Cum reduc, alimentele, riscul de cancer: ce fac, de fapt, în organism

Angela Sabău / 27 mai 2021 / 10:20
Alimente.      Foto: Pixabay
Alimente. Foto: Pixabay

Alimentele pe care le consumăm au capacitatea de a ne proteja (sau nu) de cancer. Iată modul în care alimentele au efect anticancerigen.

Cancerul este o boală cauzată de diviziunea incontrolabilă a celulelor anormale în orice parte a corpului. Sistemul imunitar al organismului se află în mare parte în intestin, motiv pentru care ceea ce mâncăm și absorbim este esențial în lupta împotriva prevenirii cancerului.

Mâncarea este cheia prevenirii cancerului, explică nutriționistul Janvi Chitalia, antrenor integrator în sănătatea microbiomului intestinal și nutriționist funcțional și fondator al Body Cocoon. Potrivit lui, mâncarea rr trebui privită ca un medicament, sau să credem în puterile vindecătoare ale alimentelor naturale. El explică despre proprietățile aimentelor:

Ceaiul verde favorizează angiogeneza. Se știe că trei până la patru căni de ceai verde au proprietăți anti-cancer și fitonutrienți și antioxidante

Mure

Citrice

Extract din semințe de struguri

Ulei de măsline

De asemenea, este esențial să elimini sau să minimizezi toxinele, să echilibrezi hormonii, să minimizezi inflamațiile și să te asiguri că capacitatea ta de detoxifiere este mare.

Cum reduc, alimentele, riscul de cancer

-Cresc aportul de antioxidanți și fitochimice. Consumul de opt până la nouă porții de fructe și legume este cunoscut că previne cancerul.

-Alimentele roșii au un conținut ridicat de licopen și carotenoide, au efecte protejante împotriva radicalilor liberi. Are un efect asupra cancerului de prostată, a plămânilor și a bolilor de inimă.

-Fructe și legume roșii, cum ar fi căpșuni, pepene verde, struguri roșii, cireșe, mere.

-Mâncăruri portocalii: conțin beta-criotanxină, are o comunicare intracelulară și este, de asemenea, se cunoaște că sunt benefice în cazul bolilor de inimă.

-Legumele cu frunze verzi sunt bogate în blocarea cancerului, prin conținutul de sulforafan și alți indoli, izo-flavonoizi care ajută la inhibarea acțiunii mutării proprietăților legate de cancer.

-Alimentele albastre și mov au antioxidanții puternici numiți antocianină care au efect benefic în îmbătrânirea celulară, evită formarea cheagurilor de sânge. Se găsesc în afine, mure, stafide, prune, smochine.

-Echilibrează hormonii și elimină toxinele

Al doilea mod în care alimentele reduc riscul de cancer este echilibrarea hormonilor și eliminarea toxinelor.

Eliminarea toxinelor din organism este la fel de esențială. Legumele cu frunze verzi, bogate în sulf, au cele mai bune proprietăți de estrogen. O altă modalitate excelentă de a dezintoxica sistemul este, de asemenea, de a contribui la o bună sănătate a ficatului.

Ficatul metabolizează estrogenul, prin urmare, consumul de vitamina E va duce la o mai bună funcție hepatică.
Reduceți inflamația

Al treilea mod prin care alimentele reduc riscul de cancer este de a reduce răspunsurile la inflamație în organism datorate stresului, poluării, alegerilor stilului de viață și obiceiurilor alimentare nesănătoase.
Alimentele antiinflamatoare sunt cum ar fi omega-3, probiotice. Omega-3 sunt cunoscuți pentru proprietățile lor antiinflamatorii și ajută la reducerea furtunii de citokine, reduc răspunsul inflamator, deoarece ajută la calmarea completă a corpului.

Probioticele sunt tulpini benefice care ajută la echilibrarea intestinului. Ajută la reechilibrarea microbiotei intestinale și la îmbunătățirea axei intestin-creier. Devine necesar pentru a ajuta la producerea de dopamină și serotonină în intestin. Serotonina este numită „hormonul fericirii” și se produce aproape 95% în intestin, pentru aceasta este important un echilibrul corect.

 

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy