CNAS: PIAS a înregistrat disfuncționalități. Furnizorii de servicii medicale care nu pot desfăşura activitatea online, vor introduce serviciile offline

Angela Sabău |
Data actualizării: | Data publicării:
CNAS. Foto: Agerpres
CNAS. Foto: Agerpres

Platoforma informatică a asigurărilor de sănătate (PIAS) a înregistrat mai multe disfuncționalități în ultimele trei zile. CNAS transmite un comunicat în care arată că s-au luat măsuri pentur remedierea lor.

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a anunţat, într-un comunicat de presă, PIAS a înregistrat mai multe disfuncționalități n ultimele trei zile care au fost remediate, dar nu în totalitate. De asemenea, în comunicat se arată că până la remedierea ''în totalitate'' a disfuncţionalităţilor la platforma informatică a asigurărilor de sănătate (PIAS) furnizorii de servicii medicale, care nu îşi pot desfăşura activitatea online, vor introduce serviciile acordate în mod offline, urmând să le transmită online după remediere.

De asemenea, se mai arată în document, disfuncţionalităţile nu au fost rezolvate în totalitate, astfel că şi astăzi există situaţii în care la accesarea platformei de către furnizori se mai înregistrează erori de conectare. CNAS, împreună cu partenerii care asigură mentenanţă PIAS, fac eforturi pentru remedierea cât mai urgentă a situaţiei.

"Din analizele efectuate până în prezent asupra platformei, una dintre cauze o reprezintă suprasolicitarea PIAS, dat fiind că în această perioadă o parte dintre furnizorii aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări încarcă în platformă raportările lunare. Pe de altă parte, sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate este subdimensionat şi construit pe tehnologii şi echipamente învechite. CNAS a inițiat un proiect pentru redimensionarea şi retehnologizarea sistemului informatic, care va fi realizat cu fonduri din Planul  Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

Pe termen scurt, până la remedierea situației, specialiştii IT din cadrul CNAS încearcă să intervină cu soluții punctuale la problemele sesizate de furnizori  pe adresa pe care o au la dispoziție: [email protected]. Până la remedierea în totalitate a disfuncţionalităţilor, furnizorii de servicii medicale care nu își pot desfășura activitatea în modul online, vor introduce serviciile  acordate în mod offline, urmând să le transmită online după remediere”, se mai arată în comunicat.

"Ne cerem scuze pacienţilor şi furnizorilor pentru problemele întâmpinate în accesarea sistemului informatic al asigurărilor de sănătate. Vom întreprinde toate demersurile necesare pentru a rezolva punctual această situaţie. Din păcate, cu toate eforturile depuse de echipa CNAS, astfel de probleme mai pot apărea până la retehnologizarea şi redimensionarea sistemului", a declarat Adrian Gheorghe, preşedintele CNAS, citat în comunicat.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel