Cum scăpăm de depresie? Câteva sfaturi pe care să le ai mereu la îndemână pentru a ameliora stările depresive

cum scapam de depresie
cum scapam de depresie

Cel mai bun sfat pe care îl poate da cineva unei persoane care suferă de depresie este să se adreseze la ajutor medical profesionist. Atunci când te doare insuportabil un dinte, mergi la stomatolog, nu? Când ai probleme cu inima, mergi la un cardiolog. Ei bine, să știi că depresia îți poate afecta viața într-atât de grav încât să devină insuportabilă. Pe lângă insomnii, stări de nervozitate, tulburări digestive și multe altele, vine la pachet și cu afectarea relațiilor cu cei dragi mai ales dacă afecțiunea este severă.

Pentru a scăpa de depresie, cel mai bun lucru pe care îl poți face pentru tine este să te adresezi unui specialist după care să apelezi și la celelalte modalități care te vor ajuta să „respiri” mai ușor atunci când simți că te sufocă depresia.

Există și multe soluții non-medicale pe care o persoană le poate lua singură pentru a reduce simptomele depresiei. Mulți terapeuți și medici sfătuiesc ca pacienții cu depresie să ia măsuri ca acestea, împreună cu consiliere și medicamente.

Fă niște exerciții fizice. Multe studii științifice despre depresie constată că exercițiile fizice sunt la fel de utile pentru ameliorarea depresiei ușoare până la moderate ca și medicamentele. Exercițiile fizice au multiple beneficii pozitive dincolo de a ajuta cu simptomele depresiei, cum ar fi îmbunătățirea sănătății cardiovasculare, pierderea în greutate și riscul redus de a dezvolta multe boli cronice.

Știm că este destul de dificil să faci exerciții atunci când te simți deprimat(ă), așa că cel mai bine este să alegi acele exerciții ușoare care îți aduc măcar o mică plăcere. Mergi la plimbare într-un loc de suflet, pune muzica care îți place și mișcă-te în ritmul ei sau pur și simplu fă o sută de sărituri. Chiar și câteva minute pe zi de exerciții ușoare pot îmbunătăți starea de spirit prin creșterea nivelului de endorfine.

Mănâncă în mod regulat alimente sănătoase. Când o persoană este deprimată, adesea are tendința de a mânca prost. Mâncarea cu zahăr, sare sau bogată în grăsimi poate aduce o senzație temporară de plăcere, dar în cele din urmă aduc dispoziții proaste și starea de vinovăție.

Soluția este să găsești alimente sănătoase care îți plac, să te asiguri că ai multe la îndemână și să consumi aceste alimente în fiecare zi. Fructele proaspete, salatele, carnea slabă, peștele gras, cum ar fi somonul și pâinea din cereale integrale sunt toate opțiuni bune, atâta timp cât nu ai o alergie alimentară sau o altă reacție adversă la alimente.

!!! Ca să aduci și mai mult beneficiu la acest capitol, ai putea să pregătești singur(ă) bucatele pentru că procesul de preparare a mâncării este și el un bun exercițiu pentru a înlătura stările depresive.

Dormi cele 8 ore recomandate. Atât depresia, cât și anxietatea pot contribui la insomnie, care ar putea include dificultăți de a adormi și de a dormi. Schimbări în rutina ta poate ajuta la obținerea unui somn mai odihnitor pe tot parcursul nopții. De exemplu: mergi la culcare la aceeași oră în fiecare seară, nu te uita la televizor în dormitor, nu mânca cel puțin o oră înainte de a merge la culcare, asigură-te că dormitorul este cât mai întunecat, aerisit și liniștit posibil, evită toate băuturile cu cofeină timp de cel puțin două ore înainte de a merge la culcare.

Somnul este vital pentru ca creierul și corpul nostru să se regenereze și să se reînnoiască. Un somn bun în fiecare noapte îmbunătățește sănătatea generală și nivelul de energie, ceea ce poate reduce simptomele depresiei.

Fă o schimbare în rutină. Când o persoană este deprimată, deseori intră într-o rutină care întărește simptomele depresiei. De exemplu, o persoană deprimată se poate trezi, merge la muncă, vine acasă, se uită la aceleași emisiuni la televizor în fiecare seară și apoi consumă alimente nesănătoase înainte de a merge la culcare. Un astfel de program poate face o persoană să se simtă prost cu ea însăși.

O schimbare în rutină nu trebuie să fie complicată. De exemplu, vino de la muncă pe un alt traseu, în loc să te uiți la știri - citește câteva pagini dintr-o carte, mergi la o scurtă plimbare după ce ai mâncat în loc să răsfoiești rețelele de socializare. Schimbările în rutină nu trebuie să fie mari pentru a avea un efect pozitiv.

În zilele noastre, psihoterapia online este o modalitate convenabilă de a obține ajutor profesional fără a părăsi casa.

Ajută pe Altcineva. Dacă vei privi atent în jurul tău, cu siguranță vei găsi persoane mai triste decât tine, poate cu nevoi mai mari. O soluție simplă este să faci ceva util pentru o altă persoană sau să ai grijă de un animal de companie.

Poți face voluntariat la o organizație caritabilă locală, ajută un vecin cu munca în curte sau adoptă un animal de companie. Sunt doar câteva exemple. Când îi ajutăm pe alții, ne crește stima de sine și, de asemenea, ne scăpăm de necazurile noastre.

Este probabil cel mai eficient instrument pe care îl ai la îndemână: ajutându-i pe alții, te ajuți pe TINE.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0