12 motive pentru care ești mereu obosit

Angela Sabău / 05 apr 2021 / 23:38
Oboseala poate avea mai multe cauze, unele îngrijorătoare. Foto: Pixabay
Oboseala poate avea mai multe cauze, unele îngrijorătoare. Foto: Pixabay

Unele persoane au mereu senzația că sunt obosite, chiar dacă au dormit suficient. Iată 12 motive care pot crea senzația de oboseală permanentă.

Lipsa somnului nu este singurul motiv pentru care te simți obosit. Uneori s-ar putea să te simți lipsit de viață și obosit, chiar dacă ai dormit suficient. Lucrurile mici pe care le faci (sau nu le faci) te pot face, de asemenea, să te simți epuizați fizic și mental.

Iată o listă de obiceiuri care ar putea explica de ce te simți mereu atât de obosit.

Nu faci mișcare fizică

Dacă nu mergi la sală pentru a economisi energie este, de fapt, contraproductiv. Exercițiile fizice regulate  măresc metabolismul și rezistența și alimentează sistemul cu oxigen și substanțe nutritive. Acest lucru te face să te simți mai energic! Așadar, data viitoare fă un antrenament sau o plimbare rapidă - nu vei regreta.

Bei prea puțină apă

Pierderea a doar 2% din lichidul din corp poate avea deja un efect asupra nivelului de energie. Dacă nu bei suficientă apă, se reduceți volumul de sânge și face sângele mai gros. Acest lucru face ca inima să pompeze sângele mai puțin eficient și împiedică oxigenul și substanțele nutritive din sânge să vă ajungă la mușchi și organe așa cum ar trebui. Cu siguranță, acest lucru te va face să te simți obosit.

Ai un deficit de fier

Deficitul de fier te face să te simți lent, slab, obosit, iritabil și incapabil să te concentrezi corect. Acest lucru se datorează faptului că mai puțin oxigen este transportat către mușchi și celule. Având un deficit de fier, de asemenea, te expuneți riscului de anemie, deci este important să ai un aport mai mare de fier. Poți crește conținutul de fier consumând mai multă carne de vită slabă, fasole, tofu, ouă, nuci și unt de arahide.

Ești prea perfecționist

Iată ce spune Irene Levine, profesor de psihiatrie la Școala de Medicină a Universității din New York, despre perfecționism: „Efortul pentru perfecțiune este, desigur imposibil, pentru că atunci trebuie să lucrați mult mai mult și mai mult decât este necesar. Vă stabiliți obiective dificil sau imposibil de atins, așa că nu există niciun sentiment de satisfacție în cele din urmă. ” Prin urmare, Levine recomandă stabilirea unei limite de timp pentru tot ceea ce începi și respectarea acestei limite. După un timp, vei vedea că timpul suplimentar pe care l-ai folosit înainte nu a îmbunătățit neapărat munca.

Suferi de frici iraționale

Îți este teamă mereu de ceva, că vei avea un accident când te urcați pe bicicletă sau presupui automat că vei fi concediat atunci când șeful te cheamă în mod neașteptat la biroul. Ferește-te. frica te poate paraliza mental și te poate epuiza. Când ai astfel de gânduri, respiră adânc și întreabă-te cât de probabil este să se întâmple lucrul de care îți este teamă. Un alt lucru care poate ajuta este să vorbești cu un prieten despre temerile tale.

Sari peste micul dejun

În timpul somnului, corpul arde mâncarea pe care ai mâncat-o înainte de culcare. Pentru ca organismul să continue să funcționeze normal, este foarte important să primești energie nouă dimineața. Prin urmare, funcționarea normală te face să te simți energic, și nu obosit. Mai mult, micul dejun activează metabolismul.

Consumi prea mult fast-food

Alimentele bogate în zahăr și carbohidrați simpli pot determina creșterea nivelului zahărului din sânge. Aceste valori maxime ale zahărului pot provoca oboseală pe tot parcursul zilei. Prin urmare, menține nivelul zahărului din sânge stabil cu mâncarea potrivită. Alegerile bune includ orezul brun, somonul, cartofii dulci și puiul.

Ai probleme să spui „nu”

A fi mereu ocupat să faci pe placul altor oameni poate fi în detrimentul propriei tale energii și fericiri. De asemenea, te poate face să te simți epuizat și deprimat. Amintește-ți că nu trebuie să spuneți întotdeauna „da”, atunci când cineva îți cere să faci ceva. „Antrenează-te să spui „nu”cu voce tare”, sfătuiește psihologul Susan Alberts. „Exersează când ești singur în mașină. Dacă te auzi spunând-o, este mai ușor să o aplici data viitoare. "

Dezordinea de pe birou

Poți deveni ușor epuizat mental atunci când ai un birou dezordonat. Asta pentru că te împiedică să te concentrezi și să prelucrezi informațiile. Prin urmare, asigură-te că vai curățat biroul la sfârșitul zilei.

Muncești încontinuu și în weekend sau în vacanță

Verificarea e-mailului atunci când ar trebui să te relaxezi sau să lucrezi până seara târziu crește riscul de epuizare. Este important să îți oferi momente de liniște. Acest lucru menține atât corpul, cât și mintea tinere și vei reveni la șansa de a lucra într-un mod mai productiv.

Bei alcool înainte de culcare

Consumul unui pahar cu alcool înainte de culcare poate suna ca o modalitate bună de relaxare și adormire rapidă, dar nimic nu poate fi mai departe de adevăr. Alcoolul afectează sistemul nervos central și te împiedică să dormi. De asemenea, este mai probabil să te trezești în mijlocul nopții, când ai băut câteva pahare în seara precedentă.

Îți folosești telefonul chiar înainte de culcare

Lumina puternică de pe telefon sau tabletă suprimă producția de melatonină, un hormon care reglează somnul. Sensibilitatea față de dispozitivele digitale variază de la persoană la persoană, dar, în general, este bine să nu folosești tehnologia cu una până la două ore înainte de culcare. Elimină acel smartphone din dormitor, sau, cel puțin, ține-l departe de pat.

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy