Dr. Mihail Tudosie, toxicolog Urgență: simptomele intoxicației cu insecticid organofosforic

DCMedical Team / 18 noi 2019 / 16:45
Substanță folosită la dezinfectare
Substanță folosită la dezinfectare

Doi copii și mama lor au murit la Timișoara, după ce în blocul unde locuiau s-a efectuat o dezinsecție. Din primele declarații ale medicilor este vorba despre o intoxicație cu substanțe neurotoxice, cel mai probabil compuși organofosforici. Dr. Mihail Tudosie, de la Spitalul de Urgență Floreasca , a menționat simptomele care ar trebui să-i alerteze pe cei expuși.

”Substanțele organofosforice acționează pe receptorii muscarinici. Cel mai adesea sunt folosite pentru combaterea insectelor, fiind inhalate accidental.

Primele simptome apărute după expunerea la substanțe neurotoxice sunt grețurile, vărsăturile salivația intensă, transpirația abundentă, diareea, durerea de cap, hipotensiunea și scăderea pulsului.  Unele persoane, din cauza spasmului bronșic, au senzație de sufocare. Intensitatea simptomelor depinde de nivelul expunerii, de doza inhalată, dar și de particularitățile individuale. Riscul de deces este mare, în primul rând prin sufocare.

Aceste substanțe acționează atât la nivel central, în creier, unde blochează zona care coordonează respirația, fie la nivelul musculaturii respiratorii, pe care o blochează, o paralizează, ca să spunem așa. De asemenea, declanșează o încărcare bronșică extremă, care astupă căile respiratorii, pe lângă bronhospasmul de care aminteam. Victimele mor sufocate, iar primele măsuri care trebuie luate pentru salvare ar fi degajarea bronșică și asistarea respirației”, a declarat dr. Tudosie pentru DCMedical.

 

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.24
YesMy