EXCLUSIV Cum transformi 1 dolar în 3,2, apoi în 30 de miliarde de dolari. Ioana Stoenescu (Roche România): Prevenția e o investiție inteligentă

cancer col uterin

Matematica prevenției în cancerul de col uterin. Ioana Stoenescu, Head of External Affairs la Roche România, atrage atenția că prevenția nu este doar o cheltuială, ci o investiție cu randament economic ridicat.

Ioana Stoenescu, Head of External Affairs la Roche România, atrage atenția că prevenția cancerului de col uterin este o investiție inteligentă, nu o cheltuială. Aceasta subliniază că România dispune de resurse, echipamente de ultimă generație și medicamente inovative, iar fiecare dolar investit în prevenție aduce un randament economic de 3,2 dolari.

"Prevenția e o investiție inteligentă. Avem la îndemână multe resurse, avem la îndemână inovație. Chiar și în ultimii ani au fost făcute foarte multe demersuri la nivel de minister, s-au dotat inclusiv mai multe centre cu echipamente de ultimă generație, avem dispozitive și medicație inovativă care poate trata boli importante. 

Aș vrea să fac referire la screeningul pentru cancerul de col uterin. Există exemple negative, dar le putem utiliza să vedem pentru a ce putea îmbunătăți.

Dacă vrem să implementăm un obiectiv ambițios ca și România să scape de această povară oncologică, putem să ne uităm la ce putem îmbunătăți punctual.

Pentru fiecare dolar investit în prevenție și tratamentul cancerului de col uterin randamentul economic este foarte mare, 3,2 de dolari. Există un obiectiv la nivelul Uniunii Europene de eliminare a cancerului de col uterin, pentru că este unul din cancerele care are în momentul acesta opțiune de a fi eradicat și se estimează că economia mondială ar putea câștiga până la 30 de miliarde de dolari în următorii 25 de ani. Sunt cifre bazate pe studii", a explicat Ioana Stoenescu, Head of External Affairs, Market Access and Reputation, Roche România, în cadrul conferinței ”HEALTH FORUM III: Prevenția nu e cheltuială, ci investiție în sănătate”, la DC Medical și DC News.

Accesul la screeningul HPV, provocare în România

Ioana Stoenescu, Head of External Affairs la Roche România, atrage atenția asupra paradoxului din prevenția cancerului de col uterin: avem legislație și finanțare, dar lipsesc mecanismele complet funcționale pentru accesul populației.

"E un paradox: avem cadru legislativ, avem finanțare. Am identificat în zona de cancer de col uterin o lipsă a unui mecanism total funcțional. Avem tot ce ne trebuie, sunt necesare doar mici ajustări. Este vorba de faptul că în acest moment testarea de HPV este inclusă în pachetele de prevenție, este finanțată, doar că se poate face doar în regim de spitalizare de zi și spitalizare continuă, ceea ce limitează foarte mult accesul întregii populații la screening.

Ar fi ideal ca aceste pachete să fie accesate, dar nu toate laboratoarele publice și private nu pot încă deconta acest serviciu. Dacă tot avem la îndemână aceste resurse poate reușim să clarificăm traseul pacientului.

Putem contribui și noi la educație, la awarness, la tot ceea ce înseamnă educația populației pentru a veni către programele de prevenție. Aici e o nevoie foarte mare", a explicat Ioana Stoenescu, Head of External Affairs, Market Access and Reputation, Roche România, în cadrul conferinței ”HEALTH FORUM III: Prevenția nu e cheltuială, ci investiție în sănătate”, la DC Medical și DC News.

Google News icon  Urmărește-ne și pe Google News - abonează‑te!

Articole similare