De ce să îți pui GHIMBIR în cafea. Beneficiile neștiute pentru sănătate

Foto Unsplash/  autor Tyler Nix
Foto Unsplash/ autor Tyler Nix

Nu te-ai fi gândit niciodată să îți aromezi cafeaua cu un strop de ghimbir. Iată care sunt beneficiile pe care acest condiment le poate avea asupra sănătății tale. 

Ghimbirul, cunoscut științific sub numele de Zingiber officinale, poate infuza în ceașca ta de cafea mai multe beneficii pentru sănătate. WebMD notează că mirodenia extrasă din rădăcinile de ghimbir este plină de substanțe  naturale care ar putea atenua greața. De asemenea, acesta are mai multe beneficii pentru stomac, intestine, dar și asupra creierului și sistemului nervos. Revista Saudi Medicine Journal recunoaște ghimbirul pentru capacitatea sa de a ajuta la scăderea colesterolului, după cum se menționează într-un studiu publicat de Institutul Național de Sănătate (NIH). Studiul a concluzionat că ghimbirul a redus semnificativ lipidele la participanții la testele clinice.

Cum poți adăuga ghimbirul în cafea

Poate fi dificil de adăugat în cafea, deoarece nu se dizolvă la fel de ușor ca alte condimente. Ați opta pentru ghimbir măcinat și să presărați o jumătate de linguriță în cafea, dar pentru cele mai multe beneficii, ghimbirul proaspăt este cel mai bun. Poate necesita mult timp, dar dacă tocați fin sau radeți o linguriță de ghimbir crud în cafea, veți obține cele mai multe beneficii și cea mai bună infuzie de gust, notează SciTechDaily.

 

 

La ce ajută ghimbirul


Greața și vărsăturile cauzate de medicamentele utilizate pentru tratarea HIV/SIDA (greață și vărsături induse de antiretrovirale). 
Crampe menstruale (dismenoree). 
Osteoartrita. 
Grețurile matinale. 

Beneficiile ceaiului de ghimbir

Ceaiul de ghimbir are efect antiîmbătrânire și previne bolile degenerative. Un studiu din anul 2019 dezvăluie că diabetul, hipertensiunea arterială, boala Alzheimer, boala Parkinson și ateroscleroza sunt influențate major de prezența stresului oxidativ și a inflamației din corp. Stresul oxidativ poate induce formarea de substanțe care întrețin inflamația și reduce capacitatea antioxidantă celulară.

Cercetătorii sunt de părere că cei doi compuși majori din ghimbir: 6-gingerol și 6-shogaol sunt esențiali pentru prevenirea stresului oxidativ, inflamației și menținerea tinereții celulelor.â

Rău de mișcare

Ghimbirul este vedeta remediilor naturale pentru răul de mișcare. Potrivit healthline, cercetătorii nu au descoperit mecanismul exact de funcționare al ghimbirului împotriva răului de mișcare, unele studii arată că unii compuși din ghimbir blochează anumiți receptori din centrii din creier responsabili de vomă. 

 

Ceaiul de ghimbir poate fi consumat în stările de greață inclusiv de către pacienții care urmează tratament cu chimioterapice.

Sănătatea inimii

Consumul de ceai de ghimbir scade considerabil riscul bolilor cardiovasculare și menține fluxul normal al sângelui. Principiile bioactive din aliment scad tensiunea arterială, opresc formarea anormală a cheagurilor de sânge, scad nivelul de colesterol și reduc semnificativ riscul apariției aterosclerozei.

Te ajută să slăbești

Există cercetări care arată efectul ceaiului de ghimbir asupra kilogramelor în plus. Împotriva obezității, ghimbirul acționează prin creșterea termogenezei, creșterea lipolizei, supresia lipogenezei, inhibiția absorbției intestinale a grăsimilor și controlul apetitului.

Persoanele care nu vor să consume ceai de ghimbir, dar doresc să se bucure de efectele acestuia, pot alege capsulele cu ghimbir, extractul din ghimbir sau tabletele pe bază de ghimbir.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0