Colesterol mărit: risc mai mare de afecțiuni oculare. Ce efect au statinele

Angela Sabău / 04 aug 2019 / 13:50
Medicamentul te poate lăsa fără vedere
Medicamentul te poate lăsa fără vedere

Clesterolul mărit are multe efecte negative pentru sănătate. Recent, cercetătorii au descoperit că acesta crește riscul de a face glaucom.

Nivelul mare al colesterolului ar putea crește riscul de a face o afecțiune a ochilor periculoasă numită glaucom, potrivit unui studiu recent publicat de JAMA Oftalmologie.

Afecțiunea, caracterizată prin presiune în ochi care poate deteriora nervul optic, poate duce la pierderea vederii.

Studiul a analizat 866 de cazuri de glaucom primar cu unghi deschis, cel mai frecvent tip de glaucom, dintre cei peste 136.000 de participanți la studiu care au fost urmăriți timp de peste 15 ani.

Risc mai mare de glaucom cu 7%

Participanții le-au oferit cercetătorilor actualizări cu privire la utilizarea statinei și a nivelului de colesterol în fiecare an, în toată perioada de studiu.

După analizarea informațiilor, autorii studiului au descoperit că pentru fiecare creștere de 20 de puncte a colesterolului total, a existat o creștere de 7% a riscului de glaucom. Dar, utilizarea medicamentelor cu statină care scade colesterolul, pare să reducă riscul.

Persoanele care au folosit statine timp de cinci ani sau mai mult au avut un risc mai mic cu 21% de a dezvolta glaucom.

 

Sursa, AICI.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.24