Soluții noi la probleme vechi. DSP-uri, mai multe servicii digitalizate printr-un proiect POCA

Adisa Codruț / 29 aug 2019 / 11:43
Soluții digitale
Soluții digitale

Mai multe servicii, printre care autorizări, avizări, vor fi digitalizate, în cadrul direcțiilor de sănătate publică. Procedurile vor fi, astfel, simplificate și vor reduce timpul de așteptare al solicitanților.

Ministerul Sănătății (MS) și Direcțiile de sănătate publică (DSP) vor simplifica si digitaliza procedurile de autorizare si avizare, în următoarea perioadă. Miniserul Sănătății a primit aprobare pentru cel de-al doilea proiect din cele șapte de interes major depuse în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă (POCA).

Finanțarea europeană de peste 21 milioane de lei  va fi utilizată  pentru  creșterea capacitații administrative a Ministerului Sănătății și a Direcților sănătate publică județene și a Municipiului București prin introducerea unor soluții informatice eficiente.

„Am gandit acest proiect cu scopul de a reduce birocrația și crește transparența instituțională. Vor fi  implementate măsuri de simplificare a procedurilor pentru cetățeni și de reducere a poverii administrative pentru mediul de afaceri. Vom reduce timpii de așteptare prin digitalizarea serviciilor de avizare și autorizare, arhivarea electronica, digitalizarea fluxurile de lucru de bază din minister. Proiectul are și o componentă de formare profesională prin instruirea a 200 de persoane implicate în acest proces de implementare a soluțiilor informatice”, a spus Sorina Pintea, ministrul Sănătății.  

Proiectul va contribui la soluționarea nevoilor pe care le-a identificat MS și DSP: 

a) posibilitatea constituirii dosarelor electronice pentru avizare/autorizare prin implementarea înregistrării electronice si a arhivarii electronice a documentelor la nivelul MS/DSP; 

b) digitizarea fluxurilor interne ale MS/DSP aferente avizării/autorizării prin intermediul platformei informatice și asigurarea lucrului colaborativ pe documente, eliminând posibilitatea dublării și inconsecvenței datelor și informațiilor deținute în cadrul instituției; 

c) dezvoltarea și implementarea unei soluții de portal care va asigura accesul facil al cetățenilor și mediului de afaceri pentru completarea formularelor electronice și încărcarea documentelor aferente dosarelor de solicitare. De asemenea, se va realiza instituirea unui mecanism electronic de schimb al informațiilor între instituție și cetățeni/mediul de afaceri/beneficiari prin intermediul portalului integrat cu modulul de înregistrare electronica, eliminând astfel obligativitatea depunerii solicitărilor în format letric la sediul instituției, oferind posibilitatea completării dosarelor fără deplasarea la sediul instituției; 

d) retro digitalizarea dosarelor de avizare/autorizare din arhiva fizica din ultimii trei ani, asigurându-se accesul rapid al personalului implicat în procesele de avizare/autorizare repetitive (vizele anuale), reducând astfel considerabil durata procesului.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.23