Rezultatele radiologice, prea dificile pentru pacienți

Alexandra Mănăilă / 21 ian 2019 / 21:59
Oase  FOTO: pexels.com
Oase FOTO: pexels.com

Rezultatele date de medicii radiologi în urma investigațiilor imagistice efectuate de bolnavi sunt prea dificile pentru pacienți, cei mai mulți nu reușesc să le înțeleagă. Din acest motiv, Institutul Naționale de Sănătate din SUA și Asociația Medicală Americană recomandă ca toate materialele și rapoartele privind educația pacientului să fie scrise la un nivel scăzut de înțelegere.

Deși portalurile online permit anumitor pacienți să acceseze cu ușurință rapoartele lor radiologice, un studiu publicat în Jurnalul American de Roentgenologie la începutul acestei luni a constatat că rapoartele privind RMN-urile coloanei vertebrale, în special la nivel lombar, sunt scrise la un nivel prea avansat pentru ca pacientul mediu să înțeleagă.

Cu toate acestea, studiile anterioare au arătat că pacienții au adesea dificultăți în înțelegerea acestor rapoarte din cauza limbii și terminologiei complexe și a lungimii raportului, ceea ce poate duce la înțelegere greșită, la confuzie și anxietate.

Cele două instituții medicale  susțin că trebuie scrise la un nivel de înțelegere echivalent cu înțelegerea unui elev de clasa a șasea, deoarece adulții din Statele Unite au un nivel mediu de clasa a opta.

Pentru acest studiu, cercetătorii conduși de medicul Paul Hyunsoo Yi, radiolog la Universitatea de Medicină Johns Hopkins din Baltimore, Maryland, au analizat 110 de rapoarte RMN ale coloanei vertebrale dictate de 11 radiologi (opt radiologi musculo-scheletici și trei neuroradiologi). Fiecare raport a fost revizuit pentru a fi citit folosind cinci teste cantitative de citire: Flesch-Kincaid Grade Level, Flesch Reading Ease, Indicele Gunning Fog, Indexul Coleman-Liau și Măsura Simplă a Gobbledygook.

 În ansamblu, nivelul mediu al gradului de citire a rapoartelor RMN din coloana lombară a fost mai mare decât nivelul de lectură din clasa a 12-a. Un singur raport a fost scris la sau sub nivelul clasei a opta și niciunul nu a fost scris la sau sub nivelul clasei a șasea, potrivit cercetătorilor.

 Soluțiile posibile ar putea include înlocuirea terminologiei complexe cu cuvinte mai simple, scrierea rapoartelor folosind modele de rapoarte RMN structurate și acordarea accesului pacienților la rapoartele lor numai după discuții cu medicul lor curant sau cu radiolog, informează HealthImaging.com.

Articole Recomandate
Comentarii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.27