Alimentele dăunătoare pentru creier. Care alimente ucid inteligența

Alimente – FOTO: Pexels@ Artem_ Beliaikin
Alimente – FOTO: Pexels@ Artem_ Beliaikin

Alimentele pot ucide inteligența. Specialiștii în nutriție au realizat o listă cu mai multe alimente care trebuie evitate.

Alimentele se împart în două categorii mari. Sănătoase și nesănătoase. Dacă vreți să vă mențineți inteligența atunci trebuie să știți care sunt alimentele, care potrivit specialiștilor, ucid inteligența. Nutriționiștii recomandă a se evita alimentele nocive pentru creier, sau de a limit ape cât posibil consumul acestora.

Produsele cu zahăr

Studiile arată că excesul de zahăr este dăunător organismului. Produsele care conțin mult zahăr nu doar că afectează silueta, ci au efect negativ asupra procesului de învățare și memorie. Organizația Mondială a Sănătății recomandă limitarea consumului de zahăr adăugat la 5 la sută din aportul nostru caloric zilnic, ceea ce ar însemna cam 25 de grame (6 lingurițe).

Vezi și: Probioticele, microbii pozitivi pentru organism. Cum acționează

Îndulcitorii artificiali

Îndulcitorii artificiali conțin mai puține calorii decât zahărul, dar au efect negativ asupra sănătății. Dacă sunt utilizaţi pentru o perioadă mai extinsă de timp, îndulcitorii artificiali pot provoca vătămări cerebrale şi pot interfera cu capacitatea cognitivă, în special dacă utilizaţi cantităţi mari de îndulcitori.

Alcoolul, dăunător creierului

Cercetările mai arată că alcoolul nu doar că dăunează ficatului, dar provoacă și ”ceața la creier”. Persoanele care consumă mult alcool au tendința de a avea confuzii mentale. Nu mai pot gândi clar. Simptomele sunt reversibile, dacă se oprește consumul de alcool sau se limitează cantitatea de alcool consumată la câteva băuturi pe săptămână.

Vezi și: Cimbrul, antibioticul săracului. De ce să consumi câteva grame de cimbru

Mâncarea tip fast-food

Studiile arată că mâncarea ultra procesată, precum cea de tip fast-food poate schimba substanţele chimice din creier, ducând astfel la simptome asociate cu depresia şi anxietatea. Aceste alimente afectează producerea de dopamină, o importantă substanţă biochimică ce favorizează fericirea şi un sentiment general de bunăstare. Mai mult, dopamina mai sprijină şi funcţia cognitivă, capacitatea de învăţare, vigilenţa, motivarea şi memoria. De aceea este atât de important să eviţi toate alimentele care conţin grăsimi în exces.

Alimente procesate chimic

Alimentele procesate conțin chimicale, coloranţi alimentari, aditivi, arome artificiale, conservanţi care afecta comportamentul şi funcţionarea cognitive. Aceste alimente pot provoacă hiperactivitate, atât la copii, cât şi la adulţi. Alimentele prăjite sau procesate distrug lent celulele nervoase localizate în creier.

Vezi și: Dispraxia, boala care face imposibil mersul pe bicicletă. Cum îi afectează pe copii

Grăsimile

Grăsimile trans naturale provin de la animalele care produc carne și produse lactate (bovinele-vacile) creează în mod natural cantități mici de grăsime trans în intestin. La rândul lor aceste grăsimi trec în alimentele pe care le creează. Nu există suficiente cercetări pentru a determina impactul acestor tipuri de grăsimi trans asupra sănătății, potrivit American Heart Association (AHA).

Grăsimile trans artificiale se obțin printr-un  procedeu chimic numit hidrogenare sau hidrogenare parțială. Hidrogenarea se face prin adăugarea forțată a hidrogenului în grăsimile polinesaturate. Adăugarea  grăsimilor trans în produsele alimentare are rolul de a întări rezistența produsului la temperatura camerei, în primul rând, dar și pentru că este un substituent mai ieftin și mai puțin sensibil pentru unt și produsele de panificație crocante. Producătorii au început să facă abuz de acest tip de grăsimi, deoarece ele ajută la prelungirea prospețimii alimentelor, permit păstrarea acestora pentru un termen mai îndelungat și le face să arate mai atrăgătoare pe rafturile magazinelor.

”Grăsimile trans artificiale sunt considerate cel mai periculos tip de grăsimi deoarece au efecte devastatoare asupra organismului uman. La fel ca grăsimile saturate în exces, grăsimile trans ridică nivelul colesterolului rău (LDL). Acizii trans mai au un efect nociv, însă, reducând concomitent nivelul colesterolului bun (HDL)”, arată medicul Manuela Tecar.

Vezi și: Căderea părului. Când există semne de îngrijorare și care sunt tratamentele

Alimente procesate

Alimentele procesare sau semi-procesare se înscriu în categoria alimentelor care afectează creierul. Acestea au un impact nefavorabil asupra sistemului nervos central şi mai şi sporesc riscul dezvoltării de tulburări cerebrale degenerative mai târziu în viaţă.

Cerealele pot fi dăunătoare

Anumite tipuri de cereale, cu EXCEPȚIA, celor integrale pot fi dăunătoare. Cerealele 100% sunt foarte bogate în fibre şi previn îmbătrânirea arterelor.  În schimb, în cazul cerealelor care nu sunt integrale, dacă acestea se consumă cu regularitate există riscul îmbătrânirii mai rapide și pot fi întâlnite pierderi de memorie.

Sarea în exces

Sarea în exces poate fi dăunătoare pentru organism. Alimentele care conțin cantități mare de sare pot afecta funcția cognitivă și împiedică abilitatea de a gândi.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy