crapă călcâiele. Greșeala ASTA îți distruge tălpile. Crema banală pe care trebuie să o folosești
Diferențe între manichiura cu gel și semi-permanentă
Măști coreene care fac minuni pentru tenul deshidratat
Scapi de acnee cu acest tonic natural. Rețeta din plante cu efecte WOW
Cele mai bune nuanțe de păr care ascund firele albe
Cum să speli corect lenjeria intimă. Ghidul complet pentru o îngrijire adecvată
Cum speli corect lenjeria intimă. Detaliile pe care trebuie să le știi.
