Arsurile stomacale. Ce alimente sunt recomandate

Angela Sabău / 18 feb 2019 / 11:42
Arsurile stomacale pot fi prevenite printr-o alimntație adecvată
Arsurile stomacale pot fi prevenite printr-o alimntație adecvată

Arsurile stomacale pot fi chiar supărătoare. Un gastroenterolog recomandă câteva alimente care pot reduce senzația neplăcută de arsuri la stomac. 

Senzația de arsură la stomac este ultimul lucru pe care cineva ar dori să și-l amintească după o masă bună. Dar, când medicul spune că suferiți de arsuri gastrice cronice din cauza bolii numite reflux gastroesofagian, v-ați putea gândi că urmează să țineți un regim alimentar drastic. Dr Kyle Staller, un gastroenterolog la Harvard-affiliated Massachusetts General Hospital spune că nu trebuie să fie așa. „Alimentele care declanșează arsurile la stomac sunt diferite pentru fiecare în parte“, spune el, într-un articol care poate fi citit AICI.

De asemenea, el menționează că este indicat să se țină o evidență a alimentelor ingerate, pentru a se putea stabili care dintre ele decalanșeză simptomele.

Cauze comune

Unele alimente sau ingrediente precum condimentele picante, citricele, sosul de roșii sau oțetul s-au putea să intensifice arsurile la stomac. Pe de altă parte, grăsimile și prăjelile rămân mai mult timp în stomac, de aceea ar putea crește presiunea din stomac și să deschidă forțat mușchii ce țin acidul gastric în esofag, ceea ce va duce la aceeași senzaie de arsuri stomacale.

Alte cauze comune care declanșează arsurile stomacale sunt ciocoalta, cofeina, ceapa, menta, băuturile carbogazoase sau alcoolul.

Ce alimente sunt indicate la cină

Gastroenterologul spune că persoanele care suferă de această afecțiune se pot bucura în continuare de carne slabă, pește, carne de pasăre, legume, legume, fructe și cereale integrale. Secretul este abilitatea de a le face să aibă gust aromat. Dacă există condimente care vă deranjează, încercați să utilizați doar cantități mici să evitați amestecurile care conțin ardei iute sau praf de chili, sau puteți folosi verdețuri în loc. „Ierburile proaspete sunt mai puțin concentrate și pot fi mai puțin iritante pentru stomac“, spune Emily Gelsomin, un dietetician de la Harvard-afiliate Massachusetts General Hospital. Ea recomanda folosirea de vredețurilor precum pătrunjel proaspăt, oregano sau busuioc.

Un alt sfat de la specialiști recomandă gătirea mâncării la cuptor. „Acest lucru face ca legumele să devină mai dulci, pentru că zaharurile naturale ies la suprafață și caramelizează legumele”, spune Gelsomin. Morcovi, cartofi dulci, conopidă, broccoli, sau varza de Bruxelles sunt foarte potrivite. Prăjirea la gril sau sotarea legumelor, de asemenea, intensifică aroma. „Sosul de tomate s-ar putea să deranjeze, dar o roșie proaspata e mai puțin proabil“, mai spune Gelsomin.

Utilizați sosuri, dar fără grăsime. Se poate prepara un amestec de iaurt slab cu castraveți și busuioc sau ciuperci sotate în ulei de măsline, sau un sos pesto făcut din amestec de busuioc și nuci de pin, parmezan, un strop de ulei de măsline sau apă. Se poate folosi o lingură din acest sos peste alimente, recomandă Gelsomin.

Ce putem mânca la mic dejun și prânz

Evitați carnea grasă cum ar fi șuncă sau bacon. „Fulgii de ovăz sunt o opțiune grozavă. Combinați cu banane, stafide și poate puțină scorțișoară”, mai spune Gelsomin. Alte posibilități sunt iaurt cu conținut scăzut de grăsimi, în amestec cu fructe sau nuci, orice fel de ouă, pâine integrală prăjită sau quinoa, amestecată cu fructe sau cu iaurt.

Pentru prânz, puteți prepara salate cu o sursă de proteine, cum ar fi carnea de pui sau fasolea. „Dar puteți folosi un dresing pe bază de iaurt, pentru a evita oțetul și citricele”, spune Gelsomin.

Refluxul gastroesofagian este una din cele mai frecvente cauze ale arsurilor la stomac și apar atunci când acidul gastric ajunge în esofag (tubul care conectează cavitatea bucală cu stomacul), deoarce mușchii inelari, care împiedică refluxul gastric nu mai funcționează corect. În plus, afecțiunea poate să mai provoace greață, gust acru în gură dificultăți la înghițire, durere în gât, tuse și senzație de greutate la nivelul pieptului.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.25