Copiii, inșelați de filme, eroii buni sunt mai agresivi decât cei răi

03 noi 2018 / 17:49
Certurile în familie
Certurile în familie

Copiii, păcăliți de filme: Protagoniștii teoretic buni din filmele cu super eroi se implică, în medie, în mai multe acte violente decât cei personajele negative, arată un nou studiu promovat de Academia Americană de Pediatrie.

Într-un gen de film mai popular ca niciodată, super-eroii curajoși au puteri speciale pentru a proteja publicul de răufăcători. Dar, în ciuda unor teme pozitive pe care aceste filme le promovează, cercetări noi sugerează că personajele bune, adesea idolizate de tinerii spectatori, pot trimite un mesaj puternic negativ atunci când vine vorba de violență. De fapt, potrivit unui studiu prezentat la Conferința și Expoziția Națională a Academiei Americane de Pediatrie (AAP) 2018, „băieții buni" din filmele cu super-eroi se angajează în mai multe acte violente, în medie, decât cei ticăloși.

Buni doar în teorie, că-n practică participă la 23 de acte de violență pe oră!

Un rezumat al studiului „Violența din filmele de super-eroi, stratificată de protagonist / antagonist și gen", va fi prezentat luni, 5 noiembrie, la Orange County Convention Center din Orlando, Florida. Cercetătorii implicați în studiu au analizat 10 filme cu super-eroi lansate în 2015 și 2016. Au clasificat personajele principale fie ca protagonist („tipul bun"), fie ca antagonist („tipul rău") și au folosit un instrument standardizat pentru a compila anumite acte și tipuri de violență prezentate în filme, se arată într-un material dat publicității de Academia Americană de Pediatrie

Cercetătorii au înregistrat o medie de 23 de acte de violență pe oră asociate cu protagoniștii filmelor, comparativ cu 18 acte violente pe oră pentru antagoniști. Ei au descoperit că filmele au prezentat caractere masculine în de aproape cinci ori mai multe acte violente (34 pe oră, în medie), decât personajele de sex feminin, care au fost angajate, în medie, în 7 acte violente pe oră.

Copiii și adolescenții consideră super-eroii ca fiind „buni" și pot fi influențați de portretizarea comportamentelor de asumare a riscurilor și a actelor de violență", a explicat pericolul autorul principal al rezumatului, dr. Robert Olympia, profesor la Departamentul de Medicină de Urgență și Pediatrie de la Facultatea de Medicină Penn State care este și medic de la Centrul Medical Milton S. Hershey / Spitalul de Copii Penn State.

Se bat, folosesc arme letale, distrug proprietăți și ucid mai mult decât personajele negative

„Furnizorii de servicii medicale pentru copii ar trebui să educe familiile despre violența descrisă în acest gen de film și pericolele potențiale care ar putea apărea atunci când copiii încearcă să imite acești așa-ziși eroi", a spus el.

Cel mai comun act de violență asociat cu protagoniștii filmelor a fost bătaia/lupta (1.021 de acte, în total), urmată de folosirea unei arme letale (659), distrugerea proprietății (199), uciderea (168) și intimidarea / tortura (144). Pentru antagoniști, actul violent cel mai frecvent a fost folosirea unei arme letale (604 de acte, în total), lupta (599), agresiunea / intimidarea / tortura (237), distrugerea proprietății (191) și uciderea (93) .

Pentru a ajuta la contracararea influențelor negative pe care le pot avea filmele super-eroice asupra copiilor, cercetătorul principal al studiului, John N. Muller, sugerează familiilor să le vadă împreună cu odraslele și să le explice copiilor și adolescenților ce văd.

Co-vizionarea acestor filme ca o familie poate fi un antidot eficient contra violenței în creștere din filmele cu super-eroi", a spus Muller, student la Facultatea de Medicină al Universității Penn State. Dar cheia, a spus el, este să discuți despre consecințele violenței în mod activ cu copiii.

Urmărirea pasivă a violențelor prezentate în media, implică un mesaj că părinții ar aproba ceea ce văd copiii lor, iar studiile anterioare arată o creștere corespunzătoare a comportamentului agresiv", a spus Muller. „Prin luarea unui rol activ în consumul media al copiilor lor, prin co-vizionare și mediere activă", a spus el într-un material publicat de sciencedaily.com, „părinții îi ajută pe copiii lor să dezvolte o gândire critică și valori reglementate intern".

Articole Recomandate
Comentarii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.25