Melanom mutant, metodă terapeutică nouă de a opri evoluția sa

Dana Lascu |
Tratament spital

Melanomul este cea mai ucigătoare formă de cancer de piele și este notoriu pentru rezistența sa la chimioterapia convențională. Aproximativ 25% din cazurile de melanom sunt date de mutații oncogene în gena NRAS, făcându-l o țintă terapeutică foarte atractivă. Cu toate acestea, până acum, în ciuda deceniilor de cercetare, nu aveam terapii eficiente care să vizeze NRAS. Un nou studiu, însă, vine cu o soluție:

Pentru prima dată, un grup internațional de cercetători a descoperit un activator nou al NRAS și a dezvoltat un inhibitor specific pentru a preveni în mod eficient creșterea melanomului mutant NRAS. Această descoperire oferă o opțiune terapeutică promițătoare, spun cercetătorii.

Au împiedicat dezvoltarea melanomului mutant

Ei au identificat mai întâi STK19 (o enzimă codificată de gena STK19) ca fiind un regulator critic al funcției NRAS. Apoi au caracterizat mecanismul prin care această activare are loc prin experimente biochimice și celulare. În cele din urmă, au proiectat un inhibitor pentru STK19 care a împiedicat în mod eficient activarea NRAS și dezvoltarea melanomului mutant NRAS într-un model experimental.

„Acest studiu oferă o strategie terapeutică promițătoare pentru tratamentul melanomului. În plus, inhibitorul STK19 ar putea fi o opțiune terapeutică în 25% din toate cazurile de cancer cu mutații RAS", a explicat autorul studiului, dr. Rutao Cui, doctor în medicină, profesor de farmacologie și terapeutică experimentală la Facultatea de Medicină a Universității Boston, într-un material de presă dat publicității de această instituție de învățământ superior.

„Sperăm că descoperirile noastre vor fi traduse clinic în tratamente îmbunatățite pentru pacienții cu cancer", a mai arătat el.

Studiul, care a fost publicat în jurnalul Cell, poate fi găsit AICI.