7 alimente care îți țin rinichii funcționali și sănătoși

Dana Lascu / 23 sep 2021 / 09:54
Usturoi. Foto: Pixabay
Usturoi. Foto: Pixabay

Se știe că e bine să bei cel puțin 2 litri de apă pe zi pentru ca rinichii să funcționeze corect. Dar sunt și alimente care ajută la buna funcționare a acestora. Iată șapte dintre ele: 

Rinichiul este un organ care ajută la eliminarea toxinelor din organism. Este important să aveți grijă de aportul alimentar și să vă mențineți sănătatea rinichilor pentru a vă îmbunătăți starea generală de sănătate și de bunăstarea. Rinichii se pot deteriora din cauza dietei proaste, a obiceiurilor alimentare și a stilului de viață. Acest lucru poate duce la boli de rinichi, la apariția pietrelor la rinichi și alte probleme de sănătate.

Iată șapte dintre alimentele care îmbunătățesc funcționarea rinichilor: 

1) Usturoi

Un cățel de usturoi conține 1 mg de sodiu, 12 mg de potasiu și 4 mg de fosfor, Usturoiul are un conținut scăzut de sodiu, potasiu și fosfor. Usturoiul vă menține în esență rinichii sănătoși și funcționali. Se spune, de asemenea, că este bun pentru pacienții cu afecțiuni renale. Usturoiul ajută la prevenirea formării plăcii pe dinți (tartru), scade colesterolul și reduce inflamația.

2) Legume cu frunze de culoare verde închis

Legumele cu frunze de culoare verde închis, cum ar fi spanacul, varza și ceapa, sunt alimente de bază pentru a vă menține rinichii sănătoși. Acestea conțin un număr mare de fibre și minerale esențiale pentru corpul dumneavoastră.

3) Merele

Un măr mediu conține 158 mg de potasiu și 10 mg de fosfor. Se știe că merele reduc colesterolul, previn constipația, protejează împotriva bolilor de inimă și reduc riscul de cancer. Cu un conținut ridicat de fibre și compuși antiinflamatori, un măr pe zi poate ține cu adevărat medicul la distanță. Conține o fibră numită pectină, care este importantă pentru a reduce daunele dăunătoare ale rinichilor.

4) Ananas

Ananasul este, și el, un fruct extrem de sănătos. Pe lângă faptul că îmbunătățește funcționarea sistemului imunitar, ananasul au un conținut ridicat de fibre care ajută la prevenirea bolilor renale.

5) Ardeii grași roșii

O jumătate de cană de ardei roșii conține 1 mg sodiu, 88 mg potasiu și 10 mg fosfor. Pe lângă faptul că sunt bogați în antioxidanți, ardeii grași roșii conțin vitamina C, A și B6, care este esențială pentru a vă menține sănătatea rinichilor. Ardeiul gras roșu este bun deoarece conține licopen, un antioxidant care protejează împotriva anumitor tipuri de cancer.

6) Conopida

1/2 cană de conopidă fiartă conține 9 mg sodiu, 88 mg potasiu, 20 mg fosfor. Este bogată în vitamina C și o sursă bună de folat și de fibre. De asemenea, este bogată în indoli, glucozinolați și tiocianați - compuși care ajută ficatul să neutralizeze substanțele toxice, care se elimină prin rinichi, și care ar putea deteriora membranele celulare și ADN-ul.

7) Struguri roșii

O jumătate de cană de struguri roșii conține 1 mg de sodiu, 88 mg de potasiu și 4 mg fosfor. Strugurii roșii conțin mai mulți flavonoizi care le dau culoarea. Flavonoidele ajută la protejarea împotriva bolilor de inimă, prevenind oxidarea și reducând formarea cheagurilor de sânge. Resveratrolul, un flavonoid găsit în struguri, poate stimula, de asemenea, producția de oxid nitric, care ajută la relaxarea celulelor musculare din vasele de sânge pentru a crește fluxul sanguin. Acești flavonoizi oferă, de asemenea, protecție împotriva cancerului și previn inflamația.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy