COVID, încă un efect negativ. Duce la hipertensiune arterială și boli cardiovasculare
COVID mai are încă un efect negativ asupra sănătății. Infecția poate duce la hipertensiune arterială.
Cunoscutul medic pediatru Mihai Craiu a realizat un scurt îndreptar pentru părinți, dascăli și elevi în care arată ce trebuie să facem ca să NU ne îmbolnăvim de COVID-19 într-o școală din România. ...
„Acesta este strict un material știintific, bazat pe literatură de specialitate publicată în reviste de prestigiu, nu este o părere personală sau un pamflet! Școala este categoric necesară. Tuturor copiilor. Nu numai din punct de vedere academic (în România încă ar fi de făcut ceva pentru a crește oferta și eficacitatea academică), dar și din punct de vedere emoțional și al sănătății generale”, arată dr Mihai Craiu, într-o postare făcută pe pagina „Spitalul virtual pentru copii”.
„Este dovedit că lipsa școlii afectează sănătatea în mod direct, prin creșterea sedentarismului și a greutății corporeale, prin creșterea inatenției și reducerea gradului de răbdare, prin creșterea gradului de violență, prin creșterea timpului de expunere zilnică la ecrane (cu tot cortegiul de efecte asupra ochilor, timpului de somn și patternului de alimentație).
- Un copil care stă peste 4 ore pe zi în fața unui ecran are risc crescut de obezitate – SURSA INFORMAȚIEI AICI
- Teoretic un preșcolar nu ar trebui să stea în fața unui ecran mai mult de 1 oră pe zi – SURSA INFORMAȚIEI AICI
Deci ar trebui căutate strategii eficiciente, plecând de la ce știm, prin dovezi științifice, nu de la părerile unor neavizați.
Știm că PRINCIPALUL vector pentru a căra SARS-CoV-2 de la un om infectat la altă persoană îl reprezintă picaturile de salivă. Mai mici sau mai mari, în funcție de intensitatea vorbirii, de strănut sau tuse precum și de funcția respiratorie, respectiv de înălțimea persoanei infectate. (...)
Vorbirea articulată (așa cum se presupune că va fi într-o oră normală, la școală) produce particule mari, cu dimensiune peste 10 microni. Imensa majoritate a acestor particule sunt reținute de orice fel de mască, pusă la gura unui elev. Chiar și cele artizanale sunt eficiente pentru a limita răspândirea către alții, de la un infectat asimptomatic – SURSA INFORMAȚIEI AICI
Strănutul, tusea, țipatul sau cântatul accentuează transmiterea unor particule mici, prin mecanismul de vibrație laringiană (oscilația corzilor vocale) și respectiv prin modul de expulzare bruscă a fluidului bronșic (din cele mai mici căi aeriene). Dar și aceste particule pot fi „barate” parțial de o mască, eventual de o vizieră de plastic.
Dacă merg la școală copiii, aparent sănătoși, purtând orice fel de mască și dascălii ce au comorbidități purtând mască medicală și vizieră, atunci nu vor apărea noi focare COVID-19 odată cu începerea școlilor.
Căci măștile funcționează preventiv – SURSA INFORMAȚIEI AICI
Dacă facem TOATE celelalte măsuri rezonabile de limitare a împrăștierii noului coronavirus... Adică dacă vom spăla mâinile foarte des (ar fi bune chiuvete mai multe în școli, eventual chiuvete mobile, acolo unde nu se poate altfel), dacă le vom dezinfecta cu produse alcoolizate când atingem suprafețe de uz comun, gen clanțe, mânere, toalete etc
Aerisim foarte des clasa, deoarece imensa majoritate a cazurilor inexplicabile de COVID-19 sunt generate de inhalarea aerosolilor ce conțin noul coronavirus, aerosoli produși în spații închise de cei aproximativ 40% infectați și asimptomatici. Ar trebui (în funcție de mărimea clasei și de numărul de elevi) aerisit de mai multe ori pe oră – SURSA INFORMAȚIEI AICI
Și nu ducem copiii bolnavi la școală!!! Pentru că noi românii avem o problemă cu respectarea autorităților și a regulilor a apărut ideea declarației pe proprie răspundere. Ea nu este destinată părinților complianți și responsabili, ci acelora care sunt „șmecheri” sau iresponsabili. Credeți că nu e necesară? Că sunt puțini cei potențial vizați? Înseamnă că nu ați ieșit recent din casă, pe stradă, la magazin sau în locurile de agrement. Avem o uriașă apetență pentru distracții și nicio dorință serioasă de normalizare a proceselor de școlarizare sau de muncă. Suntem într-o vacanță perpetuă de jumătate de an. Până va veni decontul economic.
MESAJ DE LUAT ACASA - școala este necesară copiilor. Lipsa ei are efecte majore pe termen lung.
Haideți să facem posibilă începerea școlilor în siguranță (acolo unde există transmitere comunitară redusă!)”, notează dr Mihai Craiu.
Cum putem să ne imbolnăvim de COVID-19 într-o școală din România - scurt îndreptar pentru părinți, dascăli și...
Publicată de Spitalul Virtual pentru Copii pe Sâmbătă, 22 august 2020
COVID mai are încă un efect negativ asupra sănătății. Infecția poate duce la hipertensiune arterială.
Asta s-a aflat abia acum despre testele de diagnostic pentru COVID. Care a fost acuratețea lor.
COVID-19 este cea mai recentă epidemie care demonstrează că descoperirile biomedicale nu sunt suficiente pentru a elimina o boală.
Comisia Europeană a semnat cu Moderna un contract pe 4 ani pentru vaccinurile anti-COVID-19.
Noua tulpină COVID provoacă o creștere semnificativă a numărului de noi îmbolnăviri.
Ce trebuie să știm despre varianta EG.5 a COVID-19. Ce este, care sunt simptomele și ce o diferențiază de restul variantelor COVID-19.
XEC este noua variantă COVID care se răspândește rapid. A fost detectată în Germania, iar acum se răspândește rapid în Europa.
Un caz rar al unui pacient infectat cu coronavirus timp de 613 zile a fost prezentat de cercetători.
Acest tratament reduce semnificativ inflamația din organism. Poate fi folosit în tratarea cancerului și a COVID.
Asta s-a aflat acum despre COVID. Persoanele infectate sunt afectate grav.
Profesorul universitar dr. Doina Anca Pleșca, medic primar Pediatrie, a vorbit despre tripla agresiune a virusurilor din acest sezon.
Site-ul Casei Albe susţine teoria conform căreia coronavirusul provine dintr-un laborator.
Ce s-a constatat în cazul celor trei medicamente pentru COVID-19: remdesivir, molnupiravir și nirmatrelvir / ritonavir.