Ce se întâmplă dacă bei bere în fiecare zi. Ce efecte nebănuite are și cum îți influențează sănătatea

Monika Baciu |
Data publicării:
ce se intampla daca bei bere in fiecare zi - FOTO: Freepik
ce se intampla daca bei bere in fiecare zi - FOTO: Freepik

Ce se întâmplă dacă bei bere în fiecare zi. Cum îți influențează sănătatea.

Ce se întâmplă dacă bei bere în fiecare zi. Totul depinde de numărul de cutii pe care le desfaci.Dacă ideea ta de relaxare la sfârșitul zilei presupune să deschizi o bere, nu ești singurul.

Potrivit statisticilor, în 2021, industria americană a berii a avut venituri de aproximativ 109 miliarde de dolari, iar, în medie, consumatorii au băut aproximativ 68 de litri (18 galoane) în decursul anului.

Este important să rețineți modul în care consumul unei beri în fiecare zi își pune amprenta asupra sănătății dumneavoastră generale - atât imediat, cât și pe termen lung.

Vezi și: Diagnosticul grav de care mulți pacienți află la ORL sau la un simplu RMN. Mihalea: Descoperă întâmplător. 50% dintre ei mor

Berea, informații nutriționale

Conform USDA, o doză de 355 ml de bere obișnuită conține:

- Calorii: 153

- Proteine: 2 g

- Total grăsimi: 0 g

- Carbohidrați: 13 g

- Fibre: 0 g

- Zaharuri: 0 g

- Alcool: 14 g

- Niacină: 2 mg

- Riboflavină: <1 mg

- Colină: 36 mg

-Folat: 21 mcg

- Magneziu: 21 mg

- Fosfor: 50 mg

- Seleniu: 2 mcg

- Vitamina B12: <1 mcg, notează Eating Well.

Vezi și: Diabetul de tip 2, factor agravant. Șansele de a muri de cancer cresc de două ori

Ce se întâmplă dacă bei bere zilnic

Dacă bei bere în fiecare zi, s-ar putea să culegi câteva beneficii, însă neajunsurile de pe urma acestui obicei sunt mai multe și îți pot afecta sănătatea.

Poate ajuta la densitatea osoasă

Potrivit unei analize din 2021 publicată în Nutrients, consumul de bere a fost asociat cu creșterea densității minerale osoase atât la bărbați, cât și la femei, iar consumul unei beri pe săptămână a fost asociat cu un risc mai mic de fractură de șold. Cu toate acestea, trebuie efectuate mai multe cercetări pentru a susține acest lucru și pentru a evalua dacă beneficiile depășesc dezavantajele consumului de bere.

Ar putea să vă perturbe somnul

În timp ce consumul de bere - precum și alte tipuri de alcool - este cunoscut în mod popular pentru că îl face pe consumator să se simtă relaxat și să experimenteze sentimente de euforie, intoxicația alcoolului poate afecta sănătatea creierului pe termen lung.

”Alcoolul din bere poate afecta creierul, astfel încât reflexele sunt încetinite, iar echilibrul, memoria și somnul vă pot fi afectate”, spune Kimberly Gomer M.S., RD, LDN.

Institutul Național pentru Abuzul de Alcool și Alcoolism afirmă că alcoolul poate afecta calea de comunicare a creierului și chiar afectează capacitatea creierului de a procesa informații.

După cum menționează Gomer, somnul poate fi afectat chiar dacă consumați o cantitate ușoară de alcool în timpul zilei. Un studiu din 2018 publicat în JMIR Mental Health a comparat calitatea somnului participanților care au consumat diferite cantități de alcool și a constatat că până și consumatorii de alcool ușori (care beau două sau mai puține porții pentru bărbați, una sau mai puțin pentru femei) au înregistrat o scădere de 9,3% a calității somnului.

Atunci când se consumă alcool, ficatul intră în acțiune pentru a metaboliza alcoolul, ceea ce poate duce la o noapte de somn agitat.

Vezi și: Cum știi dacă ai anevrism cerebral. Semnul dat de durerea de CAP sau cefalee. La ce vârstă trebuie să-ți faci primul TEST: Hemoragie! Pacientul moare înainte să ajungă la spital

Încetinește procesul de pierdere în greutate

”De fiecare dată când bei bere, aceasta ajunge direct la ficat. Organismul nu are capacitatea de a stoca alcoolul, deoarece îl recunoaște ca fiind o toxină. Este apoi prioritizat de ficat pentru a fi folosit ca energie”, a mai precizat Gomer.

Atunci când este consumat, alcoolul merge în ”fruntea liniei”, după cum spune Gomer, deoarece ficatul are ca prioritate să scape mai întâi de acea toxină. Așadar, dacă vă aflați în procesul de a încerca să slăbiți, deoarece alcoolul este prioritizat, poate încetini întregul proces de ardere a grăsimilor.

”Treaba ficatului este să filtreze sângele care circulă și distruge substanțele toxice, inclusiv alcoolul. Ficatul poate face față unei anumite cantități de alcool, dar, pe măsură ce o persoană continuă să bea, acesta poate deveni stresat până la punctul de a provoca daune permanente”, mai notează Gomer.

Poate provoca probleme digestive

”Alcoolul este mai întâi descompus în stomac, promovând o creștere a sucurilor digestive. De asemenea, alcoolul irită intestinul subțire și colonul, unde este în continuare descompus și absorbit, și poate afecta și viteza normală cu care alimentele se deplasează prin ele, ceea ce poate duce la dureri abdominale, balonare și diaree”, a mai precizat dieteticianul.

Atunci când este consumat în cantități mari, alcoolul poate provoca inflamații intestinale și poate cauza probleme în cadrul tractului gastrointestinal și al ficatului, conform unei publicații din 2017 în Alcohol Research. Alcoolul poate altera negativ bacteriile din intestin și poate penetra mucoasa intestinului (sindromul intestinului permeabil), făcând organismul și mai susceptibil la bolile legate de alcool - inclusiv la boala ficatului gras alcoolic.

În mod contradictoriu, unele cercetări, cum ar fi un studiu din 2020 în Molecules, sugerează că, datorită compușilor fermentați ai berii, această băutură alcoolică, în special, ar putea fi potențial benefică pentru sănătatea intestinului dumneavoastră.

Vezi și: Marea greșeală a părinților care transformă copilul într-un depresiv. Leca: Te vei umple de tristețe. Nu o să găsești niciodată!

Ar putea să vă deshidrateze

”Alcoolul din bere poate duce la deshidratare. Rinichiul este responsabil pentru reglarea fluidelor și a electroliților, iar alcoolul poate perturba hormonii care afectează funcția renală, ceea ce poate afecta rinichii și capacitatea organismului de a regla lichidele și electroliții. De asemenea, perturbă hormonii care afectează funcția renală”, a mai spus Gomer.

Cu toate acestea, un studiu publicat în 2017 în Nutrients a constatat că, atunci când se consumă cantități moderate de băuturi slab alcoolizate, cum ar fi berea, efectul diuretic al acestei băuturi nu este la fel de puternic ca în cazul altor băuturi alcoolice, cum ar fi vinul și lichiorul.

Așadar, dacă beți bere moderat și vă asigurați că beți și apă în timpul zilei, acest lucru vă poate ajuta să evitați deshidratarea - despre care se știe că este un factor care contribuie la mahmureala de a doua zi, conform NIAAA.

Vă poate crește riscul de boli cronice

Limitarea numărului de băuturi chiar contează atunci când vine vorba de a avea grijă de sănătatea ta pe termen lung - în special atunci când vine vorba de reducerea riscului de mai multe boli cronice.

Deși un mic studiu din 2018 publicat în Nutrients a găsit unele conexiuni între consumul moderat de alcool și îmbunătățirea sănătății inimii datorită capacității potențiale a alcoolului de a reduce colesterolul HDL (”bun”), o revizuire sistematică din 2022 publicată în The American Journal of Medicine a concluzionat că multe studii observaționale ar fi putut supraestima beneficiile consumului de alcool, în special de vin, în sănătatea cardiovasculară, prin faptul că nu au luat în considerare alți factori, cum ar fi asociațiile genetice, de stil de viață și socio-economice cu consumul de vin.

Vezi și: Activitatea fizică, benefică pentru anxietate, stres și depresie. A îmbunătățit simptomele de 1,5 ori mai bine decât psihoterapia

În plus, potrivit CDC, consumul excesiv de alcool poate crește riscul de hipertensiune arterială, accident vascular cerebral, insuficiență cardiacă și chiar cardiomiopatie, o afecțiune care afectează mușchiul inimii.

Pe lângă riscurile pentru sănătatea inimii, CDC afirmă, de asemenea, că consumul de alcool a fost asociat cu creșterea riscului de apariție a anumitor tipuri de cancer, cum ar fi cel al gurii și gâtului, al laringelui (laringe), al esofagului, al colonului și rectului, al ficatului și al cancerului de sân în cazul femeilor. Societatea Americană de Cancer spune că consumul de alcool este responsabil pentru 6% din toate tipurile de cancer și 4% din decesele cauzate de cancer în Statele Unite.

Berea se numără printre cele mai populare băuturi alcoolice din SUA și din întreaga lume. Unele cercetări au asociat consumul acesteia cu beneficii precum creșterea densității osoase, îmbunătățirea sănătății intestinale și îmbunătățirea nivelului de lipide.

Cu toate acestea, consumul de alcool, în special consumul excesiv și în exces, poate avea un impact negativ asupra sănătății, crescând riscul anumitor tipuri de cancer, boli cardiovasculare, boli hepatice și moarte prematură.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel