6 băuturi care te deshidratează fără să-ți dai seama, deși le bei ZILNIC. Cum se bea CORECT cafeaua

6 bauturi care te deshidrateaza. FOTO Pexels @ Craig Adderley
6 bauturi care te deshidrateaza. FOTO Pexels @ Craig Adderley

6 băuturi care au efectul invers decât cel așteptat. Cum trebuie consumate acestea o hidratare corespunzătoare.

Specialiștii recomandă consumul a minimum 2 litri de lichid pe zi, însă nu toate băuturile au efectul hidratant pe care îl așteptăm.

Și cum vara se apropie cu pași repezi, vă prezentăm o listă cu cele mai consumate băuturi, dar care ne deshidratează cel mai mult. 

Băutura care provoacă Alzheimer, AVC și "ceața creierului". O bem cu toții, dar nu știam cât de NOCIVĂ e

De altfel, combinația de cofeină, zahăr și alcool este cea care împiedică hidratarea organismului în mod corespunzător, lucru care va pune într-o altă lumină băuturile preferate. 

Mai mult, există experți care atrag atenția cu privire la o parte dintre băuturile consumate în mod frecvent și care sunt dăunătoare pentru sănătate, atât în rândul copiilor, cât și al adulților. 

”Copiii ar trebui să fie feriţi, inclusiv de băuturile carbogazoase pentru că efectele băuturilor carbogazoase asupra ficatului sunt echivalente cu cele ale alcoolului, pentru că tot zahărul, toată fructoza, toți conservanții și coloranții din sucurile așa-zise identic naturale ajung în ficat și îl îmbolnăvesc la fel cum o face alcoolul”, a spus medicul nutriționist Laura Ene.

Semne că bei prea multă APĂ. Care sunt RISCURILE intoxicației cu apă

Care sunt cele mai deshidratante băuturi

Revenind la băuturile pe care le consumăm de regulă vară, dar care au efect invers, de deshidratare, acestea sunt: 

Alcoolul. Berea, vinul și tăriile sunt unele dintre cele mai deshidratante băuturi existente. ”Alcoolul este diuretic. Determină organismul să elimine lichidele din sânge mai mult decât alte lichide”, a explicat nutriționistul Natalie Clair, citat de EatThis

”În general, o bere sau un pahar de vin va duce la eliminarea a 120 ml de urină în plus față de producția normală. Astfel că este important să beți multă apă pentru a menține o stare de hidratare corespunzătoare”, a precizat Clair. 

Băuturile carbogazoase. Deși par că ”sting” setea, această categorie de sucuri, și acidulate, dar mai ales foarte dulci, nu fac decât opusul. În mod firesc, va crește nivelul de zahăr din sânge.

Atunci când glicemia sau zahărul din sânge crește, organismul va extrage apă din celulele noastre în încercarea de a restabili nivelul normal al glicemiei.

”Atunci când celulele pierd apă, creierul primește un semnal că organismul are nevoie de mai multă apă, ceea ce determină creșterea setei. Zahărul crește nevoile de apă ale organismului pentru a metaboliza zahărul. Deși aceste băuturi pot avea un gust răcoritor, nu uitați că pot contribui la deshidratare”, mai spune Clair.

Sucurile naturale. Chiar dacă nu sunteți adepții băuturilor carbogazoase, trebuie să fiți atenți și la cele naturale, pentru că efectul pe care îl are zahărul din acestea este asemănător cu al celor menționate anterior. 

De altfel, specialiștii recomandă consumul a 120-240 ml de suc de portocale sau de mere, la o masă, dar diluat cu apă plată sau minerală. 

Cafeaua. ”Consumul de cafea după-amiaza ar putea face mai mult pentru corpul și sănătatea ta decât să te țină treaz”, afirmă nutriționistul Trista Best. 

”Cafeaua în acest moment al zilei înseamnă, de obicei, un consum crescut al băuturii, care ar putea, de asemenea, să vă deshidrateze”, mai spune aceasta.

Sfatul specialiștilor este acela de a consuma câte un pahar de apă la fiecare ceașcă de cafea ori altă băutură pe bază de cofeină. 

Băuturile energizante. La fel ca și băuturile carbogazoase, și cele energizante vin ”la pachet” cu o cantitate mare de zahăr, dar și cu un conținut de cofeină ori alte chimicale care, pe termen lung, duc la deshidratare. 

”Potrivit CDC, băuturile energizante nu numai că pot provoca efecte negative asupra sănătății, dar pot fi și deshidratante", spune Johna Burdeos.

Ceaiul cu gheață. Nimic nu sună mai revigorant decât ”ice tea”, adică acel ceai cu gheață băut într-o zi călduroasă de vară. 

"Băuturile cu zahăr și cofeină vă vor deshidrata de obicei. Unele băuturi la care oamenii s-ar putea să nu se aștepte să vă deshidrateze sunt băuturi precum ceaiul rece.

Aceste băuturi sunt frecvent asociate cu faptul că sunt stingătoarele de sete, dar în realitate pot duce la nevoia de a te hidrata și mai mult", spune Shena Jaramillo, potrivit EatThis. 

Vezi și: Băuturile carbogazoase, efecte nocive asupra ficatului. Dr. Ene: La fel cum o face alcoolul

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy