Vârstnici: Alimentele care le întăresc imunitatea

Georgiana Ioniță / 15 iun 2020 / 22:50
Femeie în vârstă   FOTO: pexels.com
Femeie în vârstă FOTO: pexels.com

Alimentația sănătoasă, bogată în antioxidanți, fibre și alți nutrienți importanți, întărește imunitatea, la orice vârstă, dar, pentru vârstnici, al căror sistem imunitar este mai slăbit, dieta devine și mai importantă, ca măsură de prevenție în fața bolilor.

Alimente bogate în Zinc

Unul dintre nutrienții pe care vârstnicii nu ar trebui să-l piardă din vedere, este zincul.  Deficiența de zinc este frecventă la adulții în vârstă și a fost legată de funcția imunitară afectată și un risc crescut de infecție, conform unei analize (link direct) din 2012, publicată în Aging and Diseas .

Fructele de mare, ouăle, produsele din soia, leguminoasele și cerealele integrale sunt surse  excelente de zinc. De asemenea, puteți obține zinc din lactate, cum ar fi lapte, brânză și iaurt cu conținut scăzut de grăsimi.

 


Vitamina D


Extrem de importantă, pentru vârstinici, este și Vitamina D. Organismul depinde de vitamina D pentru a regla sistemul imunitar, potrivit unei analize (link direct)  din decembrie 2018. publicată în Journal of Aging and Gerontology.

Corpul produce în mod natural vitamina D atunci când ești expus la lumina soarelui.

Alimentele care conțin vitamina D3

Din păcate, doar câteva alimente conțin în mod natural vitamina D. Alimentele care furnizează o cantitate mică de vitamina D, în principal sub formă de vitamina D3, includ ficatul de vită, brânza și gălbenușurile de ou. Alte alimente care conțin vitamina D sunt carnea și uleiurile de pește gras, cum ar fi somonul, tonul și macroul.

 

Trei moduri în care poți crește nivelul de Vitamina D în organism

 

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.24
YesMy