Psiholog Eveline Osnaga: 40 de activități pe care vârstnicii le pot face în casă. Cum să rămână activi în izolare

Dana Lascu / 03 apr 2020 / 17:00
EXCLUSIV
Curățenie  FOTO: pexels.com
Curățenie FOTO: pexels.com

Psihologul Eveline Osnaga spune că persoanele vârstnice pot trece mai ușor peste perioada de izolare și interdicțiile impuse de epidemiei de coronavirus, dacă rămân active. Iată 40 de idei, pe care le pot combina sau adapta după cum le convine:

Timpul trece și restricțiile nu se ridică, ci dinpotrivă, încet - încet se înăspresc, iar autoizolarea devine o provocare pentru toată lumea, indiferent de vârstă, sex, activitatea profesională. Pentru a ne face viața mai ușoară ar trebui să înțelegem și să acceptăm contextul în care ne aflăm.

În primul rând, important este să respectăm orele de ieșit din casă dar, dacă se poate, mai bine le evităm complet. Apoi, ce trebuie să acceptăm mai exact despre sitația curentă?

„Ei bine, trebuie să înțelegem că în timpul epidemiei de coronavirus, normalitatea înseamnă izolare, sacrificarea micilor plăceri, respectarea noilor legi, adaptarea la situația pe care o trăim. Indiferent cât de greu ni se pare să fim izolați, important este să nu ne îmbolnăvim, să nu ajungem în spital pentru vindecarea acestui virus. Vă propun o listă cu activități pe care le putem face în casă, în această perioadă, în speranța că ne vom încărca programul cu activități plăcute și utile", arată psihologul Eveline Osnaga. Iată propunerile ei: 

Lista de activități propusă de psiholog:

1. Faceți liste cu cele ce vă sunt necesare în casă astfel încât să vă ajutați nepoții, copiii sau vecinii să vă facă cumpărăturile;

2. Pregătiți și o listă cu meniul de Paște;

3. Puteți croșeta;

4. Udați florile din locuință;

5. Începeți un jurnal medical cu toate afecțiunile pe care le aveți și îndosariați documentele medicale în ordine cronologică;

6. Transcrierea unui carnet de rețete pe care mai apoi să-l faceți cadou copiilor sau nepoților;

7. Putem vorbi la telefon;

8. Urmărirea unor programe TV relaxante;

9. Putem face ordine în sertare și în dulapuri;

10. Gătitul unor rețete mai migăloase pe care nu le-am făcut de mult timp, pot face ca timpul să se scurgă foarte repede;

11. Putem reașeza și reorganiza albumele foto;

12. Jocul de cărți ajută la destindere și relaxare;

13. Îngrijirea plantelor de apartament poate să ne relaxeze și odată cu acesta activitate să dăm viața casei în care trăim;

14. Jucați șah;

15. Putem juca Remi sau Canastă;

16. Organizați o masă festivă cu familia dacă tot sunteți izolați în casă. Și gândiți-vă la una și mai frumoasă când epidemia se va termina. 

17. Citiți o carte nouă, din genul literar pe care îl preferați;

18. Puteți scrie felicitări pentru cei apropiați cu ocazia sărbătorilor de Paște; Le puteți face singuri, ca în copilărie;

19. Vizionați serialele TV pe care le preferați;

20. Completați Rebus;

21. Jucați SODOKU;

22. Faceți curat în haine, stabiliți ce nu mai purtați și de ce vă puteți lipsi, poate e mai bine să le donați; E momentul ideal pentru curățenia de primăvara și nu vă grăbește nimeni să o terminați într-o zi. Puteți împărți activitățile sau camerele pe zile.

23. Faceți o listă cu lucrurile pe care vreți să le faceți imediat ce perioada de carantină se va ridica;

24. Chiar dacă nu sunteți obișnuiți, e bine să faceți un pic de sport astfel încât să vă puneți mușchii în mișcare;

25. Învățați să faceți mici piese de origami;

26. Colorați cărți terapeutice;

27. Faceți planuri pentru următorul concediu, după ce se vor ridica restricțiile;

28. Jucați table cu partenerul sau partenera;

29. Faceți combinații de uleiuri esențiale astfel încât să experimentați beneficiile aroma-terapiei;

30. Puneți la germinat sâmburi de lămâi, portocali, avocado astfel încât să obțineți noi plante;

31. Începeți un goblen dacă vederea vă permite;

32. Îngrijirea animalului de companie este asemenea unei terapii, dacă nu aveți un animal de companie poate vă gândiți că nu v-ar strica unul;

33. Având în vedere că este primăvară nu ezitați să aranjați mici buchete de flori pentru sufragerie;

34. Ascultați muzica favorită și dansați;

35. Când simțiți nevoia să vă aerisiți, ieșiți pe balcon, este posibil ca vecini să vă surprindă cu ceva plăcut.

36. Încercați să terminați ceea ce ați început și nu ați apucat să duceți la bun sfârșit.

37. Răsfățați-vă cu un spa pentru picioare.

38. Transcrieți agenda veche de telefon. Mereu ați vrut să o faceți, acum e momentul perfect!

39. Încercați să faceți ordine în sertarul cu medicamente. Le puteți aranja după „afecțiuni" sau după data de expirare.

40. Dedicați-vă timp pentru pasiunile pe are le aveți (citit, scris, pictat, dans, etc)

„Dacă se întâmplă să nu aveți în casă tot ce v-ar trebui, poate cereți sprijinul familiei. În cazul în care nu vi se par potrivite pentru dvs. activitățile recomandate, încercați să le adaptați astfel încât să se muleze pe nevoile dvs., scopul listei este de a vă ajuta să găsiți idei pentru propriile variante și de a conștientiza că în casă sunt totuși multe activități care să ne solicite atât fizic cât și cognitiv! Nu am inclus în sugestii activitățile care se pot face în mediul online pentru că știu că sunt persoane care nu au acces. Trăim însă momentul în care internetul ne ajută să ne conectăm cu familia extinsă prin intermediul videoconferinței, citind, vizionând documentare interesante și chiar interacționând pe rețelele de socializare cu foști colegi, cu vecini și vechi cunoștințe. Poate luați în calcul să încercați să învățați lucruri noi, fie ele și pe internet", arată psihologul Eveline Osnaga.

Indiferent de ce alegem să facem, spune ea, „secretul este să nu ne lăsăm pradă disconfortului, stresului și anxietății. Trebuie să ne găsim preocupări utile și relaxante în orice context pentru a ne păstra un tonus bun".

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.23
YesMy