Supa de primăvară care te încarcă de energie. Conține două ingrediente cheie

Monika Baciu |
Data publicării:
supa de primavara care te incarca de energie - FOTO: Freepik@miltsova
supa de primavara care te incarca de energie - FOTO: Freepik@miltsova

Supa de primăvară care te încarcă de energie conține două ingrediente cheie. Este gata în câteva minute.

Supa de primăvară care te încarcă de energie o prepari în câteva minute. Puține lucruri vorbesc despre primăvară, sub formă de supă, mai bine decât o supă de mazăre cu mentă.

Supele de primăvară și de vară trebuie să fie ușoare și rapide. Nu este momentul pentru supele mai grele ale iernii. Supa de mazăre cu mentă se potrivește aici - veți fi încântați de simplitatea ei. Dulce, răcoritoare și răcoroasă, mazărea proaspătă de vară și menta din grădină sunt o pereche perfectă. Nu ezitați să folosiți mazăre congelată dacă nu puteți face rost de mazăre proaspătă.

Iată de ce ai nevoie

- 1 lingură de ulei de măsline extravirgin, mai mult pentru servire

- două linguri de unt nesărat

- o ceapă roșie medie, tăiată mărunt

- un cățel de usturoi, tocat mărunt

- 5 cești (750 de grame) de mazăre congelată sau mazăre proaspătă decojită

- o ceașcă (75 de grame) de frunze proaspete de mentă, tocate grosier

-  un litru de supă de legume

- sare după gust

- piper proaspăt măcinat, sau după gust

- 1/2 cană (75 grame) de parmezan proaspăt ras, opțional

Vezi și: Cum arată medicina viitorului. Coliță: Nu trebuie să țină bolnavul în spital

Cum se prepară

Adăugați uleiul și untul într-o cratiță mare, la foc mediu. Când untul se topește, adăugați ceapa tocată și gătiți, amestecând continuu, până când ceapa este moale, dar nu se rumenește, aproximativ 10 minute.

Adăugați usturoiul și gătiți, amestecând constant până când se parfumează, aproximativ 30 de secunde.

Se adaugă 4 căni de mazăre, frunzele de mentă și 3 căni de supă de legume. Acoperiți cratița cu un capac etanș și gătiți până când mazărea se înmoaie, aproximativ 10 minute. 

Se transferă supa într-un robot de bucătărie sau blender și se procesează până la omogenizare.

Puneți înapoi piureul în tigaie, asezonați cu sare și piper și adăugați restul de mazăre și de supă. Gătiți până când mazărea întreagă este gătită, aproximativ 5 minute.

Dacă folosiți parmezan ras, puneți o grămăjoară mică în centrul unui bol de supă încălzit. Turnați supa caldă în jurul brânzei. Se stropește cu câteva picături de ulei de măsline extravirgin. Se servește imediat, notează The Spruce Eats.

Vezi și: Terapiile inovative, efect major. Coliță: Corectitudine a răspunsului terapeutic

Menta, beneficii

Menta este o plantă aromatică, iar pe lângă faptul că adaugă aromă alimentelor și băuturilor, poate ajuta la gestionarea problemelor digestive, a grețurilor, a durerilor de cap și a altor probleme de sănătate. Menta este folosită pentru a adăuga aromă sau parfum la alimente, produse cosmetice, săpunuri, pastă de dinți, apă de gură și alte produse, și poate avea unele utilizări medicinale.

O persoană poate folosi, de asemenea, frunze uscate sau proaspete de mentă (Mentha piperita) pentru a prepara ceai. Menta este originară din Europa, dar acum oamenii o cultivă în toată lumea.

Menta este un remediu tradițional popular pentru o serie de afecțiuni.

Cercetările arată că poate fi eficientă în ameliorarea:

- flatulenței

- durerilor menstruale

- diareei

- greață

- anxietatea legată de depresie

- dureri musculare și nervoase

- simptome ale răcelii obișnuite

- indigestie, notează Medical News Today.

Vezi și: Adevărul despre dulceața de casă și halva. Până la ce oră trebuie mâncate dulciurile. Bălănică: Pofta de dulce poate fi controlată așa

Mazărea, beneficii

Mazărea verde este o legumă populară. Este hrănitoare și conține o cantitate destul de mare de fibre și antioxidanți. În plus, cercetările arată că mazărea poate ajuta la protejarea împotriva unor boli cronice, cum ar fi bolile de inimă și cancerul.

Pe de altă parte, unele persoane susțin că mazărea verde este dăunătoare și ar trebui evitată din cauza antinutrienților pe care îi conține, care pot provoca balonare.

Mazărea verde are un profil nutrițional impresionant. Conținutul lor caloric este destul de scăzut, cu doar 62 de calorii pe o porție de 1/2 cană (170 de grame). Aproximativ 70% din aceste calorii provin din carbohidrați, iar restul sunt furnizate de proteine și o cantitate mică de grăsimi. 
În plus, mazărea conține cam toate vitaminele și mineralele de care aveți nevoie, pe lângă o cantitate semnificativă de fibre, notează Healthline.

Mazărea verde este una dintre cele mai bune surse vegetale de proteine, ceea ce reprezintă un motiv important pentru care este atât de sățioasă, alături de cantitatea mare de fibre.

Consumul de proteine crește nivelul anumitor hormoni din organism care reduc pofta de mâncare. Proteinele lucrează împreună cu fibrele pentru a încetini digestia și pentru a promova senzația de sațietate.

Consumul unor cantități adecvate de proteine și fibre poate reduce în mod automat numărul de calorii pe care le consumați pe parcursul zilei, menținându-vă apetitul sub control.

Conținutul unic de proteine din mazărea verde o face să fie o alegere alimentară excelentă pentru cei care nu consumă produse de origine animală. Cu toate acestea, este important de reținut că nu sunt o sursă completă de proteine, deoarece le lipsește aminoacidul metionină.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel