Alergii. Cinci surse naturale de antihistaminice

Georgiana Ioniță / 27 mai 2020 / 15:03


Persoanele cu alergii pot găsi alinare în extracte naturale de plante și alimente care acționează ca antihistaminicele.

Antihistaminicele sunt substanțe care blochează activitatea histaminelor din organism. Histamina este o proteină care declanșează simptome de alergie, cum ar fi strănutul, mâncărimea ochilor și iritațiile gâtului.

 


1. Vitamina C

Vitamina C stimulează sistemul imunitar. De asemenea, acționează ca un antihistaminic natural.

Conform unui studiu din 2018 privind vitamina C în tratamentul alergiilor, stresul oxidativ joacă un rol cheie în bolile alergice. Deoarece vitamina C este un puternic antioxidant și antiinflamator, aceasta poate acționa ca un tratament pentru alergii.

Cercetătorii au observat că doze mari de vitamina C intravenoasă au redus simptomele de alergie. Ei au raportat, de asemenea, că o deficiență de vitamina C ar putea duce la boli legate de alergie.

 

Vitamina este prezentă în multe fructe și legume, inclusiv:

ardei gras
brocoli
pepene 
conopidă
citrice
kiwi
căpșune
roșii și suc de roșii
dovlecei 

 

 

2. Brusture

Brusturele este un extract vegetal dintr-un arbust care crește în Asia, Europa și în unele părți din America de Nord. 

Conform Centrului Național de Sănătate Complementară și Integrativă (NCCIH), brusturele poate avea efecte antihistaminice.

O revizuire din 2007 a 16 studii randomizate controlate, care testează 10 produse pe bază de plante, sugerează că brusturele ar putea fi un tratament pe bază de plante eficient pentru febra fânului.

Această recenzie a sugerat că brusturele a fost mai bun decât un placebo, sau la fel de eficient ca medicamentele antihistaminice, pentru ameliorarea simptomelor alergice.

Cu toate acestea, autorii revizuirii subliniază că unele studii mari au primit finanțare de la producătorii din industrie, astfel că este necesară o cercetare independentă suplimentară.

 


Majoritatea oamenilor tolerează bine brusturele, conform NCCIH, dar poate provoca reacții adverse, cum ar fi:

Dificultăți de respirație
diaree
somnolenţă
oboseală
durere de cap
mancarimi la ochi


Extractele brute de brusture conțin anumiți compuși numiți alcaloizi care pot provoca leziuni hepatice și cancer. Sunt disponibile extracte de unt care nu conțin aceste substanțe. Cu toate acestea, niciun studiu nu a analizat efectele pe termen lung ale utilizării acestor produse.

Extractul vegetal poate provoca, de asemenea, reacții alergice la persoanele cu sensibilitate la râpă, crizanteme, gălbenele și margarete.

 

 

3. Bromelaina

 

Sucul de ananas conține enzima anti-inflamatoare, numită  bromelina.

Bromelina este o enzimă care se găsește în miezul și sucul ananasului.

Bromelaina este un remediu natural popular pentru umflarea sau inflamația, în special a sinusurilor și în urma leziunilor sau a intervenției chirurgicale.

Cercetările efectuate pe șoareci sugerează că bromelina poate reduce sensibilizarea alergică și boala alergică a căilor respiratorii datorită proprietăților sale antiinflamatorii și anti-alergice.

 


4. Probioticele

Probioticele sunt microorganisme care ar putea oferi beneficii pentru sănătate, ajutând organismul să mențină un echilibru sănătos al bacteriilor intestinale.

Probioticele pot stimula sistemul imunitar al unei persoane, ceea ce poate ajuta organismul să lupte împotriva alergiilor.

NCCIH spune că dovezile pentru probiotice sunt mixte și că unele probiotice pot ajuta în timp ce altele nu.

 

 

 

5. Quercetina

Quercetina este un flavonoid antioxidant găsit în multe plante și alimente. Cercetările sugerează că adăugarea de quercetină în dietă poate ajuta la ameliorarea simptomelor alergice.

Potrivit cercetărilor, quercetina poate avea proprietăți anti-alergice și antihistaminice.

Într-un studiu efectuat pe animale, cercetătorii au descoperit că quercetina ar putea reduce efectele respiratorii ale alergiilor la șoareci prin scăderea inflamației căilor respiratorii.

Cu toate acestea, dovezile pentru eficiența sa sunt mixte și, potrivit NCCIH, nu există suficiente dovezi care să sugereze că quercetina poate ameliora rinita alergică.

Quercetina este prezentă în mod natural în multe alimente și ierburi, inclusiv:

mere
fructe de padure
ceai negru
brocoli
ceai de hrișcă
struguri
Ginkgo biloba
ceai verde
ardei
cepe roșii
vin rosu

 

Articole Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.22
YesMy