Renunțarea la fumat. Cum ții la distanță kilogramele în plus

Georgiana Ioniță / 30 iun 2020 / 12:05

Multe persoane se tem că se vor îngrășa dacă renunță la fumat. Fumatul crește metabolismul și când încetezi să fumezi, metabolismul revine la normal, facilitând o ușoară creștere în greutate. 

Pe măsură ce vă adaptați  la o ardere mai lentă a caloriilor, este posibil să luați câteva kilograme în plus. Aici intervine stilul de viață, care poate ajuta la prevenirea sau încetinirea creșterii în greutate.

 

Nicotina din țigări crește metabolismul fumătorilor.

 Nicotina din sânge este metabolizată și excretată din organism rapid, astfel încât nu durează mult pentru ca efectele deficitului de nicotină să devină evidente. Timpul de înjumătățire al nicotinei din sânge este de două ore. Poate rezista până la opt ore după ultima țigară, deoarece fumatul are efect acumulativ și implică dozare multiplă, explică American Heart Association.

 

Fiecare țigară pe care o fumezi determină imediat corpul să ardă mai rapid caloriile. În momentul în care renunți la fumat, metabolismul  poate deveni mai lent timp de câteva săptămâni sau luni, deoarece se adaptează la nivelul normal. În această perioadă, puteți arde  calorii la o rată mai mică decât media, explică oamenii de știință de la Universitatea Florida.

 

Sport și dietă sănătoasă

Poți evita creșterea în greutate după ce renunți la funat. Acumularea de kilograme se întâmplă, cel mai frecvent, în primele șase luni de la renunțare.  Ca o regulă generală, fumătorii înrăiți sunt predispuși să câștige mai multă greutate decât fumătorii ocazionali. Senzația de foame și pofta de zahăr pot contribui la creșterea în greutate pe parcursul unui metabolism mai lent. Potrivit MedLine, odată ce oamenii se obișnuiesc cu viața de nefumător, kilogramele acumulate încep să dispară. 

 

Exercițiile fizice regulate și consumul unei diete nutritive care include fructe, legume și semințe integrale, pot ajuta la reducerea excesului de greutate, pe măsură ce vă ajustați la arderea a mai puține calorii în fiecare zi. Activitatea fizică poate ajuta, de asemenea, la diminuarea simptomelor de sevraj asociate cu renunțarea la fumat, subliniază Institutele Naționale de Sănătate. 

 

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.23
YesMy