
Un studiu a analizat motivul științific a scăderii motivației de a învăța pe măsură ce oamenii îmbătrânesc.
Neurologii de la MIT au descoperit un circuit cerebral cu rol esențial în motivația de a învăța. Acest circuit este deosebit de important când vine vorba de luarea de decizii care necesită evaluarea costului și recompensei care vin cu o anumită acțiune.
În studiul lor pe șoareci, cercetătorii au arătat că ar putea spori motivația șoarecilor mai în vârstă de a învăța prin reactivarea acestui circuit și că ar putea scădea motivația prin suprimarea circuitului. Cercetătorii au descoperit și că stresul cronic are un impact major asupra acestui circuit și asupra acestui tip de luare a deciziilor emoționale
"Dacă ați putea identifica un mecanism care stă la baza evaluării subiective a recompensei și a costurilor și ați folosi o tehnică modernă care ar putea să-l manipuleze, fie psihiatric, fie cu biofeedback, pacienții ar putea să își activeze corect circuitele", susțin cercetătorii.
Studiul, AICI.
-
Căldura și tulburările afective, subiectul săptămânii la DrPsy11.07.2025, 23:51
-
Dieta care reduce riscul de Alzheimer, indiferent de vârstă11.07.2025, 14:07
-
-
Europa, în alertă maximă. Pregătiri pentru următoarea pandemie10.07.2025, 13:52
-
-
-
De ce a murit Mihai Leu. Mesajul transmis de prof. dr. Irinel Popescu02.07.2025, 13:56
-
-
-