Seva de mesteacăn, beneficii pentru sănătate. Are acțiune anticancerigenă și antiinflamatoare, fiind eficientă și în cosmetică

seva de mesteacan. FOTO: Freepik @Idealspics
seva de mesteacan. FOTO: Freepik @Idealspics

Seva de mesteacăn are beneficii multiple pentru sănătate, dar necesită și precauții în consum.

Apa de mesteacăn, cunoscută și sub numele de sevă de mesteacăn, este un lichid ușor dulce, asemănător unui sirop subțire, ce conține xilitol, proteine, aminoacizi, vitamine și minerale, ceea ce o face o băutură ideală pentru a curăța organismul și pentru a îmbunătății sănătatea.

Seva de mesteacăn este folosită atât în Europa, cât și în alte părți ale lumii, recent căpătând popularitate și în America de Nord.

Vezi și: Particulele minuscule din aerul poluat, asociate cu atacurile de cord. Cercetător: Duce adesea la moarte subită

Seva de mesteacăn, conținut nutrițional

O porție de 300 de mililitri de sevă de mesteacăn conține:

- calorii 9

- carbohidrați 3 grame

- zahăr 3 grame

- calciu 2% din Doza Zilnică Recomandată (DZR)

- magneziu 95% DZR

- mangan 130% DZR

- zinc 3% DZR.

Studiile arată că poate conține și cantități variabile de fosfor, potasiu, acid folic, vitamina C și cupru. În plus, seva de mesteacăn furnizează cantități mici de aminoacizi și cantități mari de antioxidanți polifenoli, care ajută la combaterea stresului oxidativ din organism.

Vezi și: Cinci fructe conțin mai mult potasiu decât o banană. Consumă-le zilnic

Seva de mesteacăn, beneficii pentru sănătate

Îmbunătățește sănătatea oaselor. Bogată în mangan, cu un aport de 130% din necesarul zilnic, dar și în calciu, zinc și cupru, seva de mesteacăn susține densitatea osoasă, deci poate preveni apariția osteoporozei, o afecțiune a persoanelor în vârstă, frecventă în rândul femeilor ajunse la menopauză.

Reduce stresul oxidativ. În plus, manganul ajută la formarea unui antioxidant numit superoxid dismutază (SOD), care protejează celulele de efectele negative ale stresului oxidativ și poate reduce riscul apariției mai multor boli cronice. Are, de asemenea, acțiune antiinflamatoare și proprietăți anticancerigene.

Studiile au sugerat că polifenolii din seva de mesteacăn protejează împotriva bolilor de inimă, a diabetului de tip 2, a osteoporozei, bolilor neurodegenerative, precum Alzheimer și Parkinson, dar și anumite forme de cancer, arată Healthline.

Reduce colesterolul și glicemia. Tot datorită conținutului de mangan, seva de mesteacăn are efecte asupra digestiei, reduce  nivelul colesterolului, dar și al glicemiei din sânge.

Hidratează. Seva de mesteacăn este mai săracă în calorii și zahăr decât alte produse similare, cum ar fi seva de arțar sau apa de cocos. Este o sursă importantă de electroliți, magneziu și potasiu, motiv pentru care este recomandată pentru hidratare după activitatea fizică deși nu există vreo cercetare clară în acest sens.

Protejează pielea.  Seva de mesteacăn a devenit un ingredient popular în loțiuni și alte produse cosmetice datorită proprietăților sale hidratante și antioxidante.

Un studiu de laborator a constatat că înlocuirea apei cu seva de mesteacăn într-un produs de îngrijirea pielii a crescut senmificativ producția de celule cutanate, keratinocite, sugerând că seva poate ajuta la menținerea sănătății și întinerirea pielii.
În plus, vitamina C din seva de mesteacăn poate să protejeze pielea împotriva razelor UV dăunătoare, cele care duc la apariția ridurilor și a altor semne de îmbătrânire.

Poate întări părul. Pentru că ajută la producția de colagen și la absorbția fierului, vitamina C din apa de mesteacăn vă poate întări părul. Cercetările demonstrează că atât colagenul, cât și fierul susțin creșterea și structura părului.

Seva de mesteacăn, precauții

Seva de mesteacăn este considerată sigură pentru consum, dar trebuie consumată cu moderație. Un studiu efectuat pe persoane cu alergii la polenul de mesteacăn a constatat că 39% dintre participanți au fost testați pozitiv la seva de mesteacăn în timpul unui test realizat prin zgârierea pielii.

De asemenea, este nevoie de precauție deoarece seva de mesteacăn prezintă un risc de toxicitate cu mangan. Acest lucru poate fi deosebit de periculos pentru persoanele cu funcții hepatice sau renale deficitare.

Manganul, beneficii pentru sănătate. Unde se găsește și care este doza sigură

Manganul este un oligoelement de care avem nevoie în cantități mici. În ciuda acestui fapt, manganul joacă un rol important pentru buna funcționare a creierului și sistemului nervos, precum și pentru sistemul imunitar.

Deși nu există o doză recomandată a aportului de mangan, indicațiile specialiștilor este că pentru un aport adecvat adulții să aibă între 1,8 (femei) și 2,3 miligrame pe zi (bărbați), în timp ce pentru copii acesta diferă în funcție de vârstă, de la 0,003 mg/zi la 2,2 mg/zi, potrivit National Library of Medicine. Citește mai departe AICI.

Vezi și: Ardeiul, leguma cu beneficii importante pentru sănătate. Bilic, despre culoarea lui: Nu mai puneți ardeiul roșu la colț

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0