Disfuncția erectilă cauzată de mersul pe bicicletă?

Adisa Codruț / 26 feb 2019 / 20:39
Mersul pe bicicletă poate provoca disfuncția erectilă, dar poți evita astfel de probleme dacă alegi bicicleta și șaua corecte
Mersul pe bicicletă poate provoca disfuncția erectilă, dar poți evita astfel de probleme dacă alegi bicicleta și șaua corecte

Ciclismul este un exercițiu cu impact redus, care este ideal pentru mulți bărbați mai în vârstă. Dar poate cauza statul în șa disfuncția erectilă? Depinde de șa, de bicicletă și de cât de mult pedalezi, spun experții!

Conform Raportului special al Harvard, „Disfuncția erectilă: modul în care medicația, modificările stilului de viață și alte terapii te pot ajuta să depășești această problemă", Studiul Îmbătrânirea la Bărbați Massachusetts (Massachusetts Male Aging Study) a constatat că, în anumite circumstanțe, mersul pe bicicletă poate dăuna nervilor și poate comprima arterele organului masculin, lucruri care pot duce la probleme erectile. Riscul a fost cel mai ridicat în rândul bărbaților care au efectuat serii de pedalat de mai mult de trei ore pe săptămână.

Semne că ai probleme

Motivul pentru care ciclismul poate cauza disfuncții erectile este că șaua pune presiune constantă asupra perineului - zona dintre organele genitale și anus. Această presiune poate dăuna nervilor și poate încetini temporar fluxul sanguin, care provoacă furnicături sau amorțeală în organul masculin și, în cele din urmă, disfuncție erectilă.

Dar este disfuncția erectilă dată de bicicletă o problemă serioasă?

Un studiu observațional din 2014, publicat în Jurnalul Men's Health, a constatat că ciclismul nu a reprezentat o amenințare serioasă de disfuncție erectilă sau de infertilitate. Cercetătorii au analizat aproximativ 5.300 de ciclisti de sex masculin prin chestionare complete, care includeau întrebări despre câte ore pe săptămână au mers cu bicicleta și dacă, în ultimii cinci ani, au avut simptome de disfuncție erectilă sau a fost diagnosticați cu infertilitate. Rezultatele nu au găsit o legătură clară între perioadele mari de mers pe bicicletă, disfuncție erectilă sau infertilitate.

Cu toate acestea, dacă sunteți în continuare preocupat de riscurile de disfuncție erectilă dată de ciclism, cercetările sugerează concentrarea pe trei zone: forma șeii, înălțimea ghidonului și tipul de bicicletă ales.

Forma șeii

Un studiu publicat în European Urology a arătat că șeile înguste și cele înguste și cu formă V au scăzut cu 82,4% și respectiv 72,4% oxigenarea în penis. Luați, așadar, o șa largă și bine căptușită pentru a absorbi impactul. O șa umplută cu gel este o alegere și mai bună. De asemenea, alegeți o șa cu un vărf nu mai lung 6 centimetri, sugerează un alt studiu din 2014 publicat în Applied Ergonomics.

Înălțimea ghidonului

Un studiu publicat în The Journal of Urology a constatat că înălțimea ghidonului în paralelă cu sau mai ridicată decât șaua a crescut riscul de disfuncție erectilă în comparație cu înălțimea ghidonului mai mică decât înălțimea șeii. Cu alte cuvinte, la bărbați ghidonul trebuie să fie mai jos decât șaua - a se vedea cum sunt poziționate la cicliștii profesioniști. 

Tipul de bicicletă

Un alt studiu a constatat că bicicletele în care stai întins pe spate (recumbent bike) nu provoacă aceeași scădere dramatică (deși temporară) a alimentării cu oxigen a organului masculin pe care determină bicicleta convențională.

Acest lucru nu înseamnă că trebuie să renunțați la bicicleta tradițională pentru a vă proteja de disfuncții erectile, dar ar putea fi o opțiune în cazul în care aveți, de asemenea, dureri de spate sau de gât sau alte probleme care interferează cu mersul pe o bicicletă, se arată într-un material publicat de Harvard Health Publishing.

Ideea e că dacă simțiți furnicături sau amorțeală în organul masculin după plimbări, renunțați pentru o săptămână sau două la mersul pe bicicletă. Acestea sunt semne de avertizare că ciclismul ar putea să vă dea probleme erectile. De asemenea, luați întotdeauna pauze regulate în timpul plimbărilor lungi și purtați pantaloni scurți cu căptușeală pentru protecție suplimentară.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.24