Mituri alimentare, demontate de Mihaela Bilic: Nu gălbenușul crește colesterolul, ci un ficat bolnav

Sonia Baciu |
Data actualizării: | Data publicării:
mituri alimentare. FOTO: Freepik @KamranAydinov
mituri alimentare. FOTO: Freepik @KamranAydinov

Mihaela Bilic a demontat câteva dintre miturile alimentare. Care sunt beneficiile colesterolului și care sunt alimentele cu cel mai mare conținut de vitamina C, antioxidantul care ne ajută în lupta cu infecțiile.

Mulți dintre noi am trăit poate mare parte din viață cu idei greșite în ceea ce privește alimentația. Aceste lucruri au însă la bază ”legende urbane”, așa cum le-a numit nutriționistul Mihaela Bilic, care într-o postare făcută pe contul său de Facebook a demontat miturile ce poate, la un moment dat, au avut un impact asupra viziunii noastre despre ceea ce înseamnă o alimentație sănătoasă și echilibrată.

”Există o mulțime de recomandări alimentare care nu au la bază o explicație științifică, ci fac parte mai degrabă din categoria legende urbane. Haideți să lămurim împreună o parte dintre aceste mituri”, a scris nutriționistul Mihaela Bilic.

Vezi și: Mastectomia profilactică. De ce fenomenul Angelina Jolie este dificil în România. Galeș: Am avut fete tinere care au spus că, deși au mutație BRCA și 35 de ani, nu s-au încadrat

Mituri alimentare demontate

Astfel, nutriționistul a demontat câteva dintre cele mai importante mituri alimentare.

Evitați să mâncați gălbenușul de ou, conține mult colesterol! Este adevărat conține colesterol, însă colesterolul din mâncare e una și colesterolul din sânge e alta. Gălbenușul este cea mai hrănitoare parte din ou, o esență de nutrienți de înaltă calitate. Nu gălbenușul crește colesterolul, ci un ficat bolnav, sedentarismul fumatul și alcoolul”, a scris Mihaela Bilic.

De altfel, trebuie menționat că atunci când valorile colesterolului sunt optime, acesta are numeroase beneficii pentru sănătate, inclusiv:

- producerea unor hormoni

- protejarea celulelor

- ajută digestia

- are efect antioxidant

- ajută sistemul imunitar, arată Healthline.

Vezi și: Hidratarea, importantă în perioada răcelilor. Pautov, despre soluția sa: Este singura perioadă în care e chiar bine să îi dai

Portocala are cel mai mare conținut de vitamina C! E drept, însă nu e campioană. Kiwi, papaya și căpșunile sunt mai bogate în vitamina C decât citricele. Iar dacă vreți un aport consistent de vitamina C atunci mâncați legume proaspete, ardei gras roșu, broccoli și pătrunjel, ele sunt pe primele locuri în top.

Legumele congelate sunt mai sărace în nutrienți față de legumele proaspete. Nu-i adevărat, din contră! Frigul este cel mai sigur agent de conservare păstrează intacte vitaminele și mineralele din alimente.

În plus congelarea se face pe loc, imediat după recoltare, ca să fie evitate pierderile de nutrienți prin depozitare și transport. Avem și avantajul că legumele congelate sunt deja spălate și curățate, gata de pus în cratiță!

Spanacul este foarte bogat în fier! Adevărat, doar că nu e fierul care trebuie. Fierul prezent în produsele vegetale se numește fier non hemic și este greu de absorbit și de folosit în organism. Dacă vreți un fier eficient, atunci consumați produse de origine animală (organe carne roșie pește și fructe de mare) care conțin fier hemic”, a mai scris nutriționistul.

În ceea ce privește absorbția fierului, în special a celui din alimentele de origine vegetală, specialiștii recomandă ca acestea să fie consumate împreună cu alimente ce conțin vitamina C.

Mai mult, pentru o mai bună absorbție a fierului apelați la ceea ce specialiștii numesc factorul MPF, adică Meat Poultry și Fish (carne, pui și pește), astfel, ”întotdeauna puneți lângă friptură o salată, puneți lângă fasole sau linte o bucățică de carne, puneți lângă pește broccoli, iar în felul acesta MPF-ul funcționează și tot fierul non-hemic, cu absorbție mai slabă, va fi potențat și accelerat de factorul MPF”, după cum a afirmat chiar Mihaela Bilic recent.

Un alt mit demontat de nutriționist este cel legat de ”meniul din sezonul rece care trebuie să fie consistent și bogat în grăsimi.

De acord, dacă trăim la Polul Nord, dacă avem o muncă fizică la exterior sau locuim într-o casă neîncălzită. În rest, indiferent că este vară sau iarnă, noi tot la 22 °C trăim.

Avem nevoie de calorii mai multe pentru termogeneză doar în condiții de frig extrem. Din păcate am uitat să trăim în ritm cu natura și nici alimentația nu mai ține cont de sezon”, a mai spus Mihaela Bilic.

Mai mult decât atât, un meniu bogat în grăsimi poate duce la creșterea riscului de boli de inimă și accident vascular, crește riscul de dezvoltare a diabetului, duce la creșterea în greutate și la obezitate, dar și la tulburări ale microbiotei, precum și afecțiuni digestive, arată Healthline.

Vezi și: Ce impact au culorile din farfurie în corpul tău. Ce înseamnă dacă mănânci verde, portocaliu, roșu sau maro. De ce să ai o dietă colorată

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel