Ce se întâmplă când mănânci IAURT. 3 efecte uimitoare ale consumului de iaurt

Ce se întâmplă când mănânci IAURT - FOTO: Pexels @any lane
Ce se întâmplă când mănânci IAURT - FOTO: Pexels @any lane

Ce conține iaurtul și ce beneficii are consumul acestuia asupra sănătății? Ce sunt probioticele?

Iaurtul este un aliment care nu ar trebui să lipsească din alimentația noastră zilnică datorită beneficiilor care le oferă pentru sănătate. Iaurtul ia naștere în urma unui proces de fermentare a laptelui, la care se adaugă culturi bacteriene și conține o multitudine de nutrienți.

Ce conține?

Potrivit healthline, o cană de iaurt conține 49% din necesarul zilnic de calciu, 38% fosfor, 18% potasiu și 12% magneziu.

Produsul mai conține Vitamina B2 și Vitamina B12, vitamine care contribuie la funcționarea normală a sistemului nervos oferind protecție pentru neuroni și prevenind bolile degenerative.

Totodată, iaurtul conține glucide, proteine și lipide, iar rolul acestora în organism nu trebuie subestimat.

Vezi și: De ce trebuie să mâncăm GRĂSIMI. Slăbești și previi bolile de inimă

Previne osteoporoza

Iaurtul are un conținut bogat în calciu, element care intervine în păstrarea integrității osoase. Deficiența de calciu contribuie la apariție osteoporozei și a altor patologii osoase.

De asemenea, pentru fixarea calciului în oase este necesară Vitamina D, substanță esențială pentru funcționarea normală a organismului.

Pentru prevenția acestor boli este recomandat consumul alimentelor bogate în calciu și vitamina D, iar produsele lactate sunt în top din acest punct de vedere.

Efecte digestive

Cu cât iaurtul conține mai multe probiotice, cu atât efectele asupra sistemului digestiv sunt mai crescute.

Probioticele sunt culturi bacteriene benefice pentru intestin, protejează tubul digestiv de acțiunea agenților patogeni, contribuie la reglarea digestiei și previn constipația, diareea și balonarea.

Cele mai întâlnite bacterii "bune" din probiotice sunt cele din grupul Lactobacillus și Bifidobacterium și conform specialiștilor, prezența acestora în intestin scade considerabil riscul de dezvoltare a sindromului de colon iritabil.

Stimulează sistemul imunitar

Conținutul bogat în probiotice, magneziu, Vitamina D și Vitamina B12 contribuie la stimularea sistemului imunitar, la scăderea inflamațiilor și la prevenția infecțiilor din corp.

Aceste proprietăți scad considerabil riscul apariției răcelilor și gripelor.

Vezi și: 4 efecte ale consumului de VIȘINE. Cum te mențin TÂNĂR și cum te scapă de Alzheimer și Parkinson

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy